תאונת דרכים של שוטר או חייל
תאונת דרכים של שוטר או חייל תאונות דרכים עלולות לגרום לנזקים חמורים מאוד, שפוגעים ביכולתו של הנפגע לתפקד באופן תקין, פוגעות בכושר העבודה שלו וביכולתו להשתכר, ואף גורמות לנכות זמנית או קבועה. במקרים חמורים הן אף גורמות למוות.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונת דרכים של שוטר או חייל

תאונות דרכים של שוטר או חייל – תאונות דרכים עלולות לגרום לנזקים חמורים מאוד, שפוגעים ביכולתו של הנפגע לתפקד באופן תקין, פוגעות בכושר העבודה שלו וביכולתו להשתכר, ואף גורמות לנכות זמנית או קבועה. במקרים חמורים הן אף גורמות למוות.

כשמדובר בתאונת דרכים בה היו מעורבים אזרחים או תושבי במדינת ישראל, עומדות לרשות הנפגעים אפשרויות שונות לתביעת דמי פיצויים, שנבחרות בהתאם לנסיבות התאונה. כך לדוגמה, כאשר אזרח מעורב בתאונת דרכים עם כלי רכב, הוא רשאי לתבוע את הביטוח של הרכב הפוגע, כאשר הולך רגל נפגע בתאונת פגע וברח הוא רשאי לתבוע את קרנית, ואילו במקרים בהם רוכב אופניים נופל ונחבל בגלל כתם שמן במדרכה הוא יכול לתבוע את העירייה או את המועצה המקומית. 

בדרך כלל החוק מאוד ברור באשר לנסיבות התאונה ומסלולי התביעה שעומדים לרשות הנפגעים, אך כאשר מדובר באנשי שירות הבטחון, ביניהם שוטרים, אנשי שירות בתי הסוהר, חיילים או עובדי משמר הכנסת, הנושא הופך להיות טיפה יותר מורכב, וחשוב לדעת היטב מה האפשרויות שניצבות בפני הנפגעים על מנת להבטיח את הבחירה במסלול התביעה עם הפוטנציאל המרבי לקבל את מרב הפיצויים.

בכל תאונת דרכים כדאי תמיד להיעזר באיש מקצוע, עורך דין שמתמחה בתיקי תאונות דרכים, בנזיקין ובתביעות ביטוח, וכאשר מדובר באנשי שירות הבטחון על אחת כמה וכמה. 

למי אנשי שירות הביטחון רשאים להגיש תביעת פיצויים עקב תאונת דרכים?

כאשר מדובר בחייל בשירות סדיר, חוק הנכים מכסה פגיעות שאירעו במהלך השירות עצמו, וחוק התגמולים מרחיב את הכיסוי הביטוחי לימי חופשה. 

אם החייל נפגע בזמן שהיה בחופשה, לרשותו עומדת הבחירה האם לתבוע על פי חוק הפיצויים (פלת"ד) או לתבוע דרך קצין התגמולים, כאשר חוק התגמולים מזכה בפיצויים בתנאי שנקבעו לנפגע 10% נכות לכל הפחות.

עבור חייל בקבע, שוטר או איש שב"ס נתונות מספר אפשרויות שנבחרות בהתאם לנסיבות התאונה. אם הם נפגעו תוך ועקב שירותם, חוק הנכים מאפשר להם להגיש תביעה לקצין התגמולים במסגרת חוק הנכים או לתבוע במסגרת חוק הפיצויים. אם הפגיעה אירעה במסגרת פעילות שאינה מבצעית, הם רשאים להגיש את התביעה לביטוח הלאומי כפגיעה בעבודה ובמקביל להגיש תביעה אזרחית במסגרת חוק הפיצויים או פקודת הנזיקין.

תאונת דרכים של שוטר או חייל – קצין תגמולים

דברים שחשוב לדעת על תביעה נגד קצין התגמולים

• תביעה של חייל בסדיר תתקבל בתנאי שהוכיח את אשמת/ אחריות הנהג הפוגע.

• במידה וקצין התגמולים סבור כי החייל התנהג באופן לא ראוי, כמו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, הוא עלול להפחית את גובה הפיצויים.

• במסגרת חוק התגמולים חייל זכאי לפיצויים בתנאי שנקבעו לו אחוזי נכות בגובה 10% ומעלה.

• לרשות החייל עומדת הזכות להגיש בעתיד תביעה בגין החמרת מצב.

• גובה הפיצויים החודשיים אינו נגזר ממשכורת החייל והנו אחיד.

דברים שחשוב לדעת על תביעה במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד)

• לא נדרשת הוכחת האשמה של הנהג הפוגע מצד החייל/ השוטר/ איש הבטחון.

• הנפגע יהיה זכאי לקצבה קבועה בתנאי שייקבעו לו 20% נכות לכל הפחות.

• גובה הפיצויים החודשיים נגזר משכרו של החייל/ איש הביטחון.

• לרשות הנפגע עומדת הזכות להגיש בעתיד תביעה בגין החמרת מצב.

תאונת דרכים של שוטר או חייל – דברים שחשוב לדעת על תביעה במסגרת פקודת הנזיקין

• תביעה של איש ביטחון תתקבל בתנאי שהוכיח את אשמת/ אחריות הנהג הפוגע.

• ניתן לקבל פיצויים גם אם נקבעו לנפגע פחות מ- 10% נכות.

• במידה וייקבע כי איש הביטחון התנהג באופן לא ראוי, כמו נהיגה תחת השפעת סמים, ניתן יהיה להפחית מגובה הפיצויים שמגיעים לו.

• הפיצוי הנו חד פעמי ולא על בסיס קיצבה חודשית. גובהו יחושב בהתבסס על פרמטרים שונים, ביניהם גובה שכרו של הנפגע, נזק עתידי ועוד.

• לרשות הנפגע עומדת הזכות להגיש בעתיד תביעה בגין החמרת מצב.

תאונת דרכים של שוטר או חייל – לסיכום,

בכל אחד מהחוקים שצוינו לעיל יש יתרונות וחסרונות, וחשוב לבחון היטב את נסיבות התאונה ואת גודל הנזקים שנגרמו בעקבותיה על מנת להחליט באיזה מסלול תביעה לבחור במקרה של תאונת דרכים של שוטר או חייל

בעזרת עורך דין תאונות דרכים, שמתמחה בתיקי תאונות דרכים של אנשי צבא ואנשי ביטחון, ניתן לאמוד באופן כללי את סיכויי התביעה בכל אחד מהמסלולים הרלוונטיים למקרה, על מנת להבטיח את גובה הפיצויים המרבי לנפגע.

בעוד שסיוע של גורם מקצועי הנו חיוני בתאונות דרכים מכל סוג, כאשר מדובר באנשי ביטחון ואנשי צבא, חיוני במיוחד לקבל עזרה, הכוונה וליווי אישי.

תאונות דרכים של שוטר או חייל  – עורך דין תאונת דרכים 

אירוע תאונת דרכים ובו ישנה את פגיעת צליפת השוט יכול להיות טראומטי עם נזקי גוף משמעותי, מכאן חשוב שיהיה לצידכם עורך דין תאונות דרכים מקצועי, שמתמצא בחוקי המשפט על בוריים, מכיר את המערכת המשפטית ואת אופן התנהלות חברות הביטוח השונות ויכול לכוון את ניהול התיק לאפיקים שמשרתים את האינטרסים שלכם באופן נכון על מנת שתוכלו לקבל את הפיצויים המרבים במקרה של צליפת שוט.

תאונות דרכים של שוטר או חייל  – אריאלה גפן עורכת דין תאונות דרכים

את הניסיון העשיר שצברה עורכת הדין אריאלה גפן בייצוג חברות הביטוח הגדולות בישראל וכ- עורכת דין נזיקין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת משרד עורכי דין נזיקין שהקימה על מנת לשרת את נפגעי תאונת הדרכים מול חברות הביטוח והמדינה. 

ההיכרות הפנימית עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים וידע שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

המקצועיות והידע הרב של עו"ד אריאלה גפן ב- תביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תאונות דרכים גדולים, קשים ומורכבים ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

צרו קשר עוד היום לבדיקת זכאותכם לפיצוי כספי עוד היום – אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים

אני אסכם ואומר מכל מי שנפגע בתאונת דרכים  – בבקשה אל תיקחו סיכונים ותעשו טעויות כי במלחמה מול הגופים הגדולים והחזקים אתם חייבים עורך דין תאונות דרכים מומחה ומקצועי שיייצג אתכם בבקיאות ומקצועיות על מנת שתקבלו את הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

צרו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות וללא עלות עם עורכת הדין אריאלה גפן.

 
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן