תאונות דרכים שבהן מעורבים אופניים חשמליים נעשו לצערנו הרב שכיחים יותר ויותר, כאשר לפי הנתונית של עמותת אור ירוק מעל 3,000 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים שבהם היו מעורבים אופניים חשמליים וקורקינטים. במאמר זה עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות אופניים חשמליים, תסרוק את החוק והפסיקה לעניין הפיצוי הכספי לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים על מנת שתוכלו לקבל תובנות בעניין זה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונת דרכים אופניים חשמליים

תאונות דרכים שבהן מעורבים אופניים חשמליים נעשו לצערנו הרב שכיחים יותר ויותר, כאשר לפי הנתונית של עמותת אור ירוק מעל 3,000 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים שבהם היו מעורבים אופניים חשמליים וקורקינטים.

במאמר זה עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות אופניים חשמליים, תסרוק את החוק והפסיקה לעניין הפיצוי הכספי לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים על מנת שתוכלו לקבל תובנות בעניין זה.

עורכת הדין אריאלה גפן, מדגישה כי המידע המוצג במאמר זה ובאתר בכלל הינו תמציתי וכללי, ואינו בא להוות תחליף לייעוץ או ליווי משפטי בעניין תאונות דרכים או כל ענין אחר, ועל כן מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין תאונות דרכים לעניין הזכויות של נפגעי תאונות דרכים.

בעקבות תאונת דרכים עם מעורבות של אופניים חשמליים נקבע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק הדין כי חברת הביטוח "שומרה" תפצה במיליוני שקלים חדשים נער חרדי שהפך לנכה לצמיתות עקב תאונת אופניים חשמליים עם רכב שפגע בו בעוצמה רבה.

14,000,000 לנפגע תאונת אופניים חשמליים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 (להלן: החוק או חוק הפיצויים) קובע פיצויים כספיים בגין נזקי גוף כמו במקרה של תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים בהתנגשות עם רכב.

במקרה דנן מדובר בנער חרדי כבן 15 שנפגע בתאונות דרכים קשה בעת שרכב על אופניו החשמליים ורכב פגע בו בעוצמה רבה.

ממקום התאונה הוא הובהל באמבולנס לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מפגיעה רב מערכתית, מורדם ומונשם, ולאחר חודשי אשפוז רבים בבית החולים, הנפגע הועבר לשיקום בבית החולים לוינשטיין לטיפול שיקומי.

הפגיעה והנכות הרפואית

במסגרת תביעת תאונת הדרכים שהוגשה לבית המשפט המחוזי, מינה בית המשפט מומחים רפואיים אשר אבחנו את מצבו הרפואי של הנער כאשר מתוך התיעוד הרפואי נקבע כי הנער סובל מנזק מוחי קשה מאוד אשר ישפיע עליו במידה ניכרת מאחר והינו משותק בפלג גופו העליון ועליו להיות מרותק לכיסא גלגלים, כמו כן יזדקק לטיפול סיעודי מלא לשארית חייו.

עוד נקבע ע"י המומחים הרפואיים ועל פי הממצאים הרפואיים שכללו בדיקה קוגניטיבית, מוטורית ועצבי הגולגולת כי הנער סובל מ"נזק מוחי ותפקודי קשה, עם השלכות בכל תחומי החיים ובכל פעולות היומיום. … זקוק לטיפול סיעודי מלא, איבד את כושר ניידותו, זקוק לעזרה בכל פעולות היומיום הבסיסיות, וסובל מהפרעה קוגניטיבית קשה"

בין היתר נקבע לתובע 100% בגין חולשה קשה בארבע גפיים (שיתוק מלא בפלג גוף ימין, והגבלה מוטורית קשה בפלג גוף שמאל הגורמת לאבדן יכולת ההליכה העצמאית והגבלה קשה מאוד בתפקוד הידני היומיומי.

בהתבסס על חוות דעת מומחי בית משפט נקבע כי בעקבות תאונת הדרכים התקצרה תוחלת חייו של הנער לגיל 68, וסך הנזקים שנגרמו הינם כ 14,000,000 מיליון ₪.

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות אופניים חשמליים

עורכת הדין אריאלה גפן מאמינה במתן ייצוג וליווי משפטי צמוד לנפגעי תאונות דרכים בסמוך או קרוב ככל שניתן למועד אירוע תאונת הדרכים. חשוב לציין, כי פנייה מוקדמת לעורך דין תאונות דרכים תסייע לעורכת הדין אריאלה גפן להיערך להגשת תביעת תאונת דרכים באופן מקצועי על ידי ביצוע בדיקות והערכות רפואיות, איסוף מסמכים רלבנטיים לרבות תיעוד רפואי וראיות משמעותיות, בכך לבנות תיק תביעה מנצח בצורה אסטרטגית נכונה על מנת שהנפגע יוכל לקבל את הפיצוי הכספי המרבי. עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונת דרכים, מסייעת ללקוחותיה להימנע משגיאות אשר עלולות להביא לדחיית התביעה או למזעור הקטנת הפיצוי הכספי שמגיע ללקוח.

אריאלה גפן, עורכת דין תאונות אופניים חשמליים

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים עם התמחות בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מיליוני אלפי שקלים במצטבר. 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן