תאונת דרכים של שוטר או חייל
משפט בגין עבירות תנועה - מעורבות בתאונת דרכים היא אף פעם לא מקרה נעים, אך במקרים מסוימים היא עלולה לגרום לכם להסתבך בצרות צרורות. אם נשים בצד את הפגיעה הפיזית והנפשית וההתמודדות עם הפציעות מהתאונה והשלכותיהן, קיים פן נוסף של התמודדות , שלא כולם מכירים, אך רבים עלולים להיקלע לו מבלי שתכננו זאת קודם לכן- התמודדות עם משפט בגין עבירת תנועה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

משפט בגין עבירות תנועה

מה לעשות לפני משפט בגין עבירות תנועה?

משפט בגין עבירות תנועה

מעורבות בתאונת דרכים היא אף פעם לא מקרה נעים, אך במקרים מסוימים היא עלולה לגרום לכם להסתבך בצרות צרורות. אם נשים בצד את הפגיעה הפיזית והנפשית וההתמודדות עם הפציעות מהתאונה והשלכותיהן, קיים פן נוסף של התמודדות , שלא כולם מכירים, אך רבים עלולים להיקלע לו מבלי שתכננו זאת קודם לכן- התמודדות עם משפט בגין עבירת תנועה.

למען האמת, לא רק מי שהיה מעורב בתאונת דרכים עלול למצוא את עצמו עומד למשפט בגין עבירת תנועה, ובמקרים רבים הנהג מקבל הודעה מפתיעה על כך שנתפס נוהג במהירות מופרזת, חוצה קו הפרדה רצוף, עשה עקיפה מסוכנת וכדו'.

עבירות תנועה עלולות להיות בדרגות חומרה שונות, אך בכל מקרה, בית המשפט אינו מקל ראש באשר לשיפוט בגינן, והעובר על החוק צפוי לקנסות, עונשים ואף מאסר בפועל.

אם נקלעתם למעצר בגין עבירת תנועה, או שקיבלתם הזמנה לשימוע או חקירה בגין עבירת תנועה חמורה, כדאי שתדעו כיצד עליכם לפעול.

מה עליכם לעשות אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים?

האינסטינקט הראשוני של כל מי שמעורב בתאונת דרכים הוא לפנות את זירת האירוע. בין שזה לצורך קבלת טיפול ראשוני או לפתיחת ציר התנועה שנחסם, עזיבת מקום התרחשות התאונה לפני גביית עדויות ואיסוף ממצאים הוא טעות, למעט מקרים בהם נדרש לקבל טיפול רפואי דחוף.

אם נקלעתם לתאונת דרכים ואינכם זקוקים לשירותי רפואה דחופה, כדאי שתיקחו מספר רגעים כדי לתעד את זירת התאונה, לצלם את הרכבים, ולאסוף עדויות מעוברי אורח. ייתכן שתצליחו לדלות פרטים חיוניים, שלא הייתם מודעים להם ללא איסוף עדויות וראיות, וככל שתקדימו לעשות זאת כך ייטב, מכיוון שלאחר פינוי הרכבים והפצועים זירת התאונה אינה סטרילית, והראיות עלולות להיאבד.

אם יש מצלמות ברכב שבו נהגתם, בכביש או ברחוב שבו נהגתם, כדאי שתנסו לקבל עותקים מהצילומים שנקלטו בהם, מה שעשוי לשפוך אור על הסיבות להתרחשות התאונה.

עדי ראייה יכולים להיות נהגים נוספים, הולכי רגל, אנשים שעובדים בסביבת זירת התאונה וכו'. אם אין באפשרותכם לתשאל את העדים לתאונה, תוכלו לקחת מהם שם ומספר טלפון, ועורך הדין שיטפל בתיק התביעה שלכם יוכל לגבות מהם עדות.

כיצד לפעול בעת חקירה משטרתית

בדרך כלל חקירות משטרתיות נפתחות עבור תאונות קשות עם נפגעים. אם נקלעתם לתאונה כזו יידרש מכם לתת עדות במשטרה. אם במהלך מתן העדות אתם חשים שיש חשד באשר לאחריותכם לתאונה, עצרו את החקירה ובקשו להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תעבורה, שיוכל לתאם מועד אחר למתן העדות, בו יוכל ללוות אתכם.

שלילת רישיון נהיגה לאחר תאונת דרכים

 הצטברות עבירות תנועה עלולה לגרום לנהגים לאבד את רישיון הנהיגה ולהוביל לשלילתו. במקרים מסוימים ניתן להשיב לנהג את רישיון הנהיגה שלו, בתנאי שהשלים 7 שיעורי נהיגה ועבר את מבחן התיאוריה. במקרים מסוימים הנהג עשוי להידרש לעבור בדיקת כשירות רפואית, בדיקת ראייה וכדו'.

לפני ביצוע בדיקות אלו מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים.

כיצד לפעול אם הייתם מעורבים בתאונת פגע וברח?

תאונת פגע וברח היא תאונה בה נהג פגע בהולך רגל, רוכב אופניים או כל נהג אחר ונמלט מזירת האירוע מבלי להגיש סיוע ולהזעיק את שירותי החירום וההצלה. עבירה זו נחשבת בין העבירות החמורות ביותר בתחום התעבורה, ועלולה לגרור עונש מאסר בפועל בגין הריגה או בגין גרימת מוות ברשלנות.

עם זאת, החוק מכיר ויודע כי התגובות האינסטינקטיביות בגוף האדם בעת שעת לחץ עלולות להיות לחימה או בריחה, ולכן חשוב לדווח על האירוע בהקדם לכוחות ההצלה ולמשטרה ולהיעזר בעורך דין מקצועי שמנוסה בתיקי תאונות דרכים פגע וברח, שינחה אתכם כיצד לפעול.  

כיצד לפעול אם נתפסתם בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול?

גם נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול נחשבת לעבירה חמורה בתחום התעבורה, והעונשים הצפויים למי שנתפס בעת נהיגה בגילופין או תחת השפעת סמים כוללים את שלילת רישיון הנהיגה, הורדת הרכב מהכביש ואף מאסר בפועל.

אם נתפסתם בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול כדאי שתיעזרו בעורך דין מומחה לעבירות תנועה בהקדם.

לסיכום,

אם נהיה כנים, אף נהג אינו מושלם, וגם אם לא במתכוון, כל אחד עלול לעבור על עבירת תנועה לפחות פעם או פעמיים בחייו. השורה התחתונה היא, שגם אם נתפסתם עוברים על חוקי התנועה או שהעבירה שביצעתם גרמה לתאונת דרכים, כדאי שתיעזרו בעורך דין תאונות דרכים, שינחה אתכם כיצד לפעול, ימזער את הנזק ככל שניתן ואף יזכה אתכם מאשמה במידת האפשר.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן