תאונות תלמידים
מהי תאונת תלמידים? מי זכאי לפיצוי? מה לעשות במקרה של תאונת תלמידים? האם הפוליסה מכסה תאונה מחוץ לגן או בית ספר? חשיבות התיעוד הרפואי
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונות תלמידים: קטין בן 10 נפגע בגן הילדים ויפוצה ב- 1,000,000 ש"ח

תאונה בגן הילדים

תאונה בגן הילדים – האירוע נשוא התביעה התרחש כאמור ביום ה 28.5.2006 בגן הילדים, כאשר במועד התאונה התובע שהיה תלמיד הגן טען כי כאשר הגיע בריצה וקפץ על הכורסא או שולח עגול שהיה בגן התהפך השולחן וכתוצאה מכך נפגע התובע בידו השמאלית. מיד לאחר התאונה התובע פונה לקופת חולים מאוחדת ושם טופל עם מתלה וידו קוררה עם קרח. בהמשך פונה התובע לבית החולים ושם לאחר צילומי רנטגן אובחנה בידו השמאלית שבר. שבועיים לאחר התאונה, בעקבות נפיחות וכאב הופנה התובע חזרה לבית החולים ע"י רופא מומחה לאחר שזיהה חשש לפריקה של השבר ככל הנראה שהשבר לא הותקן בזווית נכונה. כשלושה חודשיים לאחר אירוע התאונה אושפז התובע שוב בבית החולים לאחר שאובחן עם איחוי גרוע של השבר ותנועתו ביד השמאלית הוגבלה.  

תאונה בגן הילדים – חוות דעת רפואית

  על פי חוות דעת שהגיש התובע הוא נותר עם נכות רפואית צמיתה של כ 20 אחוז בעקבות התאונה, בעוד מומחה בית המשפט בחוות דעתו קבע כי נותרה לתובע נכות צמיתה בשיעור 30% לפי סע' 35(1) ו- 41(7) לתקנות המל"ל בגלל הפגיעה החמורה במרפק וההגבלה החמורה בתנועות כיפוף ויישור. לשיעור נכות זו, יש להערכתו, להפעיל את תקנה 15 במלואה, בגלל גילו הצעיר של התובע.  

תאונה בגן הילדים – עוולת הרשלנות

חובת זהירות מושגית בין מורה לתלמיד הוכרה בפסיקה כעניין שבמדיניות משפטית, ואף נקבע כי מדובר בחובה מוגברת אשר דומה לחובת הזהירות של אב כלפי בנו (ע"א 2061/90 אילנה מרצלי נ' מדינת ישראל, משרד החינוך והתרבות, פ"ד מז(1) 802; ע"פ 402/75 אלגביש נגד מ"י, פ"ד ל(2) 570; ע"א 715/79 גדעון דניאלי נגד אורט ישראל, נתניה, פ"ד לה(2) 764; בעניין דניאלי הבהיר ביהמ"ש העליון:   "…. אשר למהותה של החובה, הלכה למעשה, הרי ביטויה כאמור, בקיום פיקוח על הקטין כדי למנוע פגיעה בו ופגיעתו באחר. אך מובן הוא כי ממדיה והיקפה של חובת הפיקוח משתנים בהתאם לנסיבותיו של העניין, ובהתאם לגילו ולתכונותיו של מי שנתון לפיקוח. אין דומה חובת הפיקוח אשר את קיומה ניתן לדרוש בתוככי חדר הכיתה לזו אותה יש לקיים בחצר המשחקים ואך מובן הוא כי ככל שנדרש מהמורה פיקוח על ציבור גדול יותר, גם קטנה מבחינה אובייקטיבית יכלתו לעקוב אחרי כל תנועה ואירוע".

פסק דין

לבסוף, בפסק הדין קיבל כבוד השופט את טענת התובע והורה לנתבעים לפצות את התובע בסך של 1,028,000 ₪.    

תביעת תאונה בגן הילדים

מדי שנה מוגשות בישראל אלפי תביעות בגין תאונות תלמידים. התביעות הנפוצות ביותר עוסקות תלמידים וילדים שנפגעו במהלך הלימודים. חברות הביטוח משלמות מדי שנה סכומי כסף גדולים מאוד בעקבות אותן תביעות. בתי המשפט מייחסים חשיבות רבה לתיאור התאונה במסמכים הרפואיים, בפרט כשמדובר במסמכי הטיפול הראשוני, ולכן חייב כל נפגע להקפיד על מסירת הפרטים לגורמים המטפלים, לא רק באשר למהות הפגיעה אלא גם באשר לסיבת הפגיעה, ולוודא כי אמנם דבריו נרשמו בצורה נכונה. חשוב לציין כי כל תלמיד בישראל מבוטח על ידי פוליסת ביטוח תאונות אישיות

טיפול בתביעת תאונה בגן הילדים   – אריאלה גפן, עורכת דין

אריאלה גפן עו"ד המתמחה בנזיקין ודיני ביטוח הינה עורכת דין נזיקין המטפלת בתביעות תאונות תלמידים ומביאה איתה נסיון משפטי רב בתביעות מורכבות. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית, וכי כדי להוציא את המקסימום בגין הנזק ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת תלמידים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונת תלמידים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.  
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן