מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תביעת תאונת דרכים לאחר אירוע תאונה בעת תיקון דרך

תאונות דרכים במדינת ישראל הפכו מזמן למכת מדינה, לפי נתוני מחקרים שנערכו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, תאונות הדרכים מותירות אחריהן נפגעי גוף חלקם עם חבלות קלות וחלק נותרים עם פגיעות קשות המתאפיינות בשיעור נכות גבוה.

במאמר זה נדון בשאלות האם אירוע תאונה שבו נגרמו לנהג או לנוסעים נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשב כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב? ומתי יהיה ניתן להגיש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך?

אירוע תאונת דרכים עלול להתרחש גם בזמן תיקון דרך או כל פעולה אחרת הנדרשת לפעולת הרכב למניעת סיכון תעבורתי כמו עצירה בתחנת דלק או החלפת גלגל בעקבות תקר. 

למשרד עורכי דין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים, מגיעים לקוחות רבים שנפגעו בעת שתיקנו את הרכב במהלך הנסיעה, אך לא היו מודעים שבמקרים רבים פגיעה בזמן תיקון הרכב או טיפול ברכב תחשב כתאונת דרכים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים, כאשר מכח חוק זה אותם לקוחות זכאים לפיצוי כספי בגין נזקי גוף מבלי כל צורך להוכיח אם היו אשמים או לא באירוע תאונות הדרכים, עדיין הם יהיה זכאים לפיצוי כספי.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בסעיף 1 בחלק ההגדרות מגדיר את הביטוי "תאונת דרכים" כ"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה", כאשר בהמשכו החוק מגדיר מהו שימוש ברכב מנועי כפי שיפורט להלן

"שימוש ברכב מנועי" – נסיעה ברכב, כניסה לתוכו או ירידה ממנו, החנייתו, דחיפתו או גרירתו, טיפול-דרך או תיקון-דרך ברכב, שנעשה בידי המשתמש בו או בידי אדם אחר שלא במסגרת עבודתו, לרבות הידרדרות או התהפכות של הרכב או התנתקות או נפילה של חלק מהרכב או מטענו תוך כדי נסיעה וכן הינתקות או נפילה כאמור מרכב עומד או חונה, שלא תוך כדי טיפולו של אדם ברכב במסגרת עבודתו ולמעט טעינתו של מטען או פריקתו, כשהרכב עומד;"

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

בבית המשפט העליון נקבעו מספר תנאים עיקרים לבחינת השאלה מתי ייחשב אירוע "תיקון דרך" לתאונת דרכים כך שיהיה ניתן להגיש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

א. תיקון שאירע בדרך – במידה והטיפול ברכב או התיקון התבצעו בדרך והיוו חלק ממהלך השלם של הנסיעה ברכב, החל מרגע העלייה אל הרכב בתחילת הנסיעה ועד לירידה ממנו בסיומה, כך למשל תיקון רכב שאירע בבית או במוסך לא ייחשב כתאונות דרכים, למרות כי ישנם חריגים גם אם התיקון התבצע בבית כמו לדוגמא מילוי מיכל המים לפני הנסיעה

ב. תיקון רכב בעקבות אירוע פתאומי – במידה והתיקון של הרכב נעשה עקב אירוע פתאומי ולא צפוי מצד הנהג, ופעולת התיקון מבטאת פעולה הכרחית של הנהג לתיקון הרכב, וזאת במהלך הדרך, על מנת לאפשר לנהג את המשך הנסיעה ברכב.

ג. תקלה מכנית  – בפסיקה נקבע כי תיקון דרך אינו תקלה מכנית מורכבת המצריכה מכונאי רכב או מוסך לצורך הטיפול כמו לדוגמא החלפת גלגל, החלפת שמן או מים, החלפת מנורה או כל טיפול בדרך המצריך תיקון מיידי של הרכב על מנת להקטין את הסיכון לתאונה או כל סיכון תעבורתי אחר.

ד. תיקון ברכב  – התיקון ו\או הטיפול מתבצע ברכב עצמו או באחד ממרכיביו.

נהג נפגע באצבעותיו בזמן שניסה לחבר חוט חשמל – בית המשפט הכיר באירוע כתאונת דרכים

בעל רכב ניסה לחבר חוט חשמל שהתנתק במנוע רכבו לפני נסיעה. כתוצאה מכך, התחשמל ושלוש אצבעותיו נפגעו ממאוורר. בית המשפט קבע שהפציעה אירעה במהלך "טיפול דרך" ולכן היא מכוסה בביטוח החובה.

יודגש, במקרה דנן בתביעה שהוגשה לבית המשפט השלום עולה כי התובע נכנס לרכבו, ניסה להניע את רכבו והפעיל את המגבים כדי לנקות את השמשות, אך מכיוון שלא יצאו מים לעבר השימשה הקדמית התובע יצא מהרכב ופתח את מכסה המנוע על מנת למלא את מיכל נוזל השמשות שהיה ריק.

בשלב מסויים, התובע הבחין בחוט חשמל מנותק מאחד מרכיבי הרכב וכאשר הוא ניסה עם ידו כדי לחבר בחזרה את החוט חשמל, אך ברגע שהוא נגע בו – התובע קיבל מכת חשמל וכף ידו נפגע מאוורר המנוע או המזגן

במסגרת פסק הדין קבע בית המשפט שכלל המבחנים שנקבעו בפסיקה לצורך הכרה ב"תיקון דרך" מתקיימי שכן הטיפול ברכב ארע לקראת נסיעה חדשה ברכב על-מנת להקטין את הסיכון שיש בנסיעה עם שמשה מלוכלכת בדרכים.

אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים

אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים מדגישה כי "חברות הביטוח אשר מוציאות את פוליסות הביטוח חובה לרכב ינסו לדחות את התביעה בגין נזקי גוף או להציע פיצוי כספי מינימלי בגין פגיעה כתוצאה מתיקון דרך, על כן מומלץ לפנות ל- עורך דין מומחה לתאונות דרכים או עורך דין תאונות אופנוע שיבחן את אירוע תאונת הדרכים מול העובדות והראיות וידריך אתכם כיצד לבנות תיק תביעה מנצח נגד חברת הביטוח על מנת שתוכל לזכות בפיצוי כספי מרבי"

אודות אריאלה גפן, עו"ד תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן הינה המייסדת של משרד עורכי דין תאונות דרכים המייצג נפגעי תאונות דרכים במגוון רחב של נזקי גוף החל מפציעות קלות כמו חבלות, שריטות, צליפת שוט ועד לפגיעות גוף קשות כמו פגיעה בעמוד השידרה, חבלות ראש, נזק מוחי, שברים, פרפלגיה המותירות את נפגעי תאונת הדרכים עם נכות רפואית.

עורכת הדין אריאלה גפן סיימה את לימודי המשפטים בשנת 2004 ומאז ועד היום הינה עוסקת בתביעות תאונות דרכים, כאשר בעברה ייצגה עורכת הדין אריאלה גפן את חברות הביטוח הגדולות והחזקות בישראל בתביעות תאונות דרכים, ניסיון משפטי אשר מהווה יתרון מובהק ומנצח ללקוחותיה בהבנת האסטרטגיה והטקטיקות המשפטיות, ויחד עם הבקיאות בחוק ובפסיקה האחרונה בתאונות דרכים זוכים לקוחותיה להצלחות רבות בתביעות תאונות דרכים עם שיעורי נכות גבוהים בקבלת פיצויים כספיים מרביים, כך שבתוך זמן קצר המשרד הפך לסיפור הצלחה בתביעות תאונות דרכים.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן