בית משפט השלום בירושלים קבע כי יש לפצות את התובעת, מורה, בסכום של מעל 218,000 ₪, כאשר במקרה דנן התובעה הבחינה כי אין מים חמים בדירתה והחליטה שהיא עולה לגג על מנת לאבחן את הבעיה תוך שימוש בסולם שהוצב ע"י וועד הבית. התובעת טענה כי הסולם החליק מאחר שהיה ישן, רעוע ולא עמד בתקן הנדרש, כמו כן מים שנקוו על הריצפה תרמו להחלקה של הסולם, ובעקבות כך היא נפלה ונפגעה ברגלה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

לצערנו הרב, במסגרת חיי היום יום אנו חשופים למגוון רחב של תאונות החל מתאונות דרכים או אפילו נפילה ברחוב כאשר בהרבה מן המקרים תאונות אלה מותירות את הנפגע עם נזקי גוף קלים כמו שריטות או חבלות, אך במקרים אחרים נותרים הנפגעים עם נזקי גוף קשים כמו נכות והגבלות תנועה משמעותיות.

תאונות אלה מתרחשות ועלולות לקרות בכל מקום לרבות: תאונות בבית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בבית הספר, תאונות במרחב הציבורי כמו נפילה ברחוב.

במאמר זה עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין נזקי גוף, תסרוק את החוק והפסיקה לעניין הפיצוי הכספי ותסביר את החשיבות של פנייה לעו"ד נזיקין קרוב ככל שניתן לאירוע התאונה על מנת שתוכל לקבל את הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לכם.

עורכת הדין אריאלה גפן, מדגישה כי המידע המוצג במאמר זה ובאתר בכלל הינו תמציתי וכללי, ואינו בא להוות תחליף לייעוץ או ליווי משפטי בעניין נזקי גוף או כל ענין אחר, ועל כן מומלץ לפנות לקבלת ייעוץ משפטי פרטני מעורך דין נזיקין לעניין הזכויות על פי החוק והפסיקה.

 

נפילה מסולם – תביעה נגד וועד הבית

בית משפט השלום בירושלים קבע כי יש לפצות את התובעת, מורה, שהיתה בת 53 במועד האירוע בסכום של מעל 218,000 ₪, כאשר במקרה דנן התובעה הבחינה כי אין מים חמים בדירתה והחליטה שהיא עולה לגג על מנת לאבחן את הבעיה תוך שימוש בסולם שהוצב ע"י וועד הבית. התובעת טענה כי הסולם החליק מאחר שהיה ישן, רעוע ולא עמד בתקן הנדרש, כמו כן מים שנקוו על הריצפה תרמו להחלקה של הסולם, ובעקבות כך היא נפלה ונפגעה ברגלה.

 

218,000 פיצוי כספי בעקבות נפילה מסולם

 

לאחר הנפילה מהסולם, התובעת הובהלה באמבולנס לבית החולים שערי צדק בירושלים ושם היא אובחנה עם חבלות גוף קשות כמו שבר בפיקה של ברך ימין, כתוצאה מכך נאלצה לעבור ניתוח רפואי לקיבוע השבר.

 

הפגיעה והנכות הרפואית

 

במסגרת תביעת נזקי גוף שהוגשה לבית המשפט בירושלים, צירפה התובעה חוות דעת רפואית שהסתמכה על התיעוד הרפואי שברשותה ובה נקבע כי התובעת סובלת מנכות צמיתה של 20% מאחר וקיימת הגבלת תנועה משמעותית יחד עם קיצור של גיד אכילס.

 
מנגד חברת הביטוח הציגה חוות דעת רפואית אשר קבעה כי לתובעת ישנה נכות צמיתה בשיעור של עשרה אחוז (10%). במסגרת הסדר דיוני העמידו הצדדים את שיעור הנכות הרפואית על 15%.

במסגרת פסק הדין קבעה השופטת כי על פי עוולת הרשלנות, הקבועה בסעיפים 35-36 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] נשענת על שלושה יסודות: קיומה חובת זהירות מושגית וקונקרטית, הפרת חובת הזהירות ונזק שנגרם כתוצאה מכך.

ועל כן לא יכולה להיות מחלוקת כי וועד הבית, אשר אחראי על הרכוש המשותף הכולל את המתקנים כדוגמת הסולם נשוא התביעה, חב חובת זהירות כלפי הדיירים או המבקרים של הבית המשותף, והצבתו של סולם שלא קובע בצורה בטיחותית, ללא ספק יותר סיכון משמעותי כלפי המשתמשים בו.

נפילה מסולם – פיצוי כספי בגין נזקי גוף

במסגרת פסק הדין נקבע כי על וועד הבית לפצות את התובעת בסך של 218,000 ₪ לפי ראשי נזק הכוללים:
אובדן כושר השתכרות 263,000 ₪
הפסד שכר לעבר 40,000 ₪
עזרה 25,000 ₪
הוצאות רפואיות ונסיעות 5,000 ₪
כאב וסבל 60,000 ₪
סה"כ 393,000 ₪
בניכוי אשם תורם (35%) 255,000 ₪
ניכויים 37,000 ₪

אריאלה גפן, משרד עורכי דין נזיקין

עורכת הדין אריאלה גפן מאמינה במתן ייצוג וליווי משפטי צמוד בתביעות נזקי גוף בסמוך או קרוב ככל שניתן למועד אירוע התאונה. חשוב לציין, כי פנייה מוקדמת לעורך דין נזקי גוף תסייע לעורכת הדין אריאלה גפן, עו"ד נזיקין בתל אביב, להיערך להגשת תביעת נזיקין באופן מקצועי על ידי ביצוע בדיקות והערכות רפואיות, איסוף מסמכים רלבנטיים לרבות תיעוד רפואי וראיות משמעותיות, בכך לבנות תיק תביעה מנצח בצורה אסטרטגית נכונה על מנת שהנפגע יוכל לקבל את הפיצוי הכספי המרבי. עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין נזיקין, מסייעת ללקוחותיה להימנע משגיאות אשר עלולות להביא לדחיית התביעה או למזעור הקטנת הפיצוי הכספי שמגיע ללקוח.

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן