תביעת רשלנות רפואית בלידה
רשלנות רפואית בלידה - הלידה הינה אירוע שמהווה את אחד האירועים המרגשים ביותר במשפחה על אף כי ללא ספק מדובר בהליך שמלווה בקשיים פיזיים ונפשיים, יחד עם זאת ולמרות הטכנולוגיה המתקדמת בבתי החולים תהליך הלידה עלול להסתבך כך שבסופו של יום נולד תינוק עם שיתוק מוחין. צרו קשר עוד היום עם עורך דין לרשלנות רפואית
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בלידה | שיתוק מוחין

תביעת רשלנות רפואית בלידה –  שיתוק מוחין

הלידה הינה אירוע שמהווה את אחד האירועים המרגשים ביותר במשפחה על אף כי ללא ספק מדובר בהליך שמלווה בקשיים פיזיים ונפשיים, יחד עם זאת ולמרות הטכנולוגיה המתקדמת בבתי החולים תהליך הלידה עלול להסתבך כך שבסופו של יום נולד תינוק עם שיתוק מוחין.

לצערנו הרב, אנו נתקלים במקרים של רשלנות רפואית בלידה וזאת  לאחר  טיפול רשלני וכושל של הצוות הרפואי אשר סיפק טיפול רפואי רשלני שמהווה עילה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית ואף קבלת פיצויים כספיים בסכומים גבוהים מאוד לכן חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית

מהי תביעת רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית על פי החוק והפסיקה במדינת ישראל מוגדר כסטייה מסטדנרט התנהגות המצופה מהצוות הרפואי, כלומר לא כל טעות של צוות רפואי (רופא, אח, מטפל) ייחשבו כרשלנות רפואית, אלא אם נוכיח כי רופא אחר סביר לא היה עושה את אותה הטעות הרפואית
 

 

תביעת רשלנות רפואית בלידה – פסק דין 

בבית המשפט המחוזי התקבלה תביעת רשלנות רפואית בלידה של אדם הנולד עם שיתוק מוחין, וזאת לאחר כי בית המשפט קבע כי שיתוק המוחין הוא כתוצאה ישירה של הצוות הרפואי המטפל אשר פעל ברשלנות מכיוון שלא ניטר את הדופק של העובר במהלך הלידה כפי הנדרש, ואם היה נעשה היה ניתן לזהות את מצוקת העובר ולהצילו.

במקרה דנן, הנתבעים לא הציגו בפני בית המשפט רישום דופק מתועד מהמוניטור אשר הוכיח את טענות התובעים כי תהליך הניטור לא בוצע. 

ציון אפגר הינו הוא שמנסה להעריך את מצבם של התינוקות לאחר הלידה, כך שלמעשה זהו המבחן הראשון שהתינוק עובר בחייו. על פי ההליכים הרפואיים המקובלים המבחן לציון אפגר נעשה בשני שלבים עיקריים: המבחן הראשון מיד לאחר הלידה ובו נקבע הציון והמבחן השני כמה דקות לאחר מכן.

כאשר במבחן נבדקים חמישה פרמטרים עיקרים: דופק, מאמץ הנשמתי, מתח שרירים, תגובה לגירוי, צבע עור.

במקרה דנן, ציון האפגר שקיבל התובע לאחר היוולדו היה נמוך מאוד והעיד על כך כי העובר סבל מתשניק מה שהביא לפגיעה נוירולוגית ושיתוק מוחין אשר פגע פיזית ברגליו וידיו.

על פי כתב התביעה, במהלך הלידה, בהיות התובע ברחם אימו, הופרעה או הופסקה זרימת החמצן למוחו במשך זמן ממושך" והוא סבל "חוסר נשימה (אפניאה) במשך זמן ממושך" ובגין אלה, נולד במצב של "קושי להתקיים בחיים (אספיקסיה)". כן נטען בכתב התביעה כי במהלך הלידה נבדק דופק התובע  3 פעמים בלבד בשלב הראשון של הלידה ואילו בשלב השני של הלידה, שהחל בשעה 18:00 בערך, לא נבדק הדופק כלל. 

זאת ועוד, נטען כי במהלך הלידה סמוך ליציאת התובע לאויר העולם, התקרבה למיטת האם היולדת אחות מיילדת בשם פני, שנבהלה והזעיקה אחיות ורופאים שחשו במהירות לעבר האם. אחות אחרת הביאה אינפוזיה ולאם ניתן חמצן. עם הזרקת האינפוזיה גברו צירי הלידה של האם "והאחיות לחצו חזק יותר על בטנה". 

התובע נולד "כשהוא כחול בכל גופו". הוא לא בכה ואף לא נמסר לאם, אשר ראתה אותו רק למחרת ואף אז רגליו היו עדיין כחולות. 

כאמור בית המשפט קבע כי ישנו קשר בין אירוע הלידה (התשניק) לבין הפגיעה הנוירולוגית ופיצה את התובע בסכום של מעל ל שלושה מיליון ₪.

משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן  –  תביעת רשלנות רפואית בלידה

עורכת דין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי נזיקין מורכבים וקשים וקשות, ניסיון משפטי זה מעניק למשרד עורכי דין אריאלה גפן יתרון משמעותי בייצוג תובעים ברשלנות רפואית, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את המערכות ודרכי הפעולה בתביעות רשלנות רפואית של חברות הביטוח והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת התובעים שנפגעו.

משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן מוביל בתביעות נזיקין ובייצוג לקוחות שנפגעו כתוצאה  מרשלנות רפואית בלידה. מעל 20 שנה שאנו מייצגים את לקוחותינו ודואגים במקצועיות וביעילות לפיצוי המרבי שמגיע להם. אף על פי שהפגיעה עלולה להותיר בהם כאב וסבל, הם מקבלים את הפיצוי הכספי ההולם לכל נזק שנגרם לגופם, לנפשם או לרכושם.

במשרדנו מאמינים שנפגעי רשלנות רפואית לא צריכים לעבור את התהליך לבדם, ושכולם יכולים להרשות לעצמם ייצוג משפטי הולם.

אם אתה או אדם יקר לך נפגע מרשלנות רפואית, צרו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ, שבמסגרתה נכיר באופן אישי ונלמד את האירוע, כך שנוכל להכין מסגרת לתביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם.

אם אתם זקוקים לעורך דין רשלנות רפואית לרבות: רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית בלידה אנא צרו קשר בטלפון 0733-752-766

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן