תביעת רשלנות רפואית בלידה
על פי החוק והפסיקה, תביעת רשלנות רפואית דורשת חוות דעת מומחה בתחום הרפואי המדובר במטרה לקבוע את הרשלנות הרפואית והסטייה מרמת הזהירות הנדרשת, לצורך חוות הדעת ידרוש המומחה לקבל לידיו את התיק הרפואי במטרה לבחון אם יש בסיס לרשלנות רפואית.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית – מה ניתן לעשות שהרופא לא רוצה להעביר לי את התיק הרפואי שלי?

 

רשלנות רפואית מבטאת טיפול רפואי  אשר ניתן למטופל אשר בעקבותיו נגרם למטופל נזק גופני בעקבות סטייה מרמת זהירות הנדרשת מהצוות הרפואי (כמו רופא, מרדים, אח וכו').

יודגש, על-פי סעיף 2 לחוק זכויות החולה "מטפל" מוגדר: רופא, רופא שיניים, מתמחה, אח/ות, מיילד\ת, פסיכולוג\ית, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק קלינאי\ת תקשורת, תזונאי-דיאטן, קרימינולוג קליני, פודיאטר, פודיאטר מנתח, כירופרקט, וכל בעל מקצוע שהוכר על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות כמטפל בשירותי הבריאות.

 

על פי החוק והפסיקה, תביעת רשלנות רפואית דורשת חוות דעת מומחה בתחום הרפואי המדובר במטרה לקבוע את הרשלנות הרפואית והסטייה מרמת הזהירות הנדרשת, לצורך חוות הדעת ידרוש המומחה לקבל לידיו את התיק הרפואי במטרה לבחון אם יש בסיס לרשלנות רפואית.

 

ברוב המקרים, כאשר מוסד רפואי או רופא מתבקשים למסור את התיק הרפואי של המטופל לידיו הן מוסרים את התיק תוך מספר ימים וללא השהיות, אך לצערנו משרדנו נתקל לא אחת ברופאים אשר סירבו למסור למטופל שלהם את התיק הרפואי מסיבות לא מוסברות או מובנות.

 

 

מה ניתן לעשות במקרה ורופא לא רוצה למסור את התיק הרפואי?

 

  • על-פי סעיף 18 לחוק זכויות החולה זכות המטופל למידע רפואי – מטופל רשאי לקבל מהרופא או מהמוסד הרפואי את המידע רפואי מהתיקים הרפואיים שברשותם. את הבקשה יכול להגיש המטופל או קרובו, וכן גורם חיצוני שיש לו ייפוי כוח לכך, כגון עורך דין רשלנות רפואית.
  • כמו כן, ניתן לפנות בבקשה להסתדרות רופאי השיניים בישראל, בעניין שבו מדובר על רופא שיניים אשר מסרב להעביר את התיק הרפואי במקרה ואתם מבקשים להגיש תביעה נגד רופא שיניים.
  • במקביל ניתן לפנות למשרד הבריאות ולהגיש תלונה בגין אותו רופא או מוסד רפואי נוכח הסירוב למסור את התיק הרפואי.
 
 

משרד עורכי דין רשלנות רפואית   – אריאלה גפן, עורכת דין

עו”ד בנזיקין הינו עורך הדין המטפל בתביעות רשלנות רפואית. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, וכי כדי להוציא את המקסימום מהעניין ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי. 

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית  עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג נפגעים עקב רשלנות רפואית ומעניק ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.  

בסקר רחב שמשרדנו ערך מול החוק והפסיקה בבתי המשפט ,יותר ויותר אנו רואים כי בית המשפט מרחיב את חובת הזהירות שמוטלת על הרופאים בין השאר על הרופאים או המטפלים לקבל את הסכמת המטפל בעניין הטיפול הרפואי לאחר שהרופאים סקרו בפניהם את כל האפשרויות.

 

לבדיקת האפשרות להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית פנו עוד היום למשרדנו לקבל ייעוץ משפטי ללא התחייבות 0733-752-766 https://gefen-law.com

 

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן