תאונת דרכים ללא ביטוח חובה - אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים מסבירה כי מטרתו של סעיף 7(2) לחוק הפיצויים היא ברורה וחד משמעית, מטרת הסעיף היא למנוע פיצוי כספי מאדם אשר השתמש ברכב שבו נפגע ללא רשות בעליו, ובמאמר זה נסביר את חשיבות הייעוץ עם עורך דין תאונות דרכים
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונת דרכים ללא ביטוח חובה – סיכונים, פיצוי כספי ומי ישלם

רוני (השם המלא שמור במערכת), מכונאי מנועים, נפגע בתאונת דרכים עם רכב מסוג הונדה כאשר חברו הטוב, דויד נהג ואילו רוני היה הנוסע שישב בקדמת הרכב. במסגרת נסיעתם ברכב איבד דויד את השליטה על הרכב והתנגש בעוצמה רבה במעקה בטיחות שהפריד בין המדרכה לכביש.

תאונת הדרכים השאירה את רוני עם נזקי גוף משמעותיים ביותר כמו חבלות בעמוד השידרה, פגיעות ראש נוירולוגיות שפגעו לרוני בזיכרון לטווח קצר, פגיעות פה ולסת, פגיעה עם שברים במספר חוליות בגב וחשש לשיתוק בגפיים התחתונות (פרפלגיה) כתוצאה מכך הוא סובל מהגבלות תנועה ניכרות.

לאחר התאונה הסתבר לרוני כי הרכב לא היה מבוטח בפוליסת ביטוח חובה על פי דין, ולאחר ייעוץ משפטי עם עורך דין תאונות דרכים הוחלט להגיש תביעת תאונת דרכים נגד קרנית ונגד הנהג (דויד).

חשיבות הייעוץ המשפטי עם עו"ד תאונות דרכים

אריאלה גפן, עורכת דין תאונת דרכים, מסבירה כי "קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים הינה תאגיד שהוקם לפצות נפגעי תאונות דרכים, במקרים שאין אפשרות לקבל פיצוי מחברת הביטוח כמו במקרה לעיל", אך חשוב לציין כי על מנת לקבל פיצוי מאירוע תאונות דרכים כאשר לרכב לא הוצאה תעודת ביטוח חובה כדין, קיימים מספר תנאים על מנת לקבל את הפיצוי הכספי מחברת קרנית לכן מומלץ לפנות לעורך דין תאונת דרכים על מנת שייבחן את הראיות לעומק כיצד להגיש את התביעה נגד חברת קרנית.
מטרתו של סעיף 7(2) היא ברורה וחד משמעית, מטרת הסעיף היא למנוע פיצוי כספי מאדם אשר השתמש ברכב שבו נפגע ללא רשות בעליו.
יודגש, פעולות לא נכונות של נפגעי תאונות דרכים לאחר אירוע תאונת הדרכים עלול להביא לדחיית התביעה או למזעור הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

טענות ההגנה של דוד


דויד טען כי הרכב היה בבעלותה של אחותו, רונית, ויתרה מזאת הוסיף ואמר כי לקח הרכב ללא רשותה של אחותו. כמו כן, דויד טען שרוני ידע היטב שהרכב אינו מבוטח בביטוח חובה ולכן אין הוא זכאי לפיצוי בגין נזקי גוף כאמור בסעיף 7(2) לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה- 1975.

טענות ההגנה של חברה הביטוח קרנית

במסגרת ההליך המשפטי קרנית הגישה הודעת צד שלישי כנגד מי שנטען שהינו הבעלים הרשום של הרכב, אחותו של דוד, רונית כך שאם יקבע בבית המשפט כי התובע זכאי לפיצוי כספי בגין תאונות הדרכים, קרנית תפצה את התובע, אך על רונית יהיה להחזיר את כל כספי הפיצויים לקרנית – עניין שעלול לעלות לרונית בסכום כספי מאוד גבוה.
במסגרת כתב ההגנה, בניסיון לדחות את כתב התביעה, טענה קרנית כי התובע ידע כי דויד לקח את הרכב ללא רשות אחותו, ולכן אין הוא זכאי לפיצוי כספי.

שאלת החבות בגין נזקי הגוף


ניסיונות הנתבעים (קרנית ודויד) לדחות את תביעת תאונת הדרכים נגדם וכי התובע אינו זכאי לפיצוי כספי וזאת בהתבססות על פי הוראות החוק שקובע י התובע נכנס לגדר סעיף 7(2) הקובע כי – "מי שנהג ברכב תוך הפרת החוק לתיקון דיני העונשין (שימוש ברכב ללא רשות) 1964, וכן מי שהיה מצוי ברכב ביודעו שנוהגים בו כאמור" – לא יהיה זכאי לפיצוי.

בית המשפט דחה את ניסיונית הנתבעים וקבע כי קרנית לא הרימה את נטל ההוכחה כי הרכב שבו נסע רוני נלקח ללא רשות בעליו ולא היה על רוני היכולת לדעת האם הרכב נלקח ברשות בעליו וזאת על פי מכלול שלם של ראיות שהובאו בפני בית משפט.

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים


עורכת הדין אריאלה גפן מאמינה במתן ייצוג וליווי משפטי צמוד לנפגעי תאונות דרכים בסמוך או קרוב ככל שניתן למועד אירוע תאונת הדרכים. חשוב לציין, כי פנייה מוקדמת לעורך דין תאונות דרכים תסייע לעורכת הדין אריאלה גפן, עו"ד תאונת דרכים, להיערך להגשת תביעת תאונות דרכים באופן מקצועי על ידי ביצוע בדיקות והערכות רפואיות, איסוף מסמכים רלבנטיים לרבות תיעוד רפואי וראיות משמעותיות, בכך לבנות תיק תביעה מנצח בצורה אסטרטגית נכונה על מנת שהנפגע יוכל לקבל את הפיצוי הכספי המרבי. עורכת הדין אריאלה גפן, עו"ד תאונת דרכים, מסייעת ללקוחותיה להימנע משגיאות אשר עלולות להביא לדחיית התביעה או למזעור הקטנת הפיצוי הכספי שמגיע ללקוח.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן