רשלנות רפואית ברפואת שיניים
בשנת 1998, כאשר התובעת הייתה בת עשר, היא עברה טיפולי יישור שיניים אצל רופאה במרפאה ברמת גן, שהתברר בהמשך כי היא אינה מומחית באורתודנטיה. הצעירה טענה כי לאורך הטיפול היא התלוננה על כאבים עזים אולם הרופאה השיבה לה כי מדובר בתגובה טבעית הנובעת מכוחות המופעלים על השיניים. שלוש שנים לאחר מכן, הצעירה פנתה לרופאת שיניים אחרת שגילתה כי היא סובלת מדלקת חניכיים חריפה שלא טופלה והוזנחה ובשל כך נגרם לה נזק חמור.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בשיניים – נזק בעקבות יישור שיניים

שני מיליון ש"ח פיצוי בגין יישור שיניים רשלני

רשלנות רפואית בטיפול שיניים

טיפול שיניים הינו הליך רפואי ייחודי בכך שלמטופל אין שליטה על הטיפול או יכולת לבחון את התנהלות הרופא בעין ביקורתית. ככל טיפול רפואי אחר, גם בטיפולי שיניים ישנם סיכונים בריאותיים ותאונות רפואיות עלולות להתרחש וכתוצאה מכך המטופל עלול לחוות רשלנות רפואית בטיפול שיניים

החשיבות בייעוץ וייצוג של עורך דין רשלנות רפואית

רופא שיניים ככל רופא אחר, מחויב לעמוד בכללים העולים מהחקיקה והפסיקות בתחום רשלנות רפואית. בכל מקרה של ביצוע ההליך הרפואי , תוך חריגה מהסטנדרטים הידועים והנורמטיביים במבחן הרופא הסביר, הרי שניתן להיעזר בשירותי עורכת דין רשלנות רפואית ולהגיש תביעת נזיקין ופיצויים. קבלת ליווי, ייעוץ וייצוג משפטי בתחום רשלנות רפואית ברפואת שיניים, הינו בעל חשיבות רבה ומסייע להוכיח בבית המשפט כי הנזק שנגרם למטופל נובע ובעל קשר ישיר להתנהלות לא תקינה ואחראית של הרופא המטפל. הליווי המשפטי כולל קבלת חוות דעת ממומחים בתחום הרשלנות הרפואית הרלוונטי שמגדילה את הסיכוי לקבלת התביעה.

הגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים

במידה וקיים חשד אצל מטופל כי נגרמו לו נזקים בשל טיפול שיניים רשלני, הרי שעליו להיוועץ עם רופא שיניים מומחה בתחום הטיפול ולקבל חוות דעת מקצועית המציגה כל סטייה מההתנהלות המקובלת והנורמטיבית בהתאם לפרקטיקה הידועה בטיפולי שיניים. הגשת תביעה בתחום רשלנות שיניים כוללת הצגת מסמכים רלוונטיים והטענות וזאת בליווי של עורכת דין רשלנות רפואית שתעביר את החומרים למומחה שיקבע האם הרופא המטפל נהג ברשלנות בעת מילוי תפקידו.

תביעה נגד רופא שיניים – פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפול שיניים

בשנת 1998, כאשר התובעת הייתה בת עשר, היא עברה טיפולי יישור שיניים אצל רופאת שיניים במרפאה ברמת גן, שהתברר בהמשך כי היא אינה מומחית באורתודנטיה. הצעירה טענה כי לאורך הטיפול היא התלוננה על כאבים עזים אולם הרופאה השיבה לה כי מדובר בתגובה טבעית הנובעת מכוחות המופעלים על השיניים. שלוש שנים לאחר מכן, הצעירה פנתה לרופאת שיניים אחרת שגילתה כי היא סובלת מדלקת חניכיים חריפה שלא טופלה והוזנחה ובשל כך נגרם לה נזק חמור.

לאחר בחינה של היקף הטיפולים להם הזדקקה התובעת ועתידה להזדקק במשך כל חייה, נקבע פיצוי של 1,908,340 שקל, הסכום כולל פיצוי על סבל וכאב וכן בגין העדר הסכמה מדעת. השופט פסק כי אמנם הרופאה לא עברה על החוק, אך היא טעתה ואף חטאה בכך שלא גילתה לתובעת שהיא אינה מומחית לאורתודנטיה. בנוסף לסכום הפיצוי הנתבעת חויבה בשכר טרחת עורך דין בסך 450 אלף שקלים.

טיפול בתביעת רשלנות רפואית  נגד רופא שיניים  – אריאלה גפן עורכי דין

עו”ד המתמחה בנזיקין הינו עורך הדין המטפל בתביעות רשלנות רפואית נגד רופא שיניים. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, וכי כדי להוציא את המקסימום מהעניין ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית על אף התנגדותו של הצוות הרפואי המטפל. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים באופן דיסקרטי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג נפגעים עקב רשלנות רופא השיניים ומעניק ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן