נפילה במדרכה
ש"ח פיצויים למסגר פלסטיני שנפגע בחוליה בגבו עובד מסגריה פלסטיני שעבד בישראל הוכר כנפגע עבודה וזכה לפיצוי בגובה גיל הפרישה הישראלי (67) על בסיס 9.75% נכות בלבד וזאת בגלל ששבר בחוליה עלול להגביל את כושר העבודה שלו שוב בהמשך חייו
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

פיצויים לפלסטיני שנפגע בחוליה בגבו

226,282 ש"ח פיצויים למסגר פלסטיני שנפגע בחוליה בגבו
עובד מסגריה פלסטיני שעבד בישראל הוכר כנפגע עבודה וזכה לפיצוי בגובה גיל הפרישה הישראלי (67) על בסיס 9.75% נכות בלבד וזאת בגלל ששבר בחוליה עלול להגביל את כושר העבודה שלו שוב בהמשך חייו

מוגבלות לאחר תאונת עבודה המגבילה את העובד להמשיך לעבוד ולאחר שנקבעו לו אחוזי נכות, יקבל הנפגע פיצויים על פי ממוצע שכרו עד לגיל הפרישה – 67 לגברים ו-65 לנשים. העובד הפלסטיני נעדר מעבודתו עקב הפציעה וכך קיבל פיצוי לתקופה זו בה נעדר מעבודתו. 

לאחר מכן בית המשפט קבע כי בעתיד השבר עלול להשפיע שוב על מצבו התפקודי של הנפגע ולכן מגיעים לו פיצויים עד גיל הפרישה. 

הנתבעת טענה שאת הפיצויים יש לחשב לפי גיל הפרישה ברשות הפלסטינית, גיל 60, איך בהעדר הוכחה לכך נקבע בבית המשפט שהפיצוי יחושב על פי גיל הפרישה בישראל – 67, וזאת בנוסף לאור העניין שהעובד עבד בישראל במשך שנים רבות.

מה מוגדר כתאונת עבודה


לפי החוק של ביטוח לאומי תאונת עבודה זה כל אירוע מיידי שבו נפגע עובד בזמן העבודה, תוך כדי עבודה במקום העבודה. רוב תאונות העבודה בישראל הן מינוריות שההחלמה מהן קצרה ולא דנים על הפיצויים שלהן בבתי המשפט עם עורך דין דיני עבודה. אבל בחלק מהמקרים, במיוחד כשנפגת יכולתו של עובד להמשיך בעבודתו עקב התאונה, הוא יהיה זכאי לקבל אחוזי נכות ופיצויים. במקרים כאלו חשוב להכיר את זכויות העובדים על בורים ולהתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה מומלץ.

מקרים אשר נחשבים כתאונות עבודה


א.עובד שהיה מעורב בתאונת דרכים בדרכו לעבודה או בדרכו הביתה ממקום העבודה.
ב. עובד שנפגע מעבודתו השגרתית בעת שפעל על פי הנהלים במקום העבודה.
ג. עובד שנפגע מליקוי בטיחותי במקום העבודה גם אם זה בפינת הקפה.
ד. עובד שנפגע בגלל שלקח חלק בפעילות שאינה חלק מתפקידו במקום העבודה על פי הוראות המעסיק.
ה. עובד שנפגע במסגרת פעילות חברה של מסגרת העבודה גם אם נמצאת מחוץ למקום העבודה הקבוע.
ישנם עוד מקרים רבים אך אלה הם העיקריים שבהם.

פעולות מיידיות שיש לעשות לאחר תאונת עבודה
ברגע שלאחר תאונת העבודה יש לבקש להתפנות מיד לטיפול רפואי בקופת חולים או בית חולים קרוב למקום העבודה. לאחר ובזמן הטיפול הרפואי חשוב לשמור כל מסמך רפואי בלי יוצא מן הכלל. במידה ואפשר, לאסוף שמות ופרטים מזהים של עדים לתאונה. אחר כך יפנה הנפגע אל המעסיק כדי לקבל ממנו טופס 250 המודיע על תאונת עבודה. הטופס מועבר לרופא המטפל על מנת להנפיק תעודת נפגע עבודה עבור ביטוח לאומי. מרגע התאונה כדאי להיוועץ עם עורך דין מומלץ, מנוסה ומקצועי שילווה לאורך כל התהליך לקבלת כל הזכויות והפיצויים בעקבות התאונה.

תביעה מול ביטוח לאומי
לאחר תאונת עבודה או תאונת דרכים במסגרת העבודה, העובד מאבד את כושר העבודה שלו לפרק זמן מסויים ועל כך ביטוח לאומי משלם לו דמי פגיעה למשך שלושה חודשים בכל פעם שהוכח שאינו החלים ואין ביכולתו לחזור לעבודה. לאחר שלושה חודשים חייב העובד אישור של וועדה רפואית מטעם ביטוח לאומי כדי להמשיך ולקבל את דמי הפגיעה. עד לשלב בו הביטוח ישלם פיצויים לנפגע הוא יעבור מסכת של בדיקות וטרטורים במטרה להוכיח שאין צורך לפצות אותו עקב התאונה או לנסות לפחות להפחית את דמי הפיצוי משמעותית. לכן מאוד חשוב להתייעץ עם עורך דין מנוסה שידע להניב את התוצאות המיטביות על פי כל הזכויות המגיעות לנפגע.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן