עורכת דין אריאלה גפן
תאונת עבודה מוכרת על פי החוק בתנאי שעובד או מנהל במקום העבודה נפצע בזמן שביצע את מה שאמור היה לבצע בדרך שבה זה אמור להתבצע בין אם זה בדרך לעבודה, בדרך הביתה מהעבודה ובמקום העבודה עצמו כמובן. גם עצמאים מכוסים בחוק הביטוח הלאומי בתנאי שנפצע בזמן ביצוע עבודתו כנדרש. אך מה אומר החוק על תאונה שהתרחשה בדרך הביתה מקניות בסופרמרקט בסיום יום העבודה? האם עובד יוכל לקבל פיצוי במקרה שכזה למרות שעל פי החוק בבית הדין לדיני עבודה אינו ביצע את עבודתו או דבר מה הנחוץ לה כדי לקבל את הפיצוי?
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

פציעה עקב החלפת גלגל תוכר כתאונת עבודה

בית המשפט העליון: פציעה עקב החלפת גלגל תוכר כתאונת עבודה

כשתאונה מתרחשת במקום העבודה בגלל ליקוי בטיחותי וגוררת פציעה, אין ספק שהעובד זכאי לפיצוי. אך האם נהג משאית שנתפס בגבו בעקבות החלפת גלגל בשול הדרך יוכר כנפגע בתאונת עבודה?

 

תאונת עבודה מוכרת על פי החוק בתנאי שעובד או מנהל במקום העבודה נפצע בזמן שביצע את מה שאמור היה לבצע בדרך שבה זה אמור להתבצע בין אם זה בדרך לעבודה, בדרך הביתה מהעבודה ובמקום העבודה עצמו כמובן. גם עצמאים מכוסים בחוק הביטוח הלאומי בתנאי שנפצע בזמן ביצוע עבודתו כנדרש. אך מה אומר החוק על תאונה שהתרחשה בדרך הביתה מקניות בסופרמרקט בסיום יום העבודה? האם עובד יוכל לקבל פיצוי במקרה שכזה למרות שעל פי החוק בבית הדין לדיני עבודה אינו ביצע את עבודתו או דבר מה הנחוץ לה כדי לקבל את הפיצוי?

 

אם תשאלו עורך דין תאונת עבודה, הוא יגיד לכם שגם תאונה שקרתה ביום כיף בבאולינג מטעם העבודה כדאי מאוד שתסווג כתאונת עבודה. נכות שהוגדרה בעקבות תאונת עבודה מזכה את העובד בקצבה מביטוח לאומי כמעט באופן ודאי לעומת נכות מתאונה שהתרחשה בבית למשל, הנפגע יהיה זכאי לקצבה חודשית רק בתנאי שאחוזי הנכות גבוהים מ-50%. לביטוח לאומי יש אינטרס לא להכיר בתאונה כתאונת עבודה כדי להימנע מתשלום קצבה.

כדי לעמוד כל זכויותיכם ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם ככל הנראה תצטרכו לפנות לבית משפט כדי להכריע את עניין הפיצויים מול ביטוח לאומי. במקרה כזה חשוב לפנות אל עורך דין מומחה בדיני עבודה. 

דוגמה לפציעה במקום העבודה הינו נהג משאית שגבו נתפס בזמן החלפת גלגל והוגדרה כתאונת דרכים על ידי בית המשפט העליון אחרי שבבית משפט השלום דחו את טענותיו. 

 

כדי להגדיר פציעה כתאונת דרכים היא צריכה לענות על הגדרת מאורע: "התרחשות המהווה יחידה בפני עצמה, להבדיל מהליך הדרגתי וממושך המורכב מגורמים שונים". מתוך כך הסיק בית המשפט שהחלפת גלגל המשאית מהווה תאונת דרכים. פעולת החפלת הגלגל ארכה כשעה (פרק זמן קצר יחסית) מה שמעיד על ההתרחשות כיחידה בפני עצמה. הדיון בבית הדין עסק בעיקר בשאלה האם כאב הגב הופיע עוד קודם בעקבות נהיגה ממושכת במשאית ומכך לא יהיה זכאי נהג המשאית לפיצוי מכוח החוק.

 

ב-8.7.21 השופט עמית מבית המשפט העליון קבע לבסוף שהמקרה הנ"ל קרוב יותר למאורע ולא להליך הדרגתי ממושך המורכב מגורמים שונים. מדבריו של פסק דינו של השופט עמית: "במשרעת שבין נזק שהצטבר ונגרם לאורך זמן, לבין נזק שאירע במקום ובזמן מסוים ובאופן פתאומי, סבורני כי המקרה שלפנינו קרוב לזה האחרון. זאת, גם אם אין בפנינו קביעה עובדתית בנוגע לרגע המדויק במהלך השעה שבו אירע המאורע שגרם לנזק. גם לדידי אין נפקא מינה אם מדובר ב"תפיסת גב" ברגע מסוים או כאבים בגב שנגרמו מהחלפת גלגל של משאית, פעולה שנמשכה כשעה, ומטבע הדברים מצריכה פעולות פיזיות שונות ושימוש בכוח."

 

ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תאונות דרכים יבטיח לכם פיצוי כספי מרבי

 

כפי שצוין לעיל, תאונות דרכים משקפות מצב טראומטי יחד עם נזק גוף כמו שברים שהתקנות סביבו אינן חד משמעיות. פרט לכך, על מנת להבטיח שנפגעי תאונות דרכים יקבלו את מלוא הפיצויים שמגיעים להם, יהיה עליהם ולהוכיח את הפגיעה באופן בלתי ניתן לערעור כדאי שיהיה עו"ד תאונות דרכים או עורך דין תאונות אופנוע שילווה אותם וינחה אתכם בתהליך מרגע הפגיעה, כמו כן אם נפגעת בתאונת אופניים חשמליים חשוב שיילווה אתכם עורך דין תאונות אופניים חשמליים.

 

רק בעזרת עורך דין תאונות דרכים מומלץ או עורך דין נזקי גוף הטובים ביותר תוכלו למצות את מלוא הזכויות שלכם.

 

אריאלה גפן – עו"ד תאונות דרכים

 

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים.

 

את הניסיון הרב בתביעות תאונות דרכים (מעל 20 שנים) רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בתאונות דרכים על מנת לשרת את נפגעי תאונת הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח בישראל.

 

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים של חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים וידע שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה לנצח בתיקי תביעה ולהשיג את הפיצוי המקסימלי עבור לקוחותיה.

.

ההתמחות של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תאונות דרכים גדולים, קשים ומורכבים ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

 

יודגש, משרד עורכי דין אריאלה גפן פועל על פי החוק מכאן שכר הטרחה בתביעות תאונות דרכים מבוסס הצלחה ובאחוזים מהפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח, כך שאין צורה בהשקעה של אלפי שקלים על מנת להגיש תביעת תאונת דרכים, ושכר הטרחה אינו מהווה שיקול להגשת התביעה.

 

לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות אתם מוזמנים להתקשר – טלפון: 0733-7752766

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן