מהו תוקפה של פוליסת ביטוח חובה לאחר ביטולה? | אריאלה גפן, עו"ד תאונות דרכים כלל ידוע כי על חברת הביטוח מוטלת ההוכחה להעדר כיסוי ביטוחי, ואין חולק כאשר חברת הביטוח מוכיחה כי פוליסת תעודה הביטוח שולמה רק לאחר אירוע התאונה, מכאן עולה באופן חד משמעי כי חברת הביטוח עמדה בנטל ההוכחה המוטל עליה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מהו תוקפה של פוליסת ביטוח חובה לאחר ביטולה? | אריאלה גפן, עו"ד תאונות דרכים

פתיחה

לצערנו הרב ריבוי תאונות הדרכים במדינת ישראל הפכו למכת מדינה כאשר תאונות הדרכים מותירות אחריהן נפגעים רבים החל מנפגעי תאונות דרכים עם פציעות קלות ועד לנפגעי תאונות דרכים  שמותירות את הנפגעים עם שיעורי נכות גבוהים, בתאונת רבות במיוחד לאחר מכירת רכב יד שניה, כאשר המוכר מבטל את פוליסת הביטוח חובה, ואילו והקונה מתמהמה רכישת פוליסת ביטוח חובה חדשה, נוצר מצב ב-"וואקום" בו במקרה של אירוע תאונת דרכים הקונה אינו מבוטח וחשוף לתביעה כספית – במאמר זה נחשוף את הפסיקה ואת החוק.

מהי אחריות חברת הביטוח להוכחת היעדר פוליסת ביטוח?

כלל ידוע כי על חברת הביטוח מוטלת ההוכחה להעדר כיסוי ביטוחי, ואין חולק כאשר חברת הביטוח מוכיחה כי פוליסת תעודה הביטוח שולמה רק לאחר אירוע התאונה, מכאן עולה באופן חד משמעי כי חברת הביטוח עמדה בנטל ההוכחה המוטל עליה.

תאונת דרכים שאירעה ללא ביטוח חובה בעקבות מכירת רכב

  1. ביום ה 14.05.2017 נפגע התובע בתאונת דרכים בשעה 06:00 בהיותו הולך רגל ע"י רכב.
  1. בענייננו, הרכב הפוגע נמכר ע"י המוכר בתאריך ה 3.5.2017, כלומר 11 יום לפני קרות אירוע תאונת הדרכים, כאשר באותה העת עד למכירה הרכב מבוטח בחברת הביטוח AIG, אשר טען שאין כיסוי ביטוח לאחר שהפוליסה בוטלה.
  1. מנגד, קונה הרכב שילם עבור פוליסת תעודת החובה כעבור כמה שעות לאחר קרות אירוע תאונת הדרכים, מכאן טענה חברת הביטוח של הקונה כי גם מבחינה אין כיסוי ביטוחי.
  1. בית המשפט קבע, כי חרף העובדה שפוליסת הביטוח חובה בוטלה כבר בתאריך 3.5.2017, סעיף 24 לפקודת רכב מנועי [נוסח חדש] תש"ל 1970 ( להלן:" פקודת הביטוח") קובע כדלקמן:

"מבטח לא יהיה חייב לשלם לפי סעיפים 19 או 21(א) בקשר לחבות, אם לפני המאורע שגרם למוות או לחבלת הגוף שמהם נובעת החבות בוטלה הפוליסה בהסכמה הדדית או בתוקף הוראה שבפוליסה; אולם לא יהיה לביטול תוקף כלפי הניזוק או שאיריו אלא כעבור עשרים ואחד יום לאחר שניתנה לבעל הפוליסה הודעה בכתב על הביטול"

  1. מכאן עולה כי אין תוקף לביטול פוליסת ביטוח החובה כלפי תובע (נפגע תאונת דרכים), אלא כעבור 21 יום, כך גם קבע בית המשפט באומרו כי " התאונה אירעה ביום 14/5/17 (11 ימים בלבד לאחר ביטול הפוליסה). בנסיבות אלה, על פי לשונו של סעיף 24 לפקודה לא יחול ביטול פוליסת הביטוח על שמעון שכן במועד התאונה טרם חלפו 21 ממועד ביטול פוליסת הביטוח ע"י מר יוסטר, ובפועל יהיה על חברת אי איי ג'י לפצות את התובע."

 

חשיבות הייעוץ עם עורך דין תאונת דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונת דרכים, מסבירה כי נפגעי תאונות דרכים אשר מגיעים למשרד אינם מודעים למלוא היקף הזכויות המשפטיות אשר מגיעות להם.  לכן, רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים או עורך דין תאונת אופנוע מומלץ שכן התנהלות לא נכונה מול חברות הביטוח עלולה לסכן את התביעה וקבלת הפיצוי הכספי שמגיע לכם, ורק משרד עורכי דין תאונות דרכים לכוון אתכם באסטרטגיה המשפטית המתאימה.

אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים שגרמה לכם נזקי גוף, רצוי לפנות לעורך דין תאונות דרכים בעלי ניסיון משפטי שעוסק בתחום תאונות הדרכים מעל 20 שנה לפחות. עורך דין תאונות דרכים בעל ניסיון בתחום של נזקי גוף לאחר תאונת דרכים, כמו עורכת הדין אריאלה גפן, המייסדת של משרד עורכי דין תאונות דרכים, אשר תלווה אותך באופן אישי לאורך כל התהליך המשפטי, תנחה אותך ותוודא שהינך ממצה את כל הזכויות המשפטיות שמגיעות לך כמו חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי, פוליסות ביטוח אישיות כך שתקבל את הפיצוי הכספי המירבי שמגיע לך בגין הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לך כתוצאה מתאונת הדרכים.

עורכת הדין אריאלה גפן הינה המייסדת של משרד עורכי דין תאונות דרכים שעוסק בתביעות תאונות דרכים ובייצוג נפגעי תאונות דרכים בתביעות נגד חברות הביטוח מכוח חוק הפלת"ד. 

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה במשך שנים חברות ביטוח הגדולות והחזקות בישראל בתביעות תאונות דרכים וניהלה תיקי מורכבים וקשים עם שיעורי נכות גבוהים, ומכירה לעומק את האסטרטגיות והטקטיקות המשפטיות של אותן חברות ביטוח, היום לאחר שעברה צד עו"ד אריאלה גפן מייצגת רק תובעים עניין זה מקנה ללקוחותיה של עו"ד אריאלה גפן יתרון משמעותי בניהול תביעות תאונות דרכים נגד חברות הביטוח הגדולות בישראל.

 עורך דין אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים בתביעות מול חברות הביטוח. 

עו"ד אריאלה גפן, מלווה את לקוחותיה לאורך כל שלבי ההליך באופן אישי והיא ורק היא מייצגת את לקוחותיה בבתי המשפט השונים (לא עו"ד שכירים או מתמחים) עניין המהווה יתרון משמעותי,  במסגרת ההליכים המשפטים כנגד חברות הביטוח על מנת לאפשר לנפגעי תאונת הדרכים למצות את  זכויותיהם עד לקבלת הפיצוי המירבי נוכח חומרת הנזק הגופני ו/או הנפשי או שיעור הנכות שנגרם להם בעקבות תאונת הדרכים.

עורכת הדין אריאלה גפן מאמינה במתן ייצוג וליווי משפטי צמוד לנפגעי תאונות דרכים בסמוך או קרוב ככל שניתן למועד אירוע תאונת הדרכים. חשוב לציין, כי פנייה מוקדמת לעורך דין תאונות דרכים תסייע לעורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונת דרכים, להיערך להגשת תביעת תאונת דרכים באופן מקצועי על ידי ביצוע בדיקות והערכות רפואיות, איסוף מסמכים רלבנטיים לרבות תיעוד רפואי וראיות משמעותיות, בכך לבנות תיק תביעה מנצח בצורה אסטרטגית נכונה על מנת שהנפגע יוכל לקבל את הפיצוי הכספי המרבי. עורכת הדין אריאלה גפן מסייעת ללקוחותיה להימנע משגיאות אשר עלולות להביא לדחיית התביעה או למזעור הקטנת הפיצוי הכספי שמגיע ללקוח.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן