רשלנות רפואית
בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים נקבע סכום פיצוי כספי של מעל ל- 1,000,000 ₪ לאחר שרופאה לא שלחה מטופל לבדיקות א.ק.ג בעקבות לחצים בחזה על אף הסימפטומים הרבים מהם סבל. ביומיים לאחר הבדיקה של רופאת המשפחה התובע הלך לעבודתו, אך עדיין סבל מכאבים, אך בשעות הערב איבד את הכרתו לאחר טיפול שכלל מכות חשמל ועיסוי לב, פונה על ידי מגן דויד אדופ לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, שם טופל, וכאמור בסופו של יום נותר נכה עם נזק בלתי הפיך בגזע המוח, והוא מצוי בתרדמת מוחלטת (COMA) עד היום.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית – אי הפניה לבדיקה רפואית פשוטה השאירה מטופל עם נכה

המושג רשלנות רפואית מתייחס לביטוי של קבלת טיפולים רפואיים אם זה בבית חולים, קופת חולים או כל טיפול רפואי אחר אף אם מדובר ברפואה פרטית, כאשר הטיפול הרפואי הרשלני גרם לנזק גופני למטופל וזאת לאחר שהצוות הרפואי המטפל או הרופא סטו מרמת זהירות סבירה אשר מצופה מהצוות. במקרים כגון אלה תחול תחולת החוק הנקראת "עוולת הרשלנות" מתחום דיני הנזיקין, שעל פי חוק זה ניתן לתבוע פיצוי כספי בגין רשלנות רפואית.

הגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד בית חולים או קופת חולים דורש עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון משפטי רב בהתמודדות מול תאגידי ענק כמו בתי חולים וקופות חולים שכן ברשותם כוח, עוצמה כלכלית וידע רב בניהול תביעות רשלנות רפואית, יתרה מזאת המוסדות הרפואיים מבוטחים על ידי חברות הביטוח הגדולות בישראל שמהוות שכבת הגנה נוספת בלדחות תביעות של נפגעי רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בעקבות אי הפניה של מטופל לבדיקה רפואית.

רשלנות רפואית עלולה להתבטא במקרים שבהם רופאים לא הפנו את המטופל לבדיקה רפואית מתאימה וכתוצאה מרשלנות רפואית זו, המטופל קיבל טיפול שלא התאים למחלתו או שלא קיבל טיפול כלל בגלל האיבחון השגוי ומכאן מצבו הרפואי החמיר.

רופאי משפחה או רופאים מומחים מקבלים חולים רבים ביום יום במהלך עבודתם השוטפת, במקרים רבים הרופאים בודקים את המטופל ועל פי הממצאים הרפואיים שיש מולם יחד עם נסיונם הרפואי הם עלולים להחליט שלא לשלוח את המטופל לבדיקות רפואיות אחרות וזאת מכמה סיבות כמו: חיסכון בעלויות הבדיקה הרפואית שלא ברור אם היה צורך בבדיקה או לא, או בדיקה רפואית מסויימת שבעניינה ניתן לקבוע תור עוד מספר חודשיים בלבד, כמו כן הרופא יכול לנסות להימנע מלהעביר את המטופל עוד סבב בדיקות וזאת במטרה להקל עליו כמה שיותר מהר.

הבעיה העיקרית במצבים אלו, כאשר רופאים לא מבצעים את כל מסגרות הבדיקות האפשריות על מנת לאבחן את מצבו הרפואי של עלולה בעיה זו להביא לכי רשלנות רפואית באי הפנייה של מטופל שבעקבותיה ניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית – אי הפניה של מטופל לבדיקת א.ק.ג גרמה לנזק בלתי הפיך

בפסק דין שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים נקבע סכום פיצוי כספי של מעל ל- 1,000,000 ₪ לאחר שרופאה לא שלחה מטופל לבדיקות א.ק.ג בעקבות לחצים בחזה על אף הסימפטומים הרבים מהם סבל. ביומיים לאחר הבדיקה של רופאת המשפחה התובע הלך לעבודתו, אך עדיין סבל מכאבים, אך בשעות הערב איבד את הכרתו לאחר טיפול שכלל מכות חשמל ועיסוי לב, פונה על ידי מגן דויד אדופ לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, שם טופל, וכאמור בסופו של יום נותר נכה עם נזק בלתי הפיך בגזע המוח, והוא מצוי בתרדמת מוחלטת (COMA) עד היום.

במקרה דנן, מדובר ברופאת משפחה שחובתה אכן לנקוט באמצעי זהירות שרופא סביר היה נוקט לצורך גילוי המחלה, וכפי שהמומחה עצמה מכנה את תפקידו של רופא המשפחה כ"שומר שער".

"נראה לנו, כי במקרה שבפנינו איננה מתעוררת כלל שאלת האבחנה האמורה בין תקלה לבין רשלנות:
מעשיו ומחדליו של רופא, כמעשיו ומחדליו שלכל בעל-מקצוע אחר, נבחנים לצורך נושא כגון זה שנדון כאן, על-פי אמות-המידה שנקבעו בסעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] ואם נכשל הרופא בכך שלא קיים כלפי החולה את חובת הזהירות המתחייבת בנסיבות הענין, לפי הנתונים שבידיו, הרי הוא נושא באחריות בנזיקין ככל בעל-מקצוע אחר. הרי כאן לא אירעה תקלה אלא התעלמות חסרת הגיון ממשמעות הדברים, שחרגה בעליל מאמת-המידה הנדרשת מכל רופא.
יתרה מזאת, כשרב יותר הסיכון הכרוך במעשה ובמחדל, כך גם גדלה מידת הזהירות המתחייבת בנסיבות כאלה. הווה אומר, כאשר מדובר על נסיבות עובדתיות המעוררות חשד של התקפת לב, מתחייבת גם זהירות רבה יותר מצד הרופא הקובע את דרכי הטיפול ומורה לחולה איך לנהוג, מאשר לו היה מדובר על מחלה פחות מסוכנת (ראה גם א' כרמי, הרופא, החולה והחוק, ע' 65)". (שם, 124)

משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן – רשלנות רפואית

עורכת דין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי נזיקין מורכבים וקשים וקשות, ניסיון משפטי זה מעניק למשרד עורכי דין אריאלה גפן יתרון משמעותי בייצוג תובעים ברשלנות רפואית, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את המערכות ודרכי הפעולה בתביעות רשלנות רפואית של חברות הביטוח והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת התובעים שנפגעו.
משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן מוביל בתביעות נזיקין ובייצוג לקוחות שנפגעו כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה. מעל 20 שנה שאנו מייצגים את לקוחותינו ודואגים במקצועיות וביעילות לפיצוי המרבי שמגיע להם. אף על פי שהפגיעה עלולה להותיר בהם כאב וסבל, הם מקבלים את הפיצוי הכספי ההולם לכל נזק שנגרם לגופם, לנפשם או לרכושם.
במשרדנו מאמינים שנפגעי רשלנות רפואית לא צריכים לעבור את התהליך לבדם, ושכולם יכולים להרשות לעצמם ייצוג משפטי הולם.
אם אתה או אדם יקר לך נפגע מרשלנות רפואית, צרו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ, שבמסגרתה נכיר באופן אישי ונלמד את האירוע, כך שנוכל להכין מסגרת לתביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם.

אם אתם זקוקים לעורך דין רשלנות רפואית לרבות: עורך דין רשלנות רפואית בהריון, עורך דין רשלנות רפואית שיניים, משרד עורכי דין רשלנות רפואית, רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית בלידה אנא צרו קשר בטלפון 073-360-5957

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן