מהו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ("חוק הפלת"ד")? חוק הפלת"ד הינו חוק ייחודי במסגרת דיני הנזיקין בארץ, מאחר שהוא מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת. בהתאם לעיקרון זה, כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים לפי חוק הפלת"ד, וזאת ללא כל תלות בשאלת האחריות והאשם בגרימת התאונה. מטרת העל של חוק הפלת"ד הינה להביא לפיצוי של כל מי שנפגע בתאונות דרכים, לרבות נפגעים שאחראים בעצמם לגרימת התאונה, או נפגעים שנפגעו בתאונת "פגע וברח", שבה לא ניתן לאתר את הנהג שגרם לאירוע התאונה וברח ממקום האירוע מבלי להותיר פרטים ואז במקרה דנן ניתן יהיה להגיש תביעת תאונות דכים נגד קרנית
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

חוק הפלת"ד

חוק הפלת"ד הינו חוק ייחודי במסגרת דיני הנזיקין בארץ, מאחר שהוא מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת. בהתאם לעיקרון זה, כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצויים לפי חוק הפלת"ד, וזאת ללא כל תלות בשאלת האחריות והאשם בגרימת התאונה.

מהי תאונת דרכים על פי חוק הפלת"ד

אמור, ההגדרה הבסיסית של "תאונת דרכים" לפי חוק הפלת"ד, הינה כי ב-"שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה." אולם, ההגדרה המלאה של "תאונת דרכים" לפי חוק זה הינה רחבה בהרבה, וזאת כדלקמן:

"תאונת דרכים – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי;"

כלומר, בעוד שמקובל לחשוב שתאונת דרכים הינה תאונה שמתרחשת רק תוך כדי תנועה של הרכב, ניתן לראות שחוק הפלת"ד רואה גם במצבים שבהם, למשל, הרכב חנה ועמד ללא כל תזוזה (כגון במקרה שהרכב התפוצץ בעת שחנה), כתאונת דרכים. יחד עם זאת החוק גם קובע במפורש שההגדרה של תאונת דרכים לפיו איננה כוללת מצבים שבהם התאונה נגרמה בכוונה, כגון במקרה שבו מישהו ניסה בכוונה לדרוס אדם אחר.

למה לבחור בעורכת הדין אריאלה גפן שתייצג אותך בתאונת דרכים?

 

עורכת הדין אריאלה גפן מביאה עימה מעל ל-20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים עם מאות הצלחות ולקוחות מרוצים  כאשר המשרד חרט על דגלו לייצג נפגעי תאונות דרכים במאבק מול חברות הביטוח ללא פשרות וידוע כ- משרד עורכי דין תאונות דרכים שנלחם על זכויות נפגעי תאונות הדרכים לרבות תאונות אופנוע

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות והמובילות בישראל כעורכת דין בכירה והיא מכירה היטב את כל האסטרטגיות והטקטיות המשפטיות שיינקטו חברות הביטוח על מנת לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לכם בעקבות תאונת הדרכים.

מכאן, עם ניסיון משפטי רחב ומקיף בייצוג משפטי של אלפי תביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים החל מתאונות דרכים קלות עד תאונות דרכים קשות עם נכויות גבוהות ואף מקרים טרגיים של מוות והשגת פיצויים כספיים במיליוני שקלים חדשים ללקוחותיה – עורכת הדין אריאלה גפן היא עורכת הדין תאונות הדרכים המומלצת ביותר לייצג אותך מול חברות הביטוח ולנצח ללא פשרות על כל הזכויות הכספיות שמגיעות לך ולבני משפחתך. 


משרד עורכי הדין ממוקם בתל-אביב רחוב הברזל 3 ונותן מענה לתושבי תל-אביב והסביבה המעוניינים בייעוץ משפטי לאחר תאונת דרכים וזקוקים ל- עורך דין תאונות דרכים תל אביב, וגם שירותיים משפטיים בכל הארץ.

.

לקבלת ייעוץ ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה להגשת תביעה - השאירו פרטים ואשוב אליכם בהקדם

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן