עורך דין תאונת אוטובוס
נפגעתם בתאונת אוטובוס? אל תוותרו על הפיצוי הכספי שמגיע לכם!!! תאונת דרכים שמעורב בה אוטובוס היא בין התאונות הנפוצות שקיימות במדינת ישראל, ובדרך כלל מעורב בה מספר גבוה של נפגעי גוף כתוצאה מבלימת פתע של הנהג, מעידה במדרגות, סגירת דלתות ועוד. נפגעי תאונות אוטובוס רבים אינם מודעים שמגיע להם פיצוי כספי בגין תאונת האוטובוס ואם הם היום בדרכם לעבודה אז ניתן לתבוע בגין תאונת עבודה. עורכת הדין אריאלה גפן מומחית בהשגת פיצויים כספיים מרביים לנפגעי תאונות דרכים תדריך אתכם מה ניתן לעשות במקרה של תאונת דרכים עם אוטובוס וכיצד לפעול נכון.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

משרד עורכי דין אריאלה גפן – תאונת דרכים עם אוטובוס

לצערנו הרב, גם השנה אנו נחשפים לריבוי משמעותי בתאונות הדרכים במדינת ישראל ומהדוחות של הרשות לבטיחות לאומית עולה כי יותר מ-285 אנשים נהרגו בתאונות דרכים, אך גם לצערנו ישנם נפגעי תאונות דרכים שבהם היו מעורבים בתאונת אוטובוס.

תאונת אוטובוס היא אירוע קשה וטארומתי לנפגעי תאונת הדרכים באוטובוס כאשר נפגעי תאונות אוטובוס עלולים למצוא את עצמם ללא מקורות הכנסה לאחר תאונות הדרכים ואף יאלצו להתמודד עם נזקי גוף המעורבים עם אחוזי נכות שישפיעו על התפקוד שלהם בחיי היומיום.

נוכח ריבוי תאונת הדרכים בכלל ותאונות אוטובוסים בפרט, אנו רואים עליה משמעותית בתביעות תאונות דרכים בגין נזקי גוף מול חברות הביטוח הגדולות בישראל אשר מבטחות חברות האוטובוסים השונות. יודגש, חברות הביטוח יעשו ככל שביכולתן לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לנפגעי תאונות האוטובוס, לכן חשוב לפנות קרוב ככל שניתן למועד התאונת לעורך דין תאונות דרכים שמומחה בתאונות אוטובוס כמו עורכת הדין אריאלה גפן.

תאונות אוטובוס – תאונת דרכים שמעורב בה אוטובוס היא בין התאונות הנפוצות שקיימות, ובדרך כלל מעורב בה מספר גבוה של נפגעים, בין שנכחו באוטובוס במהלך הנסיעה ובין שהיו הולכי רגל או נוסעים בכלי רכב אחרים שהיו מעורבים בנסיעה לכן במקרה של תאונת דרכים עם אוטובוס חשוב מאוד לפנות ל- עורך דין תאונות דרכים עם ניסיון רב בתאונות אוטובוס.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מול תאונת אוטובוס

במסגרת החוק רשאי אדם שנפגע בתאונת דרכים שבה היה מעורב אוטובוס לקבל פיצויים מחברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס המעורב בתאונה, ובתנאי שהוכחה פגיעתו על ידי רופא שהוסכם על כל הצדדים או רופא שמונה מטעם בית המשפט.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים אין חובה להוכיח את אשמת הנהג בתאונה, אולם במקרים בהם זהות הנהג לא ידועה או שלנהג לא הייתה פוליסת ביטוח בתוקף לא יהיו זכאים הנפגעים לפיצויים.

גובה הפיצויים שמוענקים במסגרת החוק נקבעים על פי חומרת הפגיעה שנקבעה על ידי המומחה, בהתבסס על שיעור הנכות שקבע, גיל הנפגע, השתכרותו טרם התאונה, פוטנציאל ההשתכרות העתידי שלו, שיעור הפגיעה התפקודית עקב התאונה והשלכותיה על העתיד, עלות הטיפולים הרפואיים החוצים לנפגע ועוד.  במקרים של מוות, גובה הפיצויים נקבע על פי גיל ההרוג, עיסוקו, השתכרותו טרם התאונה, מידת התלות של התובע ומידת הפגיעה של קרובי המשפחה של ההרוג.

אילו מקרים עשויים להיות מוגדרים כתאונת אוטובוס?

רבים לא מודעים לכך, אך תאונות אוטובוס כוללות מגוון רחב מאוד של תרחישים, וגם אירועים שנראים קלים וחסרי משקל עשויים להיות בעלי משמעות ולהוות עילה לתביעה. הנה מספר דוגמאות לתאונות שעלולות לקרות בעת הנסיעה באוטובוס.

  • פגיעה עקב האטה, האצה או עצירה פתאומית של האוטובוס
  • נפילה בתוך האוטובוס
  • נפילה בעת העלייה לאוטובוס או במהלך הירידה ממנו
  • סגירת דלת האוטובוס על אחד מאיברי גופו של הנוסע
  • פגיעה מפתיחת דלת האוטובוס
  • פציעה מחפץ או ממתקן כלשהו באוטובוס
  • פגיעה שחווה נכה כתוצאה מחוסר הסדרת אמצעי נגישות

עורך דין תאונת אוטובוס – כיצד יש לפעול אם נפגעים בעת הנסיעה באוטובוס?

בכל מקרה שבו מעורבים בתאונת דרכים, יש צורך להתפנות מיד לצורך ביצוע בדיקות וקבלת טיפול רפואי, וכן לתעד את האירוע לצורך בניית תיק תביעה מסודר, שיכלול את סיכום הביקור הראשון לנפגע מתאונות דרכים וכל יתר המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, לרבות בדיקות, המלצות רופא, אבחונים, הוצאות בגין טיפולים ועוד.

אילו פרטים חשוב שיהיו לכם אם הייתם מעורבים בתאונת אוטובוס?

במקרים בהם הנפגע היה מעורב בתאונת אוטובוס, קל יותר לאתר את הפרטים של האוטובוס והנהג, גם אם לא נלקחו מיד אחרי שאירעה התאונה. עם זאת, תמיד מומלץ לנהוג במשנה זהירות ולאסוף פרטים אודות האוטובוס, הנהג, עדי ראייה ועוד.

בין הפרטים החיוניים שכדאי לאסוף נמנים פרטי האוטובוס, פרטי הנהג, כולל מספר הנהג, וחברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס במסגרת ביטוח חובה, מספר הקו, שעת הנסיעה, נסיבות האירוע ומיקום התאונה.

לכל אוטובוס קיים גם מספר אוטובוס, שמצוי בדרך כלל לצד לוחית הרישוי שלו. זהו מספר האוטובוס בחברה בה הוא שייך, וחיוני לשמור גם אותו בעת איסוף הראיות והפרטים החיוניים לתביעה.

כמו בכל תאונת דרכים, חשוב לאסוף ראיות וויזואליות, שיכללו תמונות ממקום התאונה וימחישו את מידת הנזק, כולל פציעות גוף, ולדווח על האירוע למשטרה על מנת לקבל אישור תאונת דרכים.

עורך דין תאונת אוטובוס שהיא תאונת עבודה

אם אדם נפגע בעת נסיעה באוטובוס בזמן שהיה בדרכו לעבודה או ממנה או בעת נסיעה באוטובוס כשהיה בדרך לבצע עבודה במסגרת תפקידו, הרי שהתאונה מוגדרת גם כתאונת עבודה.

בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה רשאי הנפגע לתבוע גם במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים את חברת הביטוח של הנהג, וגם את ביטוח לאומי לצורך קבלת דמי פגיעה, קביעת אחוזי נכות ודרגת אי כושר.

בתאונה שהיא תאונת עבודה הנפגע חייב לדווח עליה בהקדם האפשרי למעסיק, על מנת שזה יוכל להגיש לביטוח לאומי את טפסים הרלוונטיים לצורך התביעה.

הפנייה לביטוח לאומי והתביעה במסגרת חוק הפיצויים אינן סותרות זו את זו, אך הקביעה של הביטוח הלאומי תהווה הבסיס לפיצויים שייקבעו לנפגע גם במסגרת התביעה של חוק הפיצויים.

מכיוון שעומדת לרשות הנפגע שנה אחת לתבוע את הביטוח הלאומי, ולעומת זאת עומדות לרשותו 7 שנים לתבוע במסגרת חוק הפיצויים, הוא עשוי לשקול אילו מהתביעות להגיש קודם וכיצד לפעול.

העניין הוא, שפציעות מסוימות עלולות להתגלות זמן מה לאחר התרחשות התאונה, מה שעשוי להיות שיקול מכריע באשר לדרך הפעולה שייבחר הנפגע.

מה נכון לעשות במקרה של תאונת אוטובוס?

על מנת לבחון את דרך הפעולה הנכונה מומלץ להיעזר ב- עורך דין תאונה דרכים שמתמחה בתאונות דרכים או בתאונות עבודה שמעורבים בהם אוטובוסים. איש מקצוע שמכיר את הזירה המשפטית ואת אופן ההתנהלות של חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי יכול לבנות תיק תביעה מסודר ולכוון את הנפגע לאסטרטגיית פעולה שתשיג לו פיצויים גבוהים יותר.

פרט לכך, טיפול אישי של עורך דין תאונות דרכים מקצועי מאפשר לנפגע להתרכז בהחלמה, בשיקום ובחזרה לפעילות שגרתית, כשהוא מטפל בכל נושא התביעה, דואג לאינטרס שלו ומעניק לו שקט נפשי.

למשרד עורכי דין אריאלה גפן, הגיעה רונית, לקוחה של המשרד, (השם המלא שמור במערכת) כבת 30 כאשר בעת נסיעת באוטובוס ממקום עבודתה לביתה, נהג האוטובוס בלם בפתאומיות ובעוצמה רבה, כתוצאה מכך רונית שישבה על הכיסא עפה קדימה ונפגעה בראשה ובצלעות, לאחר אירוע תאונת הדרכים רונית התקשרה לקבלת ייעוץ משפטי מאחר וחשבה כי מדובר בפגיעה קלה בלבד.  אף על פי שלא סבלה מכאבים משמעותיים המלצנו לה להתפנות לבית החולים בהקדם על מנת לערוך בדיקות כלליות. בחדר המיון התברר כי לרונית יש נזקי גוף משמעותית כמו חבלות ושברים אשר הובילו להגבלת תנועה.

בעקבות כך, משרדנו הגיש תביעה נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את האוטובוס וגם תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה אשר הכיר בנזקי הגוף של רונית כתאונת עבודה.

משרד עורכי דין נזיקין – משרד עורכי דין תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה משפטית בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת הגשת תביעת תאונת דרכים בדרך חכמה ונכונה

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין מוביל בתביעות תאונות דרכים בייצוג נפגעי תאונות דרכים לרבות הולכי רגל, תאונות אופנוע ותאונת דרכים. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים מומלץ בעל ניסיון רב של למעלה מ-20 שנה בניהול תביעות תאונות דרכים שייצג אתכם במהלך הגשת תביעת תאונת דרכים לכל אורך ההליך המשפטי  באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, במקרים רבים אנו נתקלים בלקוחות רבים שהגיעו למשרדי עורכי דין תאונת דרכים בתל אביב שלא אהבו שבכל שיחה עורך דין אחר מהמשרד טיפל בתיק תביעת תאונת הדרכים שלהם.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים.

צרו קשר עוד היום 073-33-752-766

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן