רשלנות רפואית בהריון ולידה
בדיקת אולטרסאונד היא בין הבדיקות המרגשות ביותר שאישה נדרשת לה במהלך ההיריון. זו בדיקה שמשתמשת בגלי קול בכדי להציג את תמונת העובר ברחם, ובאמצעותה ניתן לבחון את תנוחת העובר, את גילו, את תנועות הגוף שלו, את תקינות התפתחותו, פעימות הלב שלו, טונוס השרירים, כמות מי השפיר שברחם ועוד.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

משרד עורכי דין אריאלה גפן -רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

בדיקת אולטרסאונד היא בין הבדיקות המרגשות ביותר שאישה נדרשת לה במהלך ההיריון. זו בדיקה שמשתמשת בגלי קול בכדי להציג את תמונת העובר ברחם, ובאמצעותה ניתן לבחון את תנוחת העובר, את גילו, את תנועות הגוף שלו, את תקינות התפתחותו, פעימות הלב שלו, טונוס השרירים, כמות מי השפיר שברחם ועוד.

 אם נפגעת או עוברך כתוצאה מרשלנות רפואית חשוב שתתייעצי עם עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית בהריון כפי שיפורט להלן:

חשיבות בדיקת האולטרסאונד והתייעצות עם עו"ד מומחה בתביעות רשלנות רפואית

בדיקת האולטרסאונד מאפשרת לעקוב אחר התפתחות העובר, והיא מעניקה אינדיקציות שונות באשר לקצב התפתחותו והקורלציה שבין גיל העובר למבנה גופו, גובהו, משקלו ועוד.  בבדיקת אולטרסאונד ניתן לאבחן מומים מולדים כמו מומי לב או מומים שפוגעים בתפקודי העובר ועוד.

פרט לכך, מסייעת בדיקת האולטרסאונד גם בבדיקות אחרות, כמו בדגימת מי שפיר (CVS), בה נלקחת דגימת תאים מהשלייה לצורך שלילת מחלות כרומוזומליות. בישראל נהוג לעשות בדיקת מי שפיר לאישה בהריון שעברה את גיל 35.

להלן בדיקות האולטרסאונד שמתבצעות במהלך ההיריון

בשבוע ה- 6 מתבצעת בדיקה שנועדה לאתר את מיקום ההיריון- האם הוא חוץ רחמי או תוך רחמי. הבדיקה רלוונטית במיוחד עבור מי שהרתה בעבר היריון חוץ רחמי. פרט לכך, הבדיקה מאבחנת את כמות העוברים, מה שרלוונטי במיוחד לנשים שעוברות טיפולי פוריות.

סביב השבוע ה- 7 מתבצעת בדיקה נוספת, שבמסגרתה נבדקת סביבת העובר ומאושר גיל ההיריון המדויק. בבדיקה זו נבחנים כמות מי השפיר, מיקום השליה ומבנה שק ההיריון, מתועד דופק התינוק ותינתן הערכה לאורכו. בבדיקה זו חשוב לשלול המצאות עוברים מחוץ לרחם.

בין שבועות 11-14 מתבצעת בדיקה שקרויה "שקיפות עורפית", שנועדה לאתר מחלות כרוזומליות בעובר, עם דגש על תסמונת דאון. בבדיקה נמדד החלק השקוף שמצוי בעורף של העובר, ובמידה והוא עולה על 3 מ"מ יש לבצע בדיקות נוספות (סיסי שליה ומי שפיר) לאישוש או אימות האבחנה.

בין שבועות 14-16 מתבצעת בדיקה נוספת המכונה "סקירת מערכות מוקדמת", שנועדה לבחון את שלמות מערכות גופו של העובר, לרבות חדרי המוח, ותפקודן התקין. ניתן לזהות את מין העובר ונשללת הימצאותם של מומים מולדים. אף על פי שלא ניתן לאתר את כל סוגי המומים הקיימים, הבדיקה עלולה להעלות תוצאות מעוררות חשד, ויובילו לביצוע בדיקות נוספות.

בין שבועות 20-24 מתבצעת "סקירת מערכות מורחבת", שבמסגרתה בוחנים שוב חדרי המוח של העובר יחד עם המוח הקטן, הגומה האחורית וחלקים נוספים.

בין שבועות 28-34 מתבצעת בדיקת אולטרסאונד לצורך הערכת משקל העובר ובדיקת קצב ההתפתחות שלו. במידה ומאובחנת במהלך הבדיקה בעיה כלשהי, ניתן לשלב בה מדידות לבדיקת זרימת דם עורקי של האם והעובד, שמאפשרת לאתר מצוקה עוברית ואת סיכויי העובר לשרוד.

משבוע 36 ואילך מתבצעות בדיקות לזיהוי מנח העובר, מיקום השליה וכדו', שנועדו לתת מידע חיוני לקראת הלידה המתקרבת.

אבחון שגוי או חוסר אבחון בבדיקת אולטרסאונד

מערכת הבריאות בישראל מפותחת מאוד, ומאפשרת לאישה בהיריון לקבל סל של בדיקות רפואיות לאורך ההריון, ביניהם כל בדיקות האולטרסאונד שציינו לעיל, במטרה לאתר מומים בשלבים מוקדמים על מנת לשמור על הריון תקין ועל בריאות האם והעובר ככל שניתן.

בדיקות אולטרסאונד דורשות מיומנות גבוהה ומקצועיות רבה, שכן רשלנות בביצוע הבדיקה עלולה להוביל לאבחונים שגויים או לחוסר אבחון של מומים, מצוקה עוברית או התפתחות לא תקינה של העובר, שעלולים להיות קריטיים ובעלי השלכות נרחבות על בריאות העובר, איכות חייו ותקינות התפתחותו.

מצד אחד, אבחון שגוי עלול לגרור את האם לבדיקות ולטיפולים מיותרים שאין בהם צורך ולהסב לה נזק רגשי אדיר, ואילו מצד שני, חוסר אבחון או אבחון בשלב מאוחר עלולים להסב לה ולעובר נזקים חמורים.

בכל מקרה שבו רופא אבחן אי תקינות, מום או כל בעיה אחרת בבדיקת אולטרסאונד, בכל אחד משלבי ההיריון, עליו לדווח על כך להורים בהקדם, על מנת שיוכלו לבצע בדיקות נוספות ולקבל החלטה מושכלת באשר להמשך קיום ההיריון.

ההכרעה בשאלת האחריות הרפואית הנה מורכבת

במקרים בהם הרופא לא דיווח להרים בזמן על ממצאי הבדיקה, נתן להם אבחנה שגויה או שלא אבחן בעיה שיכל לראות בבדיקה שביצע, הם רשאים לתבוע אותו בגין רשלנות רפואית.

 הורים שטוענים לרשלנות רפואית חייבים להיוועץ עם עורך דין מוסמך, מקצועי ומיומן, שמתמחה בתביעות בגין רשלנות רפואית בהריון ומכיר היטב את מערכת הבריאות בישראל.

 

משרד עורכי דין אריאלה גפן –  רשלנות רפואית בהריון

על מנת להוציא את המיטב מכל מקרה שנראה כרשלנות רפואית בהריון ולידה, נדרשת בחינה מעמיקה של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית בלידה הבקיא בחוק, בפסקי הדין ובתקדימים. עורכת הדין אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בנזיקין לרבות בתביעות רשלנות רפואית בלידה והריון, ומייצגת בהצלחה רבה נפגעי רשלנות רפואית מקשת תחומי הרפואה.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג יולדות שנפגעו עקב רשלנות רפואית בהריון ולידה ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

לייעוץ משפטי בתביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן