שבר ליספרנק תאונת דרכים
שבר ליספרנק תאונת דרכים שבירת ליספרנק היא סוג של שבר בכף הרגל שמתרחש באזור מפרק ליספרנק. מפרק ליספרנק ממוקם בחלק הקדמי של כף הרגל, בין הקרסול לעצמות המסרק. שבירת ליספרנק יכולה להיגרם כתוצאה מעלייה פתאומית במשקל על כף הרגל, כגון כשנופלים או כשדורכים על משהו קשה ובמקרים רבים אחרים בעקבות תאונת דרכים.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

שבר ליספרנק תאונת דרכים

שבירת ליספרנק היא סוג של שבר בכף הרגל שמתרחש באזור מפרק ליספרנק. מפרק ליספרנק ממוקם בחלק הקדמי של כף הרגל, בין הקרסול לעצמות המסרק. שבירת ליספרנק יכולה להיגרם כתוצאה מעלייה פתאומית במשקל על כף הרגל, כגון כשנופלים או כשדורכים על משהו קשה ובמקרים רבים אחרים בעקבות תאונת דרכים. במידה ונפגעת בתאונת חשוב מאוד ש- עורך דין תאונות דרכים ייצג אותך מול חברת הביטוח על מנת לקבל את הפיצוי הכספי המרבי.

תסמינים של שבר ליספרנק תאונת דרכים

במידה ועברת תאונת דרכים חשוב לדעת ששברי ליספרנק מאובחנים בבית החולים ע"י מערכות הדמיה רפואיות כמו רנטגן או CT מאחר שתסמיני הפגיעה של שבר ליספרנק מתאונת דרכים יכולים להיות דומים לסוגי פגיעות אחרות בכף הרגל

כאב בכף הרגל בזמן עמידה או הליכה

סימני של חבלה בכף הרגל

שטפי דם באיזור הפגיעה.

יודגש, במקרים רבים של נפגעי תאונות דרכים אשר הגיעו למשרד עורכי דין אריאלה גפן הופיעה חבלה עם תסמין מאופיין לפציעת ליספרנק שלא תמיד ניתן לאבחון רפואי, ולמען הסר ספק רק רופא מוסמך לקבוע אם מדובר בשבר ליספרנק או לא.

זמן החלמה – שבר ליספרנק תאונת דרכים

זמן ההחלמה מפציעת ליספרנק כתוצאה מתאונת דרכים תלוי במספר גורמים עיקריים כמו חומרת הפציעה ומורכבות הניתוח והחלמת נפגע תאונת הדרכים ככל שניתן ובלי הגבלות תנועה. ברוב המקרים הרופאים מחייבים גיבוס למשך 6-12 שבועות יחד עם מגפי הליכה רפואיים מותאמיים.

בכל מקרה שבו שבר ליספרנק אירע עקב תאונת דרכים, זכאי הנפגע להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"), וזאת כפי שיוסבר להלן.

שבר ליספרנק תאונת דרכים – מי זכאי להגיש תביעת פיצויים?

כל מי שנגרם לו שבר ליספרנק עקב תאונת דרכים, זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד, בין אם הוא הנהג, הנוסע, או הולך רגל, ואף אם הוא עצמו אשם לבדו בגרימת התאונה, או שהייתה לו תרומה כלשהי להתרחשותה.

חוק הפלת"ד מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת, לפיו למעט חריגים מסויימים, כל נפגע זכאי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף, ללא כל קשר לסוגיית האחריות לגרימת התאונה. לפיכך, גם אם הנפגע עצמו גרם לתאונה, באופן מלא או חלקי, הוא יהיה זכאי לקבלת מלוא הפיצויים שניתן לקבל לפי החוק, מבלי שסכומם יופחת או יושפע באופן אחר מהיקף אחריותו לגרימת התאונה.

מי הנתבע בתביעת פיצויים בגין שבר ליספרנק עקב תאונת דרכים?

זהות הנתבע לפי חוק הפלת"ד נקבעת לפי זהות התובע. כלומר, השאלה כנגד מי תוגש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד מוכרעת לפי הגורם הנפגע שמגיש את התביעה, וזאת כמפורט להלן:

אם הנפגע הינו הולך רגל, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו, או כנגד תאגיד קרנית, במקרה שבו לאותו רכב אין ביטוח חובה או שנהג הרכב אינו ידוע מאחר שהוא נמלט מהמקום, כמו בתאונת פגע וברח.

אם הנפגע הוא נהג של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שלו.

אם הנפגע הינו נוסע של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שבו הוא נסע. כאשר מדובר בתאונה שעירבה מספר כלי רכב, כל נוסע תובע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו הוא נסע. אם לרכב שבו הוא נסע לא היה ביטוח חובה, עליו להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית.

שבר ליספרנק תאונת דרכים – כיצד מחשבים את סכום הפיצויים בגין שבר ליספרנק עקב תאונת דרכים?

ניתן לקבל פיצויים בגין נזקי גוף שונים לפי חוק הפלת"ד. ראשי הנזק כוללים נזקים ממוניים, שנגרמים בגין הוצאות כספיות שונות, כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות עזרת צד שלישי ועוד; ונזקים שאינם ממוניים, כגון כאב וסבל, ועוגמת נפש.

חישוב סכום הפיצויים נעשה לגבי כל ראש נזק בנפרד, בהתאם לפרמטרים שונים, שכוללים בדרך כלל את הגיל, רמת השכר, הנכות הרפואית, והנכות התפקודית של הנפגע.

הנכות הרפואית. הנכות הרפואית של הנפגע עוסקת בפגיעה הבריאותית שנגרמה לו עקב שבר ליספרנק, והיא נקבעת באחוזים על ידי מומחה רפואי, לפי סעיף 46 לרשימת הליקויים השונים שמפורטת בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, וזאת כמפורט להלן:

ברוב המקרים במידה ונותרה פגיעה תפקודית משמעותית, ניתן יהיה לקבל אחוזי נכות משמעותיים שנעים בין 10% – 30% לפי קביעות מומחה רפואי.

הנכות התפקודית. הנכות התפקודית של הנפגע עוסקת בהיקף הפגיעה בכושר העבודה שנגרמה לנפגע עקב השבר באגן, והיא נקבעת על ידי בית המשפט עצמו, לפי שיעור הנכות הרפואית שנקבעה לו כאמור לעיל, וכן לפי יתר נסיבותיו האישיות, לרבות גילו, מינו, מקצועו, ורמת השכר שלו.

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין נזיקין מוביל בישראל על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח. במידה ונפגעת בתאונת אופנוע ואתה זקוק ל- עורך דין תאונת אופנוע עקב שבר ליספרנק עו"ד אריאלה גפן היא בעלת הניסיון בייצוג נפגעי תאונת אופנוע.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.

הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן