תאונת דרכים במעבר חצייה
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כל אדם אשר נהרג בתאונות דרכים במעבר חצייה כהולך רגל זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד, ואין משמעות מבחינת החוק אם האדם שנהרג הוא עצמו אשם לבדו בגרימת התאונה, או שהייתה לו תרומה כלשהי להתרחשותה בעת אירוע תאונת הדרכים שהביאה למותו הטרגי.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מוות בתאונת דרכים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קובע כל אדם אשר נהרג בתאונות דרכים במעבר חצייה כהולך רגל זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד, ואין משמעות מבחינת החוק אם האדם שנהרג הוא עצמו אשם לבדו בגרימת התאונה, או שהייתה לו תרומה כלשהי להתרחשותה בעת אירוע תאונת הדרכים שהביאה למותו הטרגי.

במקרה של תאונת דרכים קטלנית בני משפחת המנוח או יורשיו יהיו זכאים לקבל פיצויי כספיים בגין מוות מחברת הביטוח אשר הוציאה את פוליסה החובה של הרכב הפוגע, ו\או במקרה של פגיעה כאשר מדובר בנפגע אשר היה בדרכו לעבודה הם יהיו זכאים לקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי.

פיצוי מוות בתאונת דרכים  – את מי תובעים כאשר לנהג אין פוליסת ביטוח חובה?

יחד עם זאת, למשרד עורכי דין אריאלה גפן הגיעו בני משפחה של מנוח אשר נהרג בתאונות דרכים, כאשר מכל מיני סיבות בני המשפחה של המנוח לא הצליחו לקבל את הפרטים של הנהג או של כלי הרכב הפוגע כמו במקרים של תאונת פגע וברח. במקרים של תאונות דרכים כאשר זהות הנהג אינה ידועה ולא ניתן לאתר אותו, ניתן להגיש תביעה לפיצויי כספית מ-קרנית שהינה קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים שהוקמה במטרה לתת כיסוי ביטוחי לנפגעי תאונות דרכים במקרים כאשר זהות הנהג הפוגע אינה ידועה או כי לרכב הפוגע אין פוליסת ביטוח חובה כדין ובמקרים נוספים שנהג הרכב לא היה מבוטח מכיוון שלא היה ברשותו רישיון נהיגה וכך ניתן להגיש תביעה לפיצויי כספים בגין מוות בתאונת דרכים

את מי תובעים בתביעת פיצויים בגין מוות עקב תאונת דרכים?

זהות הנתבע לפי חוק הפלת"ד נקבעת לפי זהות התובע. כלומר, השאלה כנגד מי תוגש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד מוכרעת לפי הגורם הנפגע שמגיש את התביעה, וזאת כמפורט להלן:

אם ההרוג בתאונת הדרכים הינו הולך רגל, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו, או כנגד תאגיד קרנית,  במקרה שבו לאותו רכב אין ביטוח חובה או שנהג הרכב אינו ידוע מאחר שהוא נמלט מהמקום, כמו בתאונת פגע וברח.

אם ההרוג בתאונת הדרכים הוא נהג של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שלו.

אם ההרוג הינו נוסע של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שבו הוא נסע. כאשר מדובר בתאונה שעירבה מספר כלי רכב, כל נוסע תובע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו הוא נסע. אם לרכב שבו הוא נסע לא היה ביטוח חובה, עליו להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית.

מי תובע בשם המנוח שנפגע בתאונת דרכים את הפיצוי הכספי?

בתאונת דרכים קטלניות בהם נהרג אדם, יורשיו החוקיים אם מדובר על יורשים על פי חוק או ביורשים על פי צוואה, הם יהיו רשאים להגיש תביעת תאונת דרכים לפיצוי בגין מוות מחברת הביטוח או ע"י קרנית. יודגש, במקרים מעין אלו חשוב לקחת עורך דין תאונות דרכים כמו עורכת הדין אריאלה גפן שתדע לקבוע מי רשאי להגיש תביעת פיצוי כספי על פי חוק.

 כיצד מחשבים את סכום הפיצויים בגין מוות עקב תאונת דרכים?

ניתן לקבל פיצויים בגין נזקי גוף שונים לפי חוק הפלת"ד. ראשי הנזק כוללים נזקים ממוניים, שנגרמים בגין הוצאות כספיות שונות, כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות עזרת צד שלישי ועוד; ונזקים שאינם ממוניים, כגון כאב וסבל, ועוגמת נפש.

חישוב סכום הפיצויים נעשה לגבי כל ראש נזק בנפרד, בהתאם לפרמטרים שונים, שכוללים בדרך כלל את הגיל, רמת השכר, הנכות הרפואית, והנכות התפקודית של הנפגע. כמו כן, במידה והמנוח היה נשוי ו\או עם ילדים הפיצוי הכספי יתחשב במספר הילדים, גילם ובני כמה הם היום במועד התאונה.

בתאונות דרכים קטלניות רבות, אדם אשר נפגע בצורה קשה בתאונת דרכים מתמודד עם נזקי גוף קשים מאוד לתקופות זמן ארוכות או קצרות שבהם הצוות הרפואי עושה ככל שניתן להציל את חיי הנפגע, אך למרבה הצער במקרים רבים ידי הצוות הרפואי קצרה מלהושיע ונפגע תאונת הדרכים נפטר לאחר זמן. במקרה דנן, בפיצוי מוות בתאונת דרכים יבוא בחשבון הפיצוי הכללי זמן הטיפול הרפואי ממועד אירוע תאונת דרכים עד לפטירת המנוח.

תביעות מוות בתאונת דרכים

למשרד עורכי דין אריאלה גפן ניסיון רב בתביעות תאונות דרכים החל מהקלות לעד לקשות ביותר ולצערנו הרב גם בתאונות דרכים אשר מותירות הרוגים.  תיקי תביעת תאונות דרכים קשות דורשים בקיאות בחוק ובפסיקה החדשנית ביותר על מנת לכמת את הפיצוי המרבי שמגיע ליורשי המנוח\ה לאחר תאונת דרכים.

מה לעשות לאחר מוות בתאונת דרכים?

עורכת הדין אריאלה גפן, ממליצה בחום רב לפנות לעורך דין תאונת דרכים מיד לאחר תאונת דרכים קטלניות עם הרוגים על מנת שינחה ויכוון את היורשים של המנוח שנהרג בתאונת הדרכים כיצד להתנהל מול חברת הביטוח או המוסד לביטוח וכמובן ינחה את היורשים החוקיים במה לא לעשות לאחר תאונת דרכים כמו לא לחתום לחברת הביטוח על שום מסמך ויתור או להימנע מלענות כל שאלה של חוקר מחברת הביטוח

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים

במידה שאחד מבני משפחתך נהרג בתאונת דרכים קטלנית רצוי מאוד לפנות למשרד עורכי דין אריאלה גפן קרוב ככל שניתן למועד אירוע תאונת הדרכים, על מנת שתקבלו ייעוץ משפטי לפני הגשת תביעה לפיצוי בגין מוות בתאונת דרכים –  פנו עוד היום למשרד עורכי דין אריאלה גפן לקבל ייעוץ משפטי אסטרטגי, מקיף ונכון יחד עם יחס אישי לכל אורך ההליך המשפטי

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תאונות עבודה – תקנה 40 לנפגעי תאונות עבודה

תקנה 40 לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, קובעת את ההליך לקביעת דרגת נכות לנפגעי תאונות עבודה שנפגעו בעצמות הגפיים העליונות. במסגרת הליך זה, ועדה רפואית מוסמכת מטעם המוסד לביטוח לאומי בודקת את הנפגע וקובעת את אחוזי הנכות שלו, בהתאם לפגיעות שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן