עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון בתביעות נזיקין - הבטחון שלך

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

שבר בכתף תאונת דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן, בעלת ניסיון משפטי עשיר ורב שנים בתחום דיני הנזיקין והביטוח לרבות ייצוג נפגעי תאונות דרכים עם שברים בכתף בדרגות נכות גבוהה בהצלחה רבה.

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לך – מלאו את הפרטים ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

שבר בכתף תאונת דרכים

צריכים עורך דין תאונות דרכים – משרד עורכי דין אריאלה גפן המוביל בתביעות נזקי גוף יילחם על הזכויות והפיצוי הכספי שמגיע לך ולבני משפחתך בעקבות תאונת הדרכים

שבר בכתף תאונת דרכים

שבר בכתף עלול להתרחש בכל מיני נסיבות, ולרבות עקב מעורבות בתאונת דרכים. לרוב מדובר בנפגעי תאונות דרכים שרכבו על רכב דו-גלגלי כגון אופניים רגילים, אופניים חשמליים, אופנוע, קטנוע, או נפגעי תאונות דרכים שרכבו על קורקינט חשמלי, סגווי, וכדומה. 

מי שנגרם לו שבר בכתף עקב תאונת דרכים, רשאי להגיש תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו עקב כך לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"). 

מדובר בחוק ייחודי, שמתבסס על עקרון האחריות המוחלטת, לפיו (כמעט) כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים בגין נזקי גוף, וזאת ללא כל תלות בסוגיה מי בעצם אחראי לגרימת התאונה. כתוצאה מכך, גם אם מי שנגרם לו שבר בכתף הוא שאשם בעצמו בגרימת התאונה, הוא עדיין יהיה זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד.

במאמר זה נדון על הסיכונים, את מי ניתן לתבוע ואת הפיצוי הכספי שניתן לקבל בעקבות שבר בכתף תאונת דרכים, כמו כן נדון בחשיבות ההיוועצות עם עורך דין תאונות דרכים מומחה כמו עורכת הדין אריאלה גפן עם ותק וניסיון של מעל 20 שנה בתאונות דרכים.

שבר בכתף תאונת דרכים – מהו שבר בכתף?

שבר בכתף הינו שבר שעלול להתרחש בכל אחת או יותר משלוש העצמות שמרכיבות את מפרק הכתף:

(1) עצם הזרוע – השבר בראש עצם הזרוע, שהינו אזור מאד פגיע, נגרם בדרך כלל עקב חבלה/נפילה ישירה על הכתף, או בשעה שהנפגע נפל וניסה לבלום את נפילתו על ידי הושטת זרועו קדימה. 

(2) עצם השכמה – שבר בעצם השכמה הינו שבר יחסית נדיר, שבדרך כלל נגרם עקב חבלה מאד קשה בכתף. 

(3) עצם הבריח –  שבר בעצם הבריח נגרם בדרך כלל עקב פגיעה בצד הכתף.  

 שבר בכתף תאונת דרכים – כיצד מאבחנים שבר בכתף וכיצד מטפלים בו?

אבחון השבר בכתף נעשה באמצעות בדיקה קלינית שמבוצעת ע"י רופא אורטופד, וצילומי הדמייה, כגון רנטגן, CT, או MRI.

במקרים קלים יחסית, ניתן להסתפק בטיפול שמרני שכולל קיבוע של הכתף על ידי מתלה מיוחד + פיזיותרפיה. במקרים יותר חמורים, יהיה צורך גם לנתח את הכתף. 

יש לקחת בחשבון שתקופת ההחלמה משבר בכתף איננה קצרה, והיא עלולה להימשך לפחות כחצי שנה, כאשר גם אז עלולה להישאר מגבלה בתנועת הכתף. 

 שבר בכתף תאונת דרכים – כיצד מגישים תביעת פיצויים בגין שבר בכתף עקב תאונת דרכים?

אופן הגשת תביעת פיצויים בגין שבר בכתף עקב תאונת דרכים נקבע לפי נסיבות התאונה:

1. תאונה שבה השבר בכתף נגרם מפגיעת רכב מנועי שחובה לבטחו בביטוח חובה, כגון מכונית, משאית, אוטובוס, אופנוע, קטנוע, וכיו"ב. במקרה כזה הנפגע רשאי להגיש את התביעה לפי חוק הפלת"ד, כנגד חברת הביטוח של הרכב המנועי שפגע בו, וזאת ללא צורך בהוכחת הגורם שאשם בתאונה. אם לאותו רכב מנועי אין ביטוח חובה בתוקף, או שבעל הרכב איננו ידוע, כגון בתאונת פגע וברח, התביעה תוגש כנגד תאגיד קרנית. 

2. תאונה שבה השבר בכתף נגרם מפגיעת הולך רגל או רוכב אופניים רגילים או רוכב אופנים חשמליים או רוכב קורקינט חשמלי – במקרה כזה לא יחול חוק הפלת"ד, ועל כן יש להגיש את התביעה לפי פקודת הנזיקין, ולהוכיח לשם כך את אשמתו של הנתבע בגרימת התאונה.  הלכה זו נקבעה על ידי בית המשפט העליון בפסק דינו מיום 12.10.2020 בע"א 7023/19 עזבון המנוח גבריאל אסולין ז"ל נ' וליד דרויש, אשר קבע שאופניים חשמליים אינם "רכב מנועי" לפי חוק הפלת"ד, ועל כן מעמדו של רוכב אופניים חשמליים/קורקינט חשמלי הינו כשל הולך רגל. 

שבר בכתף תאונת דרכים – מהם הפיצויים שניתן לקבל בגין שבר בכתף?

הפיצויים שניתן לקבל בגין נזקי הגוף שנגרמו בשל שבר בכתף נחלקים לשני סוגים:  פיצויים בגין נזקים ממוניים (כספיים) ופיצויים בגין נזקים לא ממוניים. 

הנזקים הממוניים הינם נזקים כספיים בגין הפסדים והוצאות שונות שנגרמו לנפגע, שניתן לחשב אותם באופן חשבוני (הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות עזרת צד שלישי, ועוד), ואילו הנזקים הלא ממוניים הינם נזקים נזקים שאינם כספיים, ועל כן לא ניתן לחשב אותם באופן חשבוני, כגון כאב וסבל, ועוגמת נפש.

חישוב סכום הפיצויים בגין כל נזק בנפרד נעשה לפי פרמטרים שונים, שכוללים בעיקרם את גיל הנפגע, רמת השכר שלו, ורמת הנכות שלו.

קיימים שני סוגים של נכות: נכות רפואית ונכות תפקודית. 

הנכות הרפואית מתארת את הפגיעה הפיזית שנגרמה לנפגע, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין כאב וסבל.  שיעור הנכות הרפואית נקבע ע"י מומחה רפואי לפי התוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956. אחוזי הנכות הרפואית בגין הפגיעה בכתף נקבעים בעיקרם לפי סעיפים 39 – 42 לתוספת זו, ובהתאם לחומרת הפגיעה:

סעיף 39 – עצם הבריח ועצם השכם 

סעיף 40 – עצמות הגפיים העליונים  

סעיף 41 – הפרקים העליונים של הגפיים העליונים

סעיף 42 –  שרירי הגפיים העליונים

לעומת זאת, הנכות התפקודית מתארת את הפגיעה בכושר העבודה שנגרמה לנפגע, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין הפסדי השכר לעתיד.  שיעור הנכות התפקודית נקבע על ידי בית המשפט, וזאת לפי נסיבותיו האישיות של הנפגע (לרבות גיל, מין, מקצוע), והיקף ההגבלה התפקודית עקב הנכות הרפואית. 

 

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים בהם השיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין תאונות דרכים מוביל בישראל על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.

הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

במידה ונפגעת בתאונת דרכים ויש לך שבר בכתף, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע כמו אריאלה גפן הנותן שירותים משפטיים בכל רחבי ישראל כמו עורך דין תאונת דרכים תל אביב

עשרות לקוחות מרוצים

עורכת הדין אריאלה גפן בתקשורת

שאלות ותשובות נפוצות

אריאלה גפן - משרד עורכי דין נזיקין

התסמינים שמופיעים בעקבות שבר בכתף כוללים כאב רב, נפיחות גדולה עקב שטף דם פנימי, הגבלה קשה בתנועת הכתף, ועיוות בצורתו.

לעתים עלולה להתרחש גם הפרעה באספקת הדם וכן הפרעות בתפקוד המוטורי ובתחושה עקב פגיעה עצבית. 

אבחון השבר נעשה באמצעות  בדיקה קלינית ע"י אורטופד וצילום רנטגן. לעתים יש צורך להוסיף בדיקת CT כדי לדייק ככל שהניתן בקבלת ההחלטה הטיפולית.

 

אבחון השבר בכתף נעשה באמצעות בדיקה קלינית שמבוצעת ע"י רופא אורטופד, וצילומי הדמייה, כגון רנטגן, CT, או MRI.

 

במקרים קלים יחסית, ניתן להסתפק בטיפול שמרני שכולל קיבוע של הכתף על ידי מתלה מיוחד + פיזיותרפיה. במקרים יותר חמורים, יהיה צורך גם לנתח את הכתף.

יש לקחת בחשבון שתקופת ההחלמה משבר בכתף איננה קצרה, והיא עלולה להימשך לפחות כחצי שנה, כאשר גם אז עלולה להישאר מגבלה בתנועת הכתף.

ככלל, נהוג לסווג את נזקי הגוף שניתן לקבל עבורם פיצויים לשני סוגים עיקריים: נזקים ממוניים (כספיים) ונזקים לא ממוניים.

(1) נזקים ממוניים
הנזקים הממוניים כוללים נזקים בגין הפסדים כספיים והוצאות שונות שנגרמו לנפגע ואשר ניתן לחשב אותם באופן אריתמטי בכפוף להמצאת חשבוניות, קבלות, ואסמכתאות אחרות. ראשי הנזק הממוניים כוללים הפסדי שכר, הפסדי פנסיה (כנגזרת של הפסדי השכר), הוצאות רפואיות (שאינן נכללות בסל הבריאות), עזרת צד ג' וסיעוד, הוצאות ניידות, ועוד.

חישוב הפיצויים בגין ראשי הנזק הללו נחלק לשתי תקופות: לעבר ולעתיד. החישוב לעבר מתייחס לנזקים שכבר התרחשו בפועל, וזאת ממועד הפגיעה ועד למועד מתן פסק הדין, ואילו החישוב לעתיד מתייחס לנזקים שצפויים להתרחש בעתיד, מלאחר מועד מתן פסק הדין.

(2) נזקים לא ממוניים
הנזקים הלא ממוניים כוללים נזקים לא כספיים, כי אם נזקים בעלי אופי רגשי-נפשי, אשר מטבע הדברים לא ניתן לחשב אותם באופן חשבונאי, כגון כאב וסבל ואובדן הנאות החיים.

מומלץ לפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם האפשרי וככל שקרוב לאירוע שכן חברת הביטוח יעשו כל שביכולתן לנתק את הקשר הסיבתי בין התאונה\אירוע לנזקי גוף שנגרם לכם.

כדי לחשב את הפיצויים שניתן לקבל בגין שבר במרפק יש לחשב כל ראש נזק הנפרד לפי קריטריונים שונים, שבעיקרם כוללים את גיל הנפגע, רמת השכר שהייתה לו לפני הפגיעה, ורמת הנכות שנגרמה לו בעקבות הפגיעה, וזאת הן לגבי הנכות הרפואית והן לגבי הנכות התפקודית. 

הנכות הרפואית מתייחסת להיקף הפגיעה הבריאותית שנגרמה לנפגע, והוא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין ראש הנזק של כאב וסבל.  שיעור אחוזי הנכות הרפואית נקבע ע"י מומחים רפואיים בהתאם לרשימת הליקויים שמופיעה בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

הנכות התפקודית מתייחסת להיקף הפגיעה בכושר העבודה של הנפגע, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין הפסדי השכר לעתיד. שיעור אחוזי הנכות התפקודית נקבע על ידי בית המשפט, וזאת לפי נסיבותיו האישיות של הנפגע (לרבות גיל, מין, מקצוע), והיקף ההגבלה התפקודית עקב הנכות הרפואית.

ישנם לא מעט מקרים של תביעות נזיקין אשר חברות הביטוח דוחות את התביעה וזאת בכדי להימנע מתשלום כספי משמעותי לנפגע. לא פעם חברות הביטוח ישקיעו מאמצים רבים ויפעילו חוקרים פרטיים מטעמם על מנת לוודא כי האירוע תואם לטענות הנפגע.

יודגש, החוקרים הפרטיים מנוסים ומומחים להוציא מהנפגעים פרטי מידע ואמירות בעניין האירוע אשר נראים שוליים בתחילה, אך אסור לשכוח כי תפקידם של החוקרים הוא לקעקע את הגרסה שמסרתם ולהביא לדחיית התביעה או להקטנה הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

תוכן עניינים

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן