אריאלה גפן

קרע במיניסקוס בעקבות תאונת דרכים

משרד עורכי דין מוביל עם מעל ל-20 שנות ניסיון והצלחה בתאונות דרכים שהשיג מיליוני שקלים לנפגעי תאונות דרכים
בזכות סטנדרטים משפטיים גבוהים, ניסיון ותוצאות מוכחות ללא פשרות כאשר עורכת הדין אריאלה גפן מייצגת באופן אישי את לקוחותיה בהליכים המשפטיים נגד חברות הביטוח

להגשת תביעה בעקבות תאונת דרכים  – מלאו את הפרטים ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם.

קרע במיניסקוס בעקבות תאונת דרכים

מי שנפגע מתאונת דרכים באופן שנגרם לו קרע במיניסקוס זכאי לקבל פיצויים מגורמים שונים בגין הנזקים השונים שנגרמו לו עקב הקרע. במסגרת מאמר זה נדון על חשיבות הייעוץ המשפטי עם עורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונות אופנוע במקרה של תאונת דרכים עם פגיעה במיניסקוס.

מהו המיניסקוס?

המיניסקוס הינו רקמה סחוסית בצורת חצי ירח, שמהווה חלק ממפרק הברך, ונמצאת בין סחוסי עצם הירך לסחוסי עצם השוק. רקמה זו מופיעה הן בצד החיצוני של הברך והן בצידה הפנימי, ועל כן קיימים למעשה שני מיניסקוסים בכל ברך.

תפקיד המיניסקוס הינו לספוג זעזועים בברך, לייצב את הברך, להקל על חלוקת עומס משקל הגוף על הסחוסים של הברך, ולהפחית את רמת החיכוך בין רכיבי הברך.

מהו קרע במיניסקוס וכיצד ניתן לאבחן אותו ולטפל בו?

ישנם שני סוגים של קרע במיניסקוס: קרע ניווני וקרע חבלתי.

הקרע הניווני נוצר עקב מחלות ניווניות של הברך, וזאת באופן הדרגתי ולאורך זמן ממושך.

הקרע החבלתי, לעומת זאת, נוצר באופן נקודתי בזמן, עקב תנועה חדה מדי של הברך בעוד כף הרגל נטועה במקומה. תנועה זו גורמת למתיחת המיניסקוס עד שהוא לבסוף נקרע. הקרע החבלתי מתרחש לא פעם בעת פעילות ספורט, אולם הוא עלול כמובן להתרחש גם בנסיבות אחרות, ולרבות בעת תאונת דרכים.

תסמיני הקרע המיניסקוס כוללים כאב פתאומי וחד בברך, אם כי לא כל קרע במיניסקוס ילווה בהכרח בהופעת כאב זה. בנוסף, עלולה להופיע נפיחות בברך וקושי ליישר או לכופף אותה, וזאת מייד לאחר היווצרות הקרע או מספר שעות לאחר מכן.

אבחון הקרע במיניסקוס נעשה על ידי אורטופד, בדרך כלל לפי תלונות הנפגע, בדיקתו הקלינית, וצילום MRI של הברך.
חשוב לטפל בקרע במיניסקוס ובהקדם האפשרי, מאחר שהקרע איננו מחלים ומתרפא באופן עצמאי. הטיפול כולל כדורים לשיכוך כאב ופיזיותרפיה. במקרים קשים יותר לא יהיה מנוס מניתוח ארתוסקופיה.

ממי ניתן לקבל פיצויים בגין קרע במיניסקוס עקב תאונת דרכים?

נפגע תאונת דרכים שסובל מקרע במיניסקוס עקב התאונה, זכאי לקבל פיצויים בגין נזקי התאונה מחברת הביטוח שאותה עליו לתבוע לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונת דרכים ("חוק הפלת"ד"), ומהמוסד לביטוח לאומי ("המל"ל").

עם זאת, יש לקחת בחשבון שכספי הפיצויים שהנפגע יקבל מהמל"ל ינוכו מסכום כספי הפיצויים שהוא יהיה זכאי לקבל מחברת הביטוח לפי חוק הפלת"ד.

אם לנפגע יש גם פוליסת ביטוח פרטית משלו, שמכסה נזקים שיכולים להיגרם לו גם עקב תאונת דרכים, באפשרותו להגיש תביעה גם בגין פוליסה זו כנגד חברת הביטוח הפרטית שממנה הוא רכש את הפוליסה. במקרה כזה יש גם לבדוק האם ומה קובעים תנאי הפוליסה לגבי קיזוז הפיצויים שישולמו לנפגע לפי הפוליסה מפיצויים שהוא יקבל מגורם אחר.

מהו שיעור אחוזי הנכות בגין קרע במיניסקוס?

סכום הפיצויים שהנפגע יהיה זכאי לקבל מחברת הביטוח ו/או המל"ל, נקבע בין היתר בהתאם לשיעור אחוזי הנכות שייקבע לו בגין הקרע במיניסקוס.

שיעור זה נקבע לפי סעיף 48(2)(ז) רשימת הליקויים שמופיעה בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956, אשר קובע כך:

(ז) נזק במניסקוס.
(I) נזק במניסקוס בצורה קלה 10%
(II) נזק במניסקוס עם LOCKING 20%
(III) מצב לאחר ניתוח הוצאת המניסקוס ללא הפרעות תפקודיות 0%
(IV) מצב לאחר ניתוח הוצאת המניסקוס, קיימים שינויים ארטרוטיים קלים ודלדול קל של השרירים 10%"
מהאמור לעיל עולה ששיעור אחוזי הנכות שניתן לקבל בגין קרע במיניסקוס הינם שיעור נמוך יחסית, שיכול להגיע עד ל-20% מקסימום.

מהם הפיצויים בגין תאונת דרכים שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי?

הפיצויים שניתן לקבל מהמוסד לביטוח לאומי בגין תאונת דרכים נקבעים בהתאם לשאלה האם המדובר בתאונת דרכים שנחשבת כתאונת עבודה או לאו.

ככלל, תאונת דרכים תוגדר כתאונת עבודה כאשר מדובר בתאונה שהעובד עבר בדרך למקום עבודתו או בחזרה ממנו, או כאשר הוא עבר ממקום עבודה אחד למשנהו.

אם מדובר בתאונת דרכים שמהווה גם תאונת עבודה, הנפגע יוגדר כנפגע עבודה, ויהיה זכאי בתחילה לקבלת תשלום דמי פגיעה למשך הימים שבהם נבצר ממנו לעבוד ולהשתכר למחייתו לאחר התאונה, אם כי עד 90 יום לכל היותר. בתום 90 ימי תשלום דמי הפגיעה, הנפגע לא יהיה זכאי לתשלום נוסף, למעט במקרה שבו תישאר לו נכות עקב התאונה, בשיעור מינימאלי של 9% לפחות, שאז הוא עשוי להיות זכאי לקבלת תשלום גמלת/מענק נכות מעבודה, וזכויות נוספות, בהתאם לגובה אחוזי הנכות שייקבעו לו, ומשך הנכות (זמנית או קבועה).

א. עובד שנקבעה לו נכות זמנית או קבועה בשיעור של פחות מ-9%: אינו זכאי לדבר.

ב. עובד שנקבעה לו נכות זמנית, בשיעור של 20% – 100%: זכאי לקבל גמלת נכות חודשית, לפי שיעור אחוזי הנכות שנקבעו לו, ועד לתום תקופת הנכות הזמנית שנקבעה לו על ידי הועדה הרפואית (לרוב מדובר בתקופה של עד שנה, אולם לעתים ניתן להאריך אותה).

ג. עובד שנקבעה לו נכות קבועה בשיעור של 20% – 100%: זכאי לקבלת גמלת נכות חודשית, לפי שיעור אחוזי הנכות שנקבעו לו, וזאת לכל ימי חייו.

ד. עובד שנקבעה לו נכות קבועה בשיעור של 9% – 19.99%: זכאי למענק חד פעמי בשווי גמלת הנכות מעבודה החודשית כפול 43.

מאחר שכפי שצויין לעיל, ניתן לקבל בגין קרע במיניסקוס 10% או 20% נכות לכל היותר, אזי גם בהנחה שלא נקבעו לנפגע אחוזי נכות נוספים, הוא עדיין יהיה זכאי לקבל בגין הקרע במיניסקוס גמלת/מענק נכות מעבודה, אם כי בסכום נמוך יחסית.

אם מדובר בתאונת דרכים שאיננה מוגדרת גם כתאונת עבודה, הנפגע יהיה זכאי לקבלת תשלומי גמלת נכות כללית, בתנאי שנקבעו לו על ידי המל"ל נכות רפואית בשיעור של לפחות 60% בגין ליקוי בריאותי אחד, או לפחות 40% נכות משוקללת, שכוללים לפחות ליקוי רפואי אחד בשיעור של לפחות 25%; אובדן כושר עבודה בשיעור של לפחות 50%; וגובה ההכנסה שלו נמוך מ-60% מהשכר הממוצע במשק באותו מועד (10,428 ₪, נכון לשנת 2022).

מאחר שכפי שצויין לעיל, ניתן לקבל בגין קרע במיניסקוס 10% או 20% נכות לכל היותר, אזי בהנחה שלא נקבעו לנפגע אחוזי נכות נוספים, הוא לא יהיה זכאי לקבלת גמלת נכות כללית.

קרע במיניסקוס בעקבות תאונת דרכים – מי הנתבע בתביעת פיצויים בגין תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד?

כדי לקבל פיצויים לפי חוק הפלת"ד, על הנפגע להגיש תביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את כלי הרכב שמעורב בתאונה, וזאת כמפורט להלן:

אם הנפגע הינו נהג רכב שהיה מעורב בתאונה, עליו לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שלו.
אם הנפגע הינו נוסע ברכב שהיה מעורב בתאונה, עליו לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שבו נסע. אם הנפגע הינו הולך רגל, עליו לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את הרכב שפגע בו.
אם מדובר בתאונת פגע וברח, או כאשר לרכב שהיה מעורב בתאונה אין ביטוח חובה בתוקף, עליו לתבוע את תאגיד קרנית.

20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים - הבטחון שלך להצלחה

קרע במיניסקוס בעקבות תאונת דרכים

משרד עורכי דין נזיקין עם מעל ל 20 שנות נסיון בדיני נזיקין לרבות תאונות דרכים המתמחה בתאונות דרכים שבהם היו מעורבים ילדים

תאונות ילדים – תאונות דרכים עם ילדים

צריכים עורך דין נזיקין? עורך דין נזיקין אריאלה גפן המוביל בתביעות נזקי גוף יילחם על הזכויות והפיצוי הכספי שמגיע לך ולבני משפחתך בעקבות תאונת הדרכים

אריאלה גפן עורכת דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון והצלחה

אריאלה גפן -עורכת דין תאונת דרכים

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין בין המובילים בישראל בתחום  הנזיקין לרבות: תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, תאונות תלמידים, תאונות נפילה והחלקה, תביעות ביטוח לאומי, תאונות אופנוע.

עו”ד אריאלה גפן, בעלת תואר במשפטים (LL.B) ובעלת רישיון עריכת דין משנת 2004 ומביאה עימה ניסיון משפטי רב בייצוג משפטי בתביעות נזיקין מורכבות כאשר את ניסיונה המשפטי המקצועי צברה כאשר ייצגה את חברת הביטוח הגדולה בישראל ובהמשך דרכה המשפטית הייתה עורכת דין בכירה במשרדי עורכי הדין המובילים והחזקים בישראל. ניסיון זה מעניק למשרד יתרון משמעותי בייצוג תובעים בזכות ראייה משפטית רחבה ומעמיקה ביותר, כמו כן היכרות עם חברות הביטוח בישראל שממונפת לטובת ייצוג תובעים בהצלחה רבה.

עשרות לקוחות מרוצים

עורכת הדין אריאלה גפן בתקשורת

שאלות ותשובות נפוצות

אריאלה גפן - משרד עורכי דין נזיקין

כידוע, ולמרבה הצער, מדי שנה נהרגים בארץ מאות אנשים עקב תאונת דרכים. מתוכם, בכל שנה נהרגים בארץ בתאונות דרכים כ-30 ילדים עד גיל 14. בנוסף להם, מדי שנה נפגעים קרוב ל-3,000 ילדים מתאונות דרכים

בדומה לבגירים שנפגעו מתאונת דרכים, גם תביעת הפיצויים עבור ילדים שנפגעו מתאונת דרכים, כהולכי רגל או נוסעים ברכב, תיעשה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"). חוק הפלת"ד הינו חוק ייחודי מאחר שהוא מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת, שמאפשר (כמעט) לכל נפגע עקב תאונת דרכים לקבל פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת גם אם הוא עצמו היה אשם בגרימת התאונה, באופן מלא או חלקי. לפיכך, גם אם מדובר, למשל, בילד שנפגע בתאונת דרכים מאחר שהוא התפרץ לכביש או בגלל שהוא רכב על קורקינט חשמלי באופן חסר זהירות ובניגוד לכללי התנועה, הוא עדיין יהיה זכאי לקבלת הפיצויים לפי החוק.

בעוד שנפגע בגיר, מעל גיל 18, יכול להגיש את תביעת הפיצויים בשם עצמו באופן עצמאי, אזי כאשר מדובר בתביעה שמוגשת בשם ילדים קטינים שנפגעו, היא תוגש באמצעות הוריו, שמשמשים כאפוטרופוסים הטבעיים שלו עד גיל 18, או באמצעות האפוטרופוסים שמונו לילד על ידי בית המשפט (למשל, במקרה שבו ההורים הביולוגיים נפטרו או כאשר נקבע שאין הם כשירים לטפל בילד).

כאשר התביעה מוגשת בשם הילד שנפגע על ידי הוריו, החתימה על כל מסמכי התביעה, לרבות יפוי הכח לעוה"ד שמגיש את התביעה, צריכה להיות של שני ההורים יחדיו, גם אם הם נפרדו זה מזו, וגם אם המשמורת הקבועה על הילד נמצאת בידי אחד ההורים בלבד.

ככלל, הפיצויים במקרה של ילד שנפצע בתאונת דרכים שייכים לילד עצמו, ועל כן בית המשפט יורה להפקיד את כספי הפיצויים בתכנית חסכון על שמו וזאת עד הגיעו לגיל 18. להוריו של הילד אסור להשתמש בכספים אלה, למעט במקרים חריגים. שבהם יהיה עליהם לפנות לבית המשפט ולקבל אישור מיוחד לכך. לדוגמא, כאשר הילד נפגע פגיעות קשות במיוחד שמצריכות הוצאות טיפול גבוהות עבור סיעוד ושיקום הילד, ניתן לפנות לבית המשפט כדי לקבל ממנו אישור מיוחד להשתמש בכספי הפיצויים של הילד על מנת לממן הוצאות אלו.

זהות הנתבע בתביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד נקבעת לפי זהות הנפגע/התובע, וזאת כמפורט להלן:

אם הנפגע הוא נהג של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שלו.

אם הנפגע הינו נוסע של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שבו הוא נסע. אם מדובר בתאונה שעירבה מספר כלי רכב, כל נוסע תובע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו הוא נסע. אם לרכב שבו הוא נסע לא היה ביטוח חובה, עליו להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית.

אם הנפגע הינו הולך רגל, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שפגע בו. אם לאותו רכב אין ביטוח חובה או שנהג הרכב אינו ידוע מאחר שהוא נמלט מהמקום, עליו להגיש את תביעה כנגד תאגיד קרנית

משרד עורכי דין נזיקין מוביל שמביא איתו חדשנות, יצירותיות והצלחה

אריאלה גפן - עורכת דין

קרע במיניסקוס בעקבות תאונת דרכים 1

אנחנו כאן לעזור לך

נפגעתם, נפצעת נגרם לכם נזק מתאונה או רשלנות?

פנו עוד היום למשרד עורכי דין מקצועי ואיכותי

תביעות נזקי גוף
שנות ניסיון
לקוחות מרוצים
מחויבות ללקוח

השאר/י פרטים לתיאום פגישת ייעוץ

לקבלת ייעוץ ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה להגשת תביעה – אנא השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם האפשרי.

ייעוץ משפטי ללא עלות וללא התחייבות