עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים - הבטחון שלך להצלחה

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

טינטון עקב תאונת דרכים

משרד עורכי דין נזיקין עם מעל ל 20 שנות נסיון בדיני נזיקין לרבות תאונות דרכים המתמחה בתאונות דרכים עם נזקי טינטון באוזנים

להגשת תביעה בעקבות תאונת דרכים  – מלאו את הפרטים ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם. 

תוכן עניינים

טינטון עקב תאונת דרכים

מזה טינטון?

טינטון הינו ליקוי שמיעה אשר גורם למי שלוקה בו לשמיעת צלילים באוזניו שאינם נובעים ממקור חיצוני, כגון צילצולים, ציפצופים, זמזומים וכדומה.

ישנם שני סוגים של טנטון: טנטון סובייקטיבי וטנטון אובייקטיבי.

טנטון סובייקטיבי הינו טנטון שרק מי שלוקה בו מסוגל לשמוע אותו, וזהו גם הסוג היותר נפוץ מביניהם.

טנטון אובייקטיבי הינו טנטון שלא רק מי שלוקה בו מסוגל לשמוע אותו, אלא גם הרופא שבודק אותו מסוגל לשמוע אותו, וזאת באמצעות סטטוסקופ.

מטבע הדברים, ליקוי הטנטון עלול להטריד ולהציק מאד לכל מי שלוקה בו, ועל כן הוא עלול לגרום להם גם לדיכאון, חרדה, לחץ נפשי, הפרעות שינה, וכדומה.

האם טינטון יכול להיגרם עקב תאונת דרכים?

ישנם מספר גורמים שעלולים לגרום לטינטון באוזניים.

במקרים רבים, הטינטון עלול להיגרם כתוצאה מירידה בכושר השמיעה בגיל מבוגר (כחלק מתהליך ההזדקנות של הגוף), התקשות עצמות השמיעה באוזן התיכונה, ואף עקב נטילת תרופות אספירין ואנטיביוטיקה במינונים גבוהים, ונוגדי דיכאון.

אולם, הטנטון יכול להיגרם גם כתוצאה מחשיפה לרעש חזק במיוחד, לרבות רעש עוצמתי שנגרם עקב תאונת דרכים, ובבתי המשפט נקבע שניתן להכיר בקשר הסיבתי שבין תאונת הדרכים לבין נזקי הטינטון.

במקרה כזה, הנפגע יהיה רשאי להגיש תביעה לקבלת פיצויים בגינו לפי חוק הפלת"ד – חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, אולם יהיה עליו להוכיח קיומו של קשר סיבתי בין הטנטון שלו לבין התאונה. כלומר, יהיה עליו להוכיח שהטנטון שלו אכן אירע בגלל התאונה שעבר, ולא בגלל בעיה בריאותית אחרת שהייתה לו עוד לפני שהתאונה התרחשה.

חברות הביטוח ייעשו כל שביכולתן לדחות תביעת תאונת דרכים עקב טינטון או למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לך עקב תאונת הדרכים, מכאן במקרה ונפגעתם בתאונת דרכים חשוב שתתייעצו עם עורך דין תאונת דרכים או עורך דין תאונת אופנוע ורצוי עם ניסיון של מעל 20 שנה על מנת שתקבלו את הפיצוי הכספי המרבי שמגיע לכם.

מי זכאי להגיש תביעת פיצויים בגין טנטון עקב תאונת דרכים?

ככלל, כל מי שנגרם לו טינטון עקב תאונת דרכים, זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד, וזאת בין אם הוא הנהג, הנוסע, או הולך רגל, ואף אם הוא עצמו אשם לבדו בגרימת התאונה, או שהייתה לו תרומה כלשהי להתרחשותה.

כלל זה נובע מעקרון האחריות המוחלטת שעליו מבוסס חוק הפלת"ד, ואשר קובע שכל נפגע (למעט חריגים מסויימים) זכאי לקבל פיצויים בגין נזקי גוף, ללא כל קשר לשאלה מי אשם ואחראי לגרימת התאונה. לפיכך, גם אם הנפגע עצמו גרם לתאונה, באופן מלא או חלקי, הוא יהיה זכאי לקבלת מלוא הפיצויים שניתן לקבל לפי החוק, מבלי שסכומם יופחת או יושפע באופן אחר מהיקף אחריותו לגרימת התאונה.

כנגד מי מגישים תביעת פיצויים בגין טינטון עקב תאונת דרכים?

התשובה לשאלה כנגד מי מגישים תביעה בגין תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד נקבעת לפי זהות הנפגע שמגיש את התביעה, וזאת כמפורט להלן:

אם הנפגע הוא נהג של כלי רכב מנועי שהיה מעורב בתאונת הדרכים, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שלו.

אם הנפגע הינו נוסע של כלי רכב מנועי שמעורב בתאונת הדרכים, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב שבו הוא נסע. אם מדובר בתאונה שעירבה מספר כלי רכב, כל נוסע תובע את חברת הביטוח של כלי הרכב שבו הוא נסע. אם לרכב שבו הוא נסע לא היה ביטוח חובה, עליו להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית.

אם הנפגע הינו הולך רגל, עליו להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב שפגע בו. אם לאותו רכב אין ביטוח חובה או שנהג הרכב אינו ידוע מאחר שהוא נמלט מהמקום, כמו בתאונת פגע וברח, עליו להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית.

איך מחשבים את סכום הפיצויים בגין טינטון עקב תאונת דרכים?

ככלל, ניתן לקבל לפי חוק הפלת"ד פיצויים בגין נזקים שונים, אותם נהוג לחלק לנזקים ממוניים (כספיים) ונזקים לא ממוניים. הנזקים הממוניים כוללים נזקים בגין הוצאות כספיות שונות, כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, הוצאות עזרת צד שלישי, ועוד, ואילו הנזקים הלא ממוניים כוללים נזקים שאינם כספיים, כגון כאב וסבל, ועוגמת נפש.

חישוב סכום הפיצויים נעשה לגבי כל נזק בנפרד, כאשר לכל נזק יש קריטריונים שונים לצורך חישוב הפיצויים שבדרך כלל כוללים את הגיל, רמת השכר, הנכות הרפואית, והנכות התפקודית של הנפגע.

הנכות הרפואית. הנכות הרפואית של נפגע תאונת דרכים שסובל מטנטון עקב התאונה, עוסקת בפגיעה הבריאותית שנגרמה לו עקב הטינטון, והיא נקבעת באחוזים על ידי מומחה רפואי לפי רשימת הליקויים שמופיעה בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

הליקוי שמתייחס לטינטון הינו חבלה אקוסטית באוזן הפנימית, כאמור בסעיף 72(4)(ד) לרשימת הליקויים, וכמפורט להלן:

(I) ללא רעש ובלי הפחתת השמיעה בתדירויות הדיבור 0%
(II) עם רעש תמידי באוזניים בלי הפחתת שמיעה בתדירויות הדיבור 10%
(III) כשקיימת הפחתת שמיעה בתדירויות הדיבור, יש להוסיף את אחוזי הנכות שנקבעו לליקויי השמיעה בהתאם לתקנה 12 לתקנות.

הנכות התפקודית. הנכות התפקודית של הנפגע עוסקת בהיקף הפגיעה בכושר העבודה שנגרמה לו עקב הטינטון, והיא נקבעת על ידי בית המשפט עצמו, לפי שיעור הנכות הרפואית שנקבעה לו כאמור לעיל, וכן לפי יתר נסיבותיו האישיות, לרבות גילו, מינו, מקצועו, ורמת השכר שלו.

טינטון עקב תאונת דרכים

השאר/י פרטים לתיאום פגישת ייעוץ

לקבלת ייעוץ ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה להגשת תביעה – אנא השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם האפשרי.

ייעוץ משפטי ללא עלות וללא התחייבות

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן