עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים - הבטחון שלך להצלחה

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

התיישנות תאונת דרכים

להגשת תביעה בעקבות תאונת דרכים  – מלאו את הפרטים ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם. 

תוכן עניינים

התיישנות תאונת דרכים

התיישנות תאונת דרכים

סוגיית התיישנות הגשת תביעה בגין תאונת דרכים, כלומר, עד מתי ניתן להגיש את תביעה בגין תאונת דרכים, הינה שאלה מורכבת, וזאת כפי שיוסבר להלן ע"י עורך דין תאונת דרכים מומלץ.

מהו משך תקופת ההתיישנות של תביעות בגין תאונות דרכים

כאשר מדובר בתביעת פיצויים נזיקית שמוגשת בגין נזקי גוף (שנגרמו לבני אדם שהיו מעורבים בתאונה) או נזקי רכוש (שנגרמו לכלי הרכב שהיו מעורבים בתאונה), אזי הכלל הוא שיש להגיש את התביעה תוך 7 שנים ממועד התרחשות התאונה.

כלל זה נובע מסעיפים 5(1) + 6 לחוק ההתיישנות, תש"יח-1958. (להלן: "חוק התיישנות תאונת דרכים")

סעיף 5(1) לחוק ההתיישנות קובע שתקופת ההתיישנות שחלה על תביעות אזרחיות שלא במקרקעין הינה תקופה של 7 שנים, ואילו סעיף 6 לחוק ההתיישנות קובע שתקופת התיישנות תאונת הדרכים מתחילה לרוץ ביום שבו נולדה עילת התביעה, קרי, מועד התרחשות התאונה.

עם זאת, לכלל זה יש מספר חריגים, אשר עשויים להאריך את תקופת התיישנות תאונת דרכים אל מעבר ל-7 השנים שלאחר קרות התאונה, ובזאת במקרים שבהם מירוץ 7 שנות ההתיישנות איננו מתחיל ממועד התאונה אלא ממועד מאוחר יותר, וכפי שיפורט להלן:

(א) נפגע קטין. אם הנפגע הינו קטין, דהיינו, מי שטרם מלאו לו 18 שנים, באפשרותו להגיש את התביעה שלו עד הגיעו לגיל 25 שנים. זאת, בהתאם לסעיף 10 לחוק ההתיישנות, אשר קובע שתקופת 7 שנות ההתיישנות לגבי תובע שהינו קטין תתחיל לרוץ רק לאחר שהקטין יגיע לגיל 18. סעיף זה נקבע על מנת להגן על ניזוקים קטינים שההורים שלהם לא הגישו את התביעה בשמם בזמן שהם היו עדיין קטינים, וזאת על מנת לאפשר לאותם קטינים להגיש את התביעה שלהם בעצמם.

(ב) נפגע שסובל מליקוי נפשי או שכלי. אם מי שנפגע בתאונת הדרכים הינו במצב חסר הכרה, או במצב נפשי קשה ביותר, ועקב כך הוא אינו מסוגל לטפל בהגשת התביעה שלו, ובנוסף גם לא מונה לו אפוטרופוס, אזי יחול סעיף 11 לחוק ההתיישנות, שקובע שבמקרה כזה תקופת ההתיישנות תתחיל לרוץ לא ממועד התאונה כי אם רק לאחר שהוא ישוב להכרתו או למצב נפשי מאוזן שמאפשר לו להגיש את התביעה, או מהמועד שימונה לו אפוטרופוס, שיהיה רשאי להגיש את התביעה עבור אותו נפגע תוך 7 שנים ממועד מינויו כאפוטרופוס שלו.

(ג) גילוי מאוחר של הנזק. בדרך כלל הנזק של הנפגע מתגלה כבר באותו יום שבו נגרם הנזק, קרי, מועד התאונה. לפיכך, במקרים אלו תקופת 7 שנות ההתיישנות תתחיל כרגיל ממועד היווצרות עילת התביעה כאמור בסעיף 6 לחוק ההתיישנות, קרי, ממועד התאונה. אולם, ישנם מקרים חריגים שהם הנזקים שנגרמו לתובע לא התגלו כבר ביום התאונה, כי אם רק במועד מאוחר יותר. מדובר למשל במקרים בהם התובע החל לסבול מכאבי גב, או צליפת שוט, וכיו"ב, רק זמן מה לאחר מועד התרחשות התאונה, ולא מייד לאחר התרחשותה.

במקרה כזה יחול סעיף 89 (2) לפקודת הנזיקין תשכ"ח 1968 אשר קובע שכאשר עילת התביעה היא נזק שהתגלה באיחור, אזי תקופת ההתיישנות בת 7 השנים לא תתחיל ממועד התאונה כי אם רק מהיום שבו התגלה הנזק, אולם גם במקרה כזה ניתן יהיה להגיש את התביעה רק עד 10 שנים ממועד התאונה.

לפיכך, אם הנזק התגלה למשל רק כעבור שנה ממועד התאונה, ניתן יהיה להגיש את התביעה בגינו תוך 1 + 7 שנים = 8 שנים לאחר התאונה. אולם, אם הנזק התגלה 4 שנים לאחר התאונה, ניתן יהיה להגיש את התביעה רק תוך 10 שנים ממועד התאונה, ולא 4 + 7 = 11 שנים ממועד התאונה.

מתי נעצרת תקופת ההתיישנות של תביעות בגין תאונות דרכים

ככלל, תקופת ההתיישנות של תביעות בגין תאונות דרכים מתחילה לרוץ בדרך כלל ממועד התאונה, כפי שצויין לעיל, והיא נעצרת רק עם הגשת התביעה בפני בית המשפט. במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בין אם אתם הולכי רגל, או נוסעים ברכב רצוי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים במידה ונפגעת בתאונת אופנוע מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע אשר מומחה בתאונת אופנועים או קטנועים.

אם הניזוק הגיש תביעה בפני חברת הביטוח בהתאם לפוליסת ביטוח כלשהי וזאת לפני שהוא הגיש את התביעה בפני בית המשפט, אזי חשוב להדגיש ולומר כי הגשת התביעה בפני חברת הביטוח איננה עוצרת את מירוץ ההתיישנות להגשת התביעה בפני בית המשפט, ולרבות הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח עצמה במקרה שהיא דחתה את התביעה שהוגשה בפניה.

גם מו"מ לפשרה שמתנהל בין התובע לחברת הביטוח איננו עוצר את מירוץ ההתיישנות במקרה כזה. לפיכך, מי מגיש תביעה בפני חברת הביטוח, צריך לקחת זאת בחשבון, ולכלכל את צעדיו כך שהוא לא יחמיץ את מועד הגשת התביעה בפני בית המשפט במקרה שחברת הביטוח תדחה את התביעה שהוא הגיש בפניה.

 

למה לבחור בעורכת הדין אריאלה גפן לייצג אותך בתאונת דרכים?

עורכת הדין אריאלה גפן מביאה עימה מעל ל-20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים עם מאות הצלחות ולקוחות מרוצים כאשר המשרד חרט על דגלו לייצג נפגעי תאונות דרכים במאבק מול חברות הביטוח ללא פשרות וידוע כ- משרד עורכי דין תאונות דרכים שנלחם על זכויות נפגעי תאונות הדרכים.

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות והמובילות בישראל כעורכת דין בכירה והיא מכירה היטב את כל האסטרטגיות והטקטיות המשפטיות שיינקטו חברות הביטוח על מנת לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לכם בעקבות תאונת הדרכים.

מכאן, עם ניסיון משפטי רחב ומקיף בייצוג משפטי של אלפי תביעות נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים החל מתאונות דרכים קלות עד תאונות דרכים קשות עם נכויות גבוהות ואף מקרים טרגיים של מוות והשגת פיצויים כספיים במיליוני שקלים חדשים ללקוחותיה – עורכת הדין אריאלה גפן היא עורכת הדין תאונות הדרכים המומלצת ביותר לייצג אותך מול חברות הביטוח ולנצח ללא פשרות על כל הזכויות הכספיות שמגיעות לך ולבני משפחתך.

 

להערכת סיכויי תביעת תאונת דרכים

לקבלת ייעוץ ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה להגשת תביעה – אנא השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם האפשרי.

 

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן