עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון בתביעות תאונות דרכים - ההצלחה והביטחון שלך​

ייעוץ משפטי לפני בדיקת פוליגרף

בדיקת פוליגרף בתאונת דרכים

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעת בתאונת דרכים וחברת הביטוח דורשת שתעשה בדיקת פוליגרף? משרדנו עם מעל ל-20 שנות ניסיון בתאונות דרכים יילחם על הפיצוי הכספי שמגיע לך

נפגעתם בתאונת דרכים? –  השאירו פרטים לקבלת ייעוץ ראשוני ללא עלות או התחייבות

לצערנו הרב ריבוי תאונות דרכים במדינת ישראל הפכו למכת מדינה, כאשר תאונות הדרכים מותירות אחריהן נפגעים רבים חלקם נותרים עם חבלות קלות כמו שריטות, מכות יבשות ואחרים נותרים עם פציעות קשות כמו נכות. במקרים רבים חברות הביטוח דורשות מנפגעי תאונת הדרכים לבצע בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח את גרסתם, אך כאשר גרסתם קורסת בבדיקת הפוליגרף מאחר והממצאים מראים שלא דיברו אמת נשללת מהם הזכאות לקבלת פיצוי כספי.

מהי בדיקת פוליגרף?

פוליגרף הינו מכשיר שנועד לאבחן אם האדם משקר או דובר אמת לגבי אירוע מסוים או עובדות וזאת ע"י מגוון שאלות אשר הוא נשאל לגביהן על ידי חוקר פוליגרף מוסמך. המכשיר פוליגרף יודע לזהות מגוון אותות פיזיולוגים מגוף האדם ע"י מספר חיישנים היודעים לבחון את קצב הלב, לחץ הדם, קצב נשימות, פעילות שרירי הגוף כאשר המטרה היא לזהות את תגובות הנבדק לשאלות שהוא נשאל, בעוד החוקר מהצד השני יודע לזהות את השינויים אשר יכולים להניח כי מדובר בשקר או נבדק שדובר אמת.

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים

בדיקת פוליגרף בתביעות תאונות דרכים נערכות בעיקר כאשר לחברת הביטוח אין מספיק ראיות או עדים לקרות התאונה או במקרה שהגרסה שמסר הנפגע לחברת הביטוח אינה נשמעת אמינה, ובמקרים רבים התביעה לפיצוי בגין נזקי גוף נשענת על עדות של הנפגע בלבד.

מכאן, במגוון רחב של אירועי תאונות דרכים בעיקר תאונות דרכים עצמאיות תבקש חברת הביטוח מהנפגע להיבדק בפוליגרף על מנת לאמת את הגרסה שמסר מול ראיות אחרות שיש ברשות חברת הביטוח, כמו במקרה של אייל, בן 25 שהתהפך עם הרכב בו נהג, וחברת הביטוח סרבה לפצותו בטענה כי בעת תאונת הדרכים מי שנהג ברכב היה משה, חברו של אייל, בעת שלפוליסת הביטוח החובה אין כיסוי ביטוחי למשה – מכאן, חברת הביטוח דרשה מאייל שיעבור בדיקת פוליגרף על מנת שיוכיח כי הוא נהג ברכב.

הקבילות המשפטית של בדיקת פוליגרף בתאונות דרכים

במהלך השנים בתי המשפט בערכאות השונות במדינת ישראל עסקו בשאלה האם ממצאי בדיקת הפוליגרף קבילים כראיות להוכחת העובדות בתאונות דרכים עד אשר עניין זה הגיע להכרע בבית המשפט העליון ושם נקבע בהלכת "ביאזי" כי בדיקת פוליגרף בתאונת דרכים תתקבל כראיה קבילה רק בתנאי כי הצדדים קרי נפגע תאונת הדרכים (התובע) וחברת הביטוח (נתבעת) הסכימו בכתב לתוצאות בדיקת הפוליגרף ובכפוף לשיקוליו של בית המשפט"

חשיבות הייעוץ עם עורך דין תאונות דרכים בבדיקת פוליגרף

עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונת דרכים, מסבירה כי נפגעי תאונות דרכים אשר מגיעים למשרד לאחר שעברו תאונת דרכים עצמית מתלבטים לגבי השאלה מה לעשות כאשר חברת הביטוח מבקשת מהם לערוך בדיקת פוליגרף? עו"ד אריאלה גפן, עו"ד תאונת דרכים,  מדגישה  כי "אין חובה לבצע את בדיקת הפוליגרף וכי אין שום הסדרה בחוק לעניין זה בתאונות דרכים ואסור לחברת הביטוח לפגוע בזכויות נפגע תאונת הדרכים לפנות לערכאות משפטיות אפילו שסירב לבדיקת הפוליגרף. אף על פי כן רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים או עורך דין תאונת אופנוע שכן בדיקת פוליגרף אינה אמינה ויכולה לסכן את התביעה וקבלת הפיצוי הכספי שמגיע לכם, לכן יש לבחון כל מקרה לגופו"

אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים

במידה והייתם מעורבים בתאונת דרכים שגרמה לכם נזקי גוף, רצוי לפנות לעורך דין תאונות דרכים מומחה שעוסק בתחום תאונות הדרכים מעל 20 שנה לפחות. עורך דין תאונות דרכים בעל ניסיון בתחום של פציעות גוף לאחר תאונת דרכים, כמו עורכת הדין אריאלה גפן, המייסדת של משרד עורכי דין תאונות דרכים, אשר תלווה אותך באופן אישי לאורך כל התהליך המשפטי, תנחה אותך ותוודא שהינך ממצה את כל הזכויות המשפטיות שמגיעות לך כמו חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי, פוליסות ביטוח אישיות כך שתקבל את הפיצוי הכספי המירבי שמגיע לך בגין הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לך כתוצאה מתאונת הדרכים.

עורכת הדין אריאלה גפן הינה המייסדת של משרד עורכי דין תאונות דרכים שעוסק בתביעות תאונות דרכים ובייצוג נפגעי תאונות דרכים בתביעות נגד חברות הביטוח מכוח חוק הפלת"ד.

עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין נזיקין, ייצגה במשך שנים חברות ביטוח הגדולות והחזקות בישראל בתביעות תאונות דרכים וניהלה תיקי מורכבים וקשים עם שיעורי נכות גבוהים, ומכירה לעומק את האסטרטגיות והטקטיקות המשפטיות של אותן חברות ביטוח, היום לאחר שעברה צד ועו"ד אריאלה גפן מייצגת רק תובעים עניין זה מקנה ללקוחותיה של עו"ד אריאלה גפן יתרון משמעותי בניהול תביעות תאונות דרכים נגד חברות הביטוח הגדולות בישראל.

נפגעת בתאונת דרכים? השאר פרטים לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא עלות והתחייבות צרו קשר

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן