עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון בתביעות נזיקין - הבטחון שלך

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

שבר בגולגולת תאונת דרכים

משרד עורכי דין נזיקין עם מעל ל 20 שנות נסיון בדיני נזיקין לרבות תאונות דרכים המתמחה בתאונות דרכים עם שברים בגולגולת בדרגות נכות גבוהה.

לייעוץ משפטי ממוקד ובדיקת זכויותייך המשפטיות – השאירו פרטים ועו"ד הדין אריאלה גפן תיצור קשר

שבר בגולגולת תאונת דרכים

שבר בגולגולת תאונת דרכים

שבר בגולגולת תאונת דרכים

שבר בגולגולת יכול להתרחש עקב נסיבות מצערות שונות, כגון תאונת דרכים, תאונת עבודה, תאונת ספורט, נפילות מגובה רב, הפעלת אלימות קשה, ועוד.

כאשר מדובר בשבר בגולגולת שנגרם עקב תאונת דרכים, זכאי הנפגע להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי הגוף השונים שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת בין אם המדובר בנהג או בנוסע של הרכב שמעורב בתאונה, ובין אם המדובר בהולך רגל.

לתביעה מסוג זה יש משמעות וניואנסים שונים משלה, שחשוב להכיר ולהיות מודע להם, וזאת כפי שיוסבר להלן על החשיבות בייעוץ משפטי עם עורך דין תאונת דרכים או עורך דין תאונת אופנוע.

שבר בגולגולת תאונת דרכים –  מהו שבר בגולגולת?

קיימים כל מיני סוגים של שבר בגולגולת, ביניהם שבר ליניארי, שבר דחוס, או שבר מורכב. ניתן לאבחן את סוג השבר בגולגולת באמצעות צילומי הדמיה, לרבות צילום רנטגן פשוט.

שבר ליניארי הינו השבר הנפוץ ביותר, אשר מתבטא בהפסקה ברציפות עצם הגולגולת, שלרוב נגרם בשל חבלה מחפץ כהה או כבד מאד, או עקב נפילה מגובה רב ישירות על הראש. אם השבר הליניארי נגרם באזורים מסויימים בראש, עלול להיקרע שם עורק או כלי דם אחרים, באופן שיגרום לדימום תוך-גולגולתי, שעלול להביא לפגיעה מוחית קשה או אף מוות.

שבר דחוס הינו שבר שמתבטא בכניסת עצם הגולגולת אל תוך חלל הראש, דבר שאף הוא עלול לגרום לדימום תוך גולגולתי, או אף אפילסיה, ועוד. במקרה כזה יש לעתים צורך לנתח את האזור כדי להביא את העצם למצב שבו היא לא תפריע לפעילות התקינה של הראש והמח, ככל הניתן כמובן.

שבר מורכב הינו שבר שכולל גם קרע בעור בנוסף לשבר דחוס. במקרה כזה יש צורך לנתח את המקום באופן דחוף, כדי למנוע את הסיכון של זיהום חלל הראש דרך הקרע בעור.

שבר בגולגולת תאונת דרכים –  כיצד ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין שבר בגולגולת שנגרם עקב תאונת דרכים?

כאשר מדובר בשבר בגולגולת שנגרם עקב תאונת דרכים, זכאי הנפגע להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי הגוף השונים שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת בין אם המדובר בנהג או בנוסע של הרכב שמעורב בתאונה, ובין אם המדובר בהולך רגל.

באפשרותו של הנפגע להגיש את תביעת הפיצויים שלו לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"), או לפי פקודת הנזיקין.

ההבדלים העיקריים בין שני החיקוקים הללו מתבטאים בסוגיית הוכחת האשמה בגרימת התאונה וגובה הפיצויים שניתן לקבל.

כאשר מדובר בתביעה לפי פקודת הנזיקין, התובע/הנפגע צריך להוכיח את אשמתו ורשלנותו של הנתבע כדי שתביעתו תתקבל והוא יהיה זכאי לקבלת פיצויים, אולם אין כל הגבלה על סכום הפיצויים שהוא זכאי לקבל.

לעומת זאת, בתביעה לפי חוק הפלת"ד, אין כל רלוונטיות לשאלת האשמה, מאחר שחוק זה מבוסס על עקרון האחריות המוחלטת, לפיו (כמעט) כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים בגין נזקי גוף, וזאת ללא כל תלות בסוגיה מי בעצם אחראי לגרימת התאונה. כתוצאה מכך, התובע/הנפגע איננו צריך להוכיח מי אשם בגרימת התאונה, והוא זכאי להגיש את התביעה לפי החוק גם אם אין כל חולק שהוא עצמו אשם לבדו בגרימת התאונה, או שיש לו אשם תורם כלשהו לגרימתה. מצד שני, סכום הפיצויים שהוא יכול לקבל מוגבל לסכום הקבוע בחוק.

כדי לממן את הפיצויים שמשולמים לפי חוק הפלת"ד, המחוקק הטיל על כל מי שנוהג ב-"רכב מנועי" את החובה לבטח בביטוח חובה את הרכב שלו, וזאת לפי פקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], תש"ל-1970. עם זאת, יודגש כי בית המשפט העליון קבע בהלכת אסולין מאוקטובר 2020 שאופניים חשמליים אינם מהווים "כלי רכב מנועי" לפי החוק, ולכן אין חובה לבטח אותם בביטוח חובה.

הלכת אסולין קבעה למעשה שמעמדם של רוכבי האופניים החשמליים, או הקורקינט החשמלי, הינו זהה למעמדם של רוכבי האופניים הרגילים והולכי הרגל. מדובר בקביעה בעלת השלכות רבות, לרבות לגבי השאלה מתי הנפגע זכאי להגיש את תביעת הפיצויים שלו לפי חוק הפלת"ד, וזאת כפי שיוסבר להלן.

 

שבר בגולגולת תאונת דרכים – מתי ניתן להגיש תביעת פיצויים עקב תאונת דרכים לפי חוק הפלת"ד?

 

השאלה האם הנפגע זכאי להגיש את תביעת הפיצויים שלו לפי חוק הפלת"ד, וכנגד מי, נקבעת בהתאם לנסיבות התאונה.

אם ה- שבר בגולגולת של הנפגע נגרם מפגיעת "רכב מנועי" לפי החוק, אשר מחוייב בביטוח חובה, כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, וכדומה, הנפגע יהיה רשאי להגיש את התביעה שלו לפי חוק הפלת"ד. התביעה תוגש חברת הביטוח של הרכב המנועי שפגע בו, למעט במקרה שבו אין לאותו רכב מנועי ביטוח חובה בתוקף, או שבעל הרכב המנועי איננו ידוע, כמו במקרה של תאונת פגע וברח, שאז התביעה תוגש כנגד תאגיד קרנית.

אולם אם השבר בגולגולת נגרם מפגיעת אופניים רגילים, אופניים חשמליים, או קורקינט חשמלי, אשר אינם מחוייבים בביטוח חובה, הנפגע יהיה רשאי להגיש את התביעה שלו לפי פקודת הנזיקין, ולהוכיח את אשמתו של הנתבע כדי שהיא תתקבל.

 

שבר בגולגולת תאונת דרכים – מהם הפיצויים שניתן לקבל בגין שבר בגולגולת עקב תאונת דרכים?

 

מקובל לחלק את הפיצויים בגין נזקי הגוף לשני סוגים עיקריים: פיצויים בגין נזקים ממוניים ופיצויים בגין נזקים לא ממוניים.

הנזקים הממוניים כוללים מגוון סוגים של נזקים כספיים שנגרמו לנפגע, ואשר ניתן לחשב אותם באופן חשבוני, כגון הפסדי שכר, הוצאות רפואיות שאינן מכוסות בסל הבריאות הממלכתי, הוצאות עזרת צד שלישי, הוצאות ניידות, וכיו"ב.

חישוב הפיצויים בגין הנזקים הממוניים נעשה לעבר ולעתיד. החישוב לעבר הינו בשל הנזקים שכבר התרחשו בעבר, וזאת ממועד התאונה ועד למועד פסק הדין בתביעה. החישוב לעתיד הינו בשל הנזקים שטרם התרחשו, ואשר צפויים להתרחש בעתיד, וזאת מלאחר מועד מתן פסק הדין.

הנזקים הלא ממוניים הינם נזקים שאינם כספיים, כי אם נזקים בעלי אופי פיזי-רגשי, שלא ניתן לכמת אותם באופן חשבוני, כגון כאב וסבל, ועוגמת נפש.

 

שבר בגולגולת תאונת דרכים – כיצד מחשבים את סכום הפיצויים בגין שבר בגולגולת עקב תאונת דרכים?

 

חישוב סכום הפיצויים הינו מלאכה מורכבת בפני עצמה, מאחר שיש לחשב את סכום הפיצויים לגבי כל ראש נזק בנפרד, כאשר לכל ראש נזק יש את הקריטריונים והפרמטרים שלו. אלו כוללים בעיקרם את הגיל, רמת השכר, ורמת הנכות של הנפגע, וזאת הן מבחינת הנכות הרפואית, והן מבחינת הנכות התפקודית.

 

שבר בגולגולת תאונת דרכים  – חישוב שיעור הנכות הרפואית

 

של הנפגע מתייחסת להיקף הפגיעה הפיזית שנגרמה לנפגע עקב התאונה, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין ראש הנזק של כאב וסבל.

שיעור הנכות הרפואית נקבע באחוזים על ידי מומחה רפואי, לפי רשימת הליקויים השונים שמפורטת בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

אחוזי הפגיעה בגין שבר בגולגולת נקבעים לפי סעיף 36 לתוספת זו, בהתאם לחומרת הפגיעה, וזאת כמפורט להלן:

(1) ליקויי צורה בין אם נגרם חסר מועט של העצם ובין אם לאו
(א) אין הפרעות אובייקטיביות 0%
(ב) ישנן הפרעות אובייקטיביות – אחוזי הנכות ייקבעו בהתאם להפרעות הנוירולוגיות.

(2) חסר בעצמות הגולגולת

(א) עד שלושה סנטימטרים מרובעים 5%
(ב) מעל לשלושה ועד חמישה סנטימטרים מרובעים 10%
(ג) מעל ל-5 ועד ל-10 סנטימטרים מרובעים 20%
(ד) ביותר מ-10 סנטימטרים מרובעים
(I) ללא HERNIA CEREBRI 30%
(II) ישנה HERNIA CEREBRI 80%

(3) במצבים שלאחר תיקון פלסטי של חסר בעצמות הגולגולת ייקבעו מחצית אחוזי הנכות בהתאם לסדר גודל החסר שהיה קיים לפני התיקון לפי סעיף קטן (2).
(4) במקרים לאחר פציעה בגולגולת עם סיבוכים תוך גולגלתיים המלווים תופעות של שיתוקים, התקפים גקסוניים או הפרעות פונקציונליות אחרות, ייקבעו אחוזי הנכות בהתאם לפגימות.

 

 

שבר בגולגולת תאונת דרכים – חישוב שיעור הנכות התפקודית

 

הנכות התפקודית של הנפגע מתייחסת להיקף הפגיעה בכושר העבודה שנגרמה לו עקב התאונה, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין ראש הנזק הפסדי השכר לעתיד.

שיעור הנכות התפקודית נקבע על ידי בית המשפט, וזאת לפי נסיבותיו האישיות של הנפגע, לרבות גיל, מין, מקצוע, ורמת השכר, והיקף ההגבלה התפקודית שנגרמה לו עקב הנכות הרפואית.

 

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים

 

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים בהם השיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין תאונות דרכים מוביל בישראל על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.

הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

במידה ונפגעת בתאונת דרכים ויש לך שבר בגולגולת, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת אופנוע כמו אריאלה גפן הנותנת שירותים משפטיים בכל רחבי ישראל כמו עורך דין תאונת דרכים תל אביב

שבר בגולגולת תאונת דרכים

צריכים עורך דין נזיקין? עורך דין נזיקין אריאלה גפן המוביל בתביעות נזקי גוף יילחם על הזכויות והפיצוי הכספי שמגיע לך ולבני משפחתך בעקבות תאונת הדרכים

אריאלה גפן עורכת דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון והצלחה

אריאלה גפן -עורכת דין נזיקין

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין בין המובילים בישראל בתחום  הנזיקין לרבות: תאונות דרכים, רשלנות רפואית, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, תאונות תלמידים, תאונות נפילה והחלקה, תביעות ביטוח לאומי, תאונות אופנוע.

עו”ד אריאלה גפן, בעלת תואר במשפטים (LL.B) ובעלת רישיון עריכת דין משנת 2004 ומביאה עימה ניסיון משפטי רב בייצוג משפטי בתביעות נזיקין מורכבות כאשר את ניסיונה המשפטי המקצועי צברה כאשר ייצגה את חברת הביטוח הגדולה בישראל ובהמשך דרכה המשפטית הייתה עורכת דין בכירה במשרדי עורכי הדין המובילים והחזקים בישראל. ניסיון זה מעניק למשרד יתרון משמעותי בייצוג תובעים בזכות ראייה משפטית רחבה ומעמיקה ביותר, כמו כן היכרות עם חברות הביטוח בישראל שממונפת לטובת ייצוג תובעים בהצלחה רבה.

עשרות לקוחות מרוצים

עורכת הדין אריאלה גפן בתקשורת

שאלות ותשובות נפוצות

אריאלה גפן - משרד עורכי דין נזיקין

קיימים כל מיני סוגים של שבר בגולגולת, ביניהם  שבר ליניארי, שבר דחוס, או שבר מורכב. ניתן לאבחן את סוג השבר בגולגולת באמצעות צילומי הדמיה, לרבות צילום רנטגן פשוט.

 

שבר ליניארי הינו השבר הנפוץ ביותר, אשר מתבטא בהפסקה ברציפות עצם הגולגולת, שלרוב נגרם בשל חבלה מחפץ כהה או כבד מאד, או עקב נפילה מגובה רב ישירות על הראש. אם השבר הליניארי נגרם באזורים מסויימים בראש, עלול להיקרע שם עורק או כלי דם אחרים, באופן שיגרום לדימום תוך-גולגולתי, שעלול להביא לפגיעה מוחית קשה או אף מוות.

 

שבר דחוס הינו שבר שמתבטא בכניסת עצם הגולגולת אל תוך חלל הראש, דבר שאף הוא עלול לגרום לדימום תוך גולגולתי, או אף אפילסיה, ועוד. במקרה כזה יש לעתים צורך לנתח את האזור כדי להביא את העצם למצב שבו היא לא תפריע לפעילות התקינה של הראש והמח, ככל הניתן כמובן.

שבר מורכב הינו שבר שכולל גם קרע בעור בנוסף לשבר דחוס. במקרה כזה יש צורך לנתח את המקום באופן דחוף, כדי למנוע את הסיכון של זיהום חלל הראש דרך הקרע בעור.

כאשר מדובר בשבר בגולגולת שנגרם עקב תאונת דרכים, זכאי הנפגע להגיש תביעת פיצויים בגין נזקי הגוף השונים שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת בין אם המדובר בנהג או בנוסע של הרכב שמעורב בתאונה, ובין אם המדובר בהולך רגל.

באפשרותו של הנפגע להגיש את תביעת הפיצויים שלו לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד"), או לפי פקודת הנזיקין.

ההבדלים העיקריים בין שני החיקוקים הללו מתבטאים בסוגיית הוכחת האשמה בגרימת התאונה וגובה הפיצויים שניתן לקבל.

כאשר מדובר בתביעה לפי פקודת הנזיקין, התובע/הנפגע צריך להוכיח את אשמתו ורשלנותו של הנתבע כדי שתביעתו תתקבל והוא יהיה זכאי לקבלת פיצויים, אולם אין כל הגבלה על סכום הפיצויים שהוא זכאי לקבל

חישוב סכום הפיצויים הינו מלאכה מורכבת בפני עצמה, מאחר שיש לחשב את סכום הפיצויים לגבי כל ראש נזק בנפרד, כאשר לכל ראש נזק יש את הקריטריונים והפרמטרים שלו. אלו כוללים בעיקרם את הגיל, רמת השכר, ורמת הנכות של הנפגע, וזאת הן מבחינת הנכות הרפואית, והן מבחינת הנכות התפקודית.

חישוב שיעור הנכות הרפואית

של הנפגע מתייחסת להיקף הפגיעה הפיזית שנגרמה לנפגע עקב התאונה, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין ראש הנזק של כאב וסבל.

שיעור הנכות הרפואית נקבע באחוזים על ידי מומחה רפואי, לפי רשימת הליקויים השונים שמפורטת בתוספת לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

אחוזי הפגיעה בגין שבר בגולגולת נקבעים לפי סעיף 36 לתוספת זו, בהתאם לחומרת הפגיעה, וזאת כמפורט להלן:

(1) ליקויי צורה בין אם נגרם חסר מועט של העצם ובין אם לאו
(א) אין הפרעות אובייקטיביות 0%
(ב) ישנן הפרעות אובייקטיביות – אחוזי הנכות ייקבעו בהתאם להפרעות הנוירולוגיות.

(2) חסר בעצמות הגולגולת

(א) עד שלושה סנטימטרים מרובעים 5%
(ב) מעל לשלושה ועד חמישה סנטימטרים מרובעים 10%
(ג) מעל ל-5 ועד ל-10 סנטימטרים מרובעים 20%
(ד) ביותר מ-10 סנטימטרים מרובעים
(I) ללא HERNIA CEREBRI 30%
(II) ישנה HERNIA CEREBRI 80%

 

חישוב שיעור הנכות התפקודית

 

הנכות התפקודית של הנפגע מתייחסת להיקף הפגיעה בכושר העבודה שנגרמה לו עקב התאונה, והיא רלוונטית בעיקר לצורך חישוב הפיצויים בגין ראש הנזק הפסדי השכר לעתיד.  

שיעור הנכות התפקודית נקבע על ידי בית המשפט, וזאת לפי נסיבותיו האישיות של הנפגע, לרבות גיל, מין, מקצוע, ורמת השכר, והיקף ההגבלה התפקודית שנגרמה לו עקב הנכות הרפואית.

משרד עורכי דין נזיקין מוביל שמביא איתו חדשנות, יצירותיות והצלחה

המשרד משקיע מאמצים רבים ביצירת פתרונות משפטיים מקיפים ב-360 מעלות במקצועיות רבה וללא פשרות תוך השקעה עצומה בלמידה מול עידכוני החוק והפסיקה בבתי המשפט וזאת על מנת להעניק ללקוחותינו את הרמה המשפטית הגבוהה והאיכותית ביותר

אריאלה גפן - עורכת דין

שבר בגולגולת תאונת דרכים 1

תוכן עניינים

אנחנו כאן לעזור לך

נפגעתם, נפצעת נגרם לכם נזק מתאונה או רשלנות?

פנו עוד היום למשרד עורכי דין מקצועי ואיכותי 

תביעות נזקי גוף
0 +
שנות ניסיון
0 +
לקוחות מרוצים
0 +
מחויבות ללקוח
0 %

השאר/י פרטים לתיאום פגישת ייעוץ

לקבלת ייעוץ ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה להגשת תביעה – אנא השאירו פרטים וניצור קשר בהקדם האפשרי.

ייעוץ משפטי ללא עלות וללא התחייבות

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן