תביעת תאונת דרכים
אם נפצעת בתאונת דרכים קשה ואפילו תאונת דרכים קלה מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים או עורך דין תאונת אופנוע או משרד עורכי דין נזיקין מומלץ לנפגעי גוף על מנת לקבל ייעוץ משפטי שכן אתם עלולים להימצא ללא זכויות משפטיות ויתרה מזאת מסכנים את עצמכם שתפסידו כסף רב בהתנהלות משפטית לא נכונה מול חברות הביטוח אשר הוציאו את פוליסת הביטוח. במועד הגעתה לאופנוע כאשר הניחה את תיק הגב שלה על החלק האחורי והחלה לקשור אותו למרכב האופנוע לפתע קפץ אחד מקרסי רשת הקשירה ופגע בעין השמאלית של הרוכבת בצורה קשה והותיר אותה עם נכות צמיתה של 30% לאחר שאיבדה את הראייה בעין זו.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

נפגעתם בתאונת דרכים? מגיע לכם פיצוי!

נפגעתם בתאונת דרכים? מגיע לכם פיצוי!

תאונת דרכים היא אירוע לא נעים לכל הדעות. על פי דיווח ארגון הבריאות העולמי כמות המתים מתאונות דרכים בעולם עומדת על כ- 1.35 מיליון מתים כל שנה ואף נמצאת במגמת עלייה מתמדת משנה לשנה. החרפת תאונות הדרכים בעולם לא פסחה גם על ישראל ותאונות הדרכים אשתקד גבו את חייהם של לא פחות מאשר 349 בני אדם ומכאן הוגשו תביעת תאונת דרכים נגד חברות הביטוח.

חדשות לבקרים אנו שומעים על תאונות הדרכים הקטלניות ויחד עם העובדה המרה, אנשים רבים לא יודעים מה לעשות, דה פקטו, בעת התאונה – איזה זכויות מגיעות להם לפי החוק ומהן ההשלכות העתידיות שטומנת בחובה תאונת דרכים על חייהם.

למה צריך עורך דין לתאונות דרכים בתביעת תאונת דרכים

כפי שיובהר בהמשך במאמר על נפגעי תאונות דרכים להיות מודעים לזכויות שלהם ולהגדרת המינוח המשפטי של הביטוי "תאונות דרכים", מכאן אם נפצעת בתאונת דרכים קשה ואפילו תאונת דרכים קלה מומלץ לפנות לעורך דין תאונות דרכים\עורך דין תאונת אופנוע או משרד עורכי דין נזיקין מומלץ לנפגעי גוף על מנת לקבל ייעוץ משפטי שכן אתם עלולים להימצא ללא זכויות משפטיות ויתרה מזאת מסכנים את עצמכם שתפסידו כסף רב בהתנהלות משפטית לא נכונה מול חברות הביטוח אשר הוציאו את פוליסת הביטוח.

מהו חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

חשוב להדגיש, אנשים רבים שעוברים תאונת דרכים אינם מכירים את לשון החוק וישנה הנחה רווחת בקרב הציבור: "שהנהג הפוגע והאשם בתאונה אינו זכאי לשום פיצוי". הנחה זו מוטעית מיסודה, לאור העובדה שמבהירה כי נזקי גוף מעוגנים במסגרת "חוק הפיצויים" אשר מיועד להגן על כל נפגעי תאונות הדרכים בישראל ללא יוצא מן הכלל, בין אם הם אשמים בגרימת התאונה ובין אם לא. דהיינו, עניין האשמה בדבר גרימת התאונה – לחלוטין אינו רלוונטי לקביעת זכאות הנפגעים לפיצוי.

בנוסף, על פי חוק זה, המחוקק קבע כי הקריטריון לפיצויים הוא: "נזק גופני שנגרם בעקבות שימוש ברכב מנועי תחבורתי". כלומר, כל אדם שנפגע במסגרת תאונת דרכים זכאי לפיצוי כלשהו. זאת ועוד, חשוב לציין כי גודל הפיצוי ייקבע על פי שני פרמטרים: האחד,  עוצמת הנזק הגופני שנגרם למעורבים בתאונה. והשני, הפעולות שינקטו בהן מעורבי התאונה מיד לאחר אירוע התאונה.  לפיכך, במקרה של מעורבות בתאונת דרכים, מהקלה ועד הקשה ביותר, קיימת חשיבות רבה לייעוץ וייצוג של עורך דין תאונות דרכים המתמחה בתחום.

באיזה שלב כדאי לפנות לעורך דין תאונות דרכים?

במרבית המקרים, גם כאן קיימת הנחה רווחת שגויה מיסודה – אנשים נוטים לחשוב שבראש ובראשונה עליהם לסיים את כל התהליך הביורוקרטי מול הנפגע ורק לאחר מכן לפנות לייצוג משפטי בעניין – זוהי טעות קריטית ובעלת השלכות משמעותיות והיא עלולה לעלות ביוקר.

על מנת לסבר את האוזן, מועד הפנייה לעורך דין תאונות דרכים וייצוג משפטי אמור להיות כבר בשלבים הראשונים ומיד לאחר התאונה. יתרה מכך, אסור בתכלית האיסור להתנהל באופן עצמאי אם אין ברשותכם ידע בדיני נזיקין. ולכן למען הסר ספק, רצוי שכל אדם בעל רישיון נהיגה ישמור ברשותו מספר טלפון של עורך דין תאונות דרכים בסלולרי.

כאשר אדם שנפגע בתאונת דרכים פונה לאלתר לעורך דין תאונות דרכים, הוא מקבל הכוונה והנחייה מקצועית אודות כל הפעולות שעליו לנקוט אל מול המעורבים בתאונה והרשויות השונות כגון: בית החולים, קופת חולים, משטרה וחברת הביטוח. החשיבות של פנייה מוקדמת ככל האפשר לעורך דין תאונות דרכים שמכיר את לשון החוק על בוריו – קריטית למעורבים בתאונה ויש ביכולתה לקבוע באופן חד משמעי את גודל הפיצוי המקסימלי שיקבלו נפגעי התאונה. 

מהו הקשר בין תביעת תאונת דרכים לתגובת "הילחם וברח"?

למעשה, אדם שעבר תאונת דרכים – חווה חוויה טראומטית, וזאת בלי קשר לעובדה אם התאונה היתה בהגדרתה קלה או קטלנית. כל תאונות הדרכים מערבות חיי אדם וגורמות לסערת רגשות המכילה רגשות של חרדה, פחד, אשמה, כעס וחרטה.

במצב שכזה, כמעט שבלתי נמנע שהמעורבים בתאונה ינהגו בקלילות דעת ובפזיזות עקב הלחץ והסטרס שנובעים מהתאונה. בנוסף, חשוב להיות מודעים לכך שתאונת דרכים גורמת למצב פיזי הישרדותי המכונה "הילחם וברח" בתחום הפסיכולוגיה. "הילחם וברח" זהו מצב סטרס שבו הגוף נכנס לכוננות פיזית ודריכות שמתעוררות כתגובה מיידית לסכנה ואיום ממשי. כאשר אדם נכנס למצב שכזה הוא מקבל החלטות במהירות הבזק. על כן, מצב "הילחם וברח" מצביע על המסקנה הברורה שנפגעי תאונות דרכים מושפעים הן פיזית והן רגשית בעת התרחשות התאונה – דבר שגורם לערפול, חוסר בהירות ונקיטת פעולות מכריעות בצורה חפוזה ובקלות דעת.

בהתחשב למורכבות החוק על סעיפיו השונים במקרים של תאונות דרכים עלינו לפנות בעת התאונה לעורך דין תאונות דרכים, על מנת שיהווה בעבורנו אוזן קשבת מקצועית, שקולה ואחראית ושינחה אותנו צעד אחר צעד מה עלינו לעשות בכל שלב בתהליך.

משרד עורכי דין נזיקין – תביעת תאונת דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה משפטית בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבות וקשות, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת נפגעי תאונות הדרכים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין תאונות דרכים המוביל בייצוג נפגעי תאונות דרכים ובייצוג לקוחות שהיו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות וקשות. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, כי עורך דין תאונות אופנוע מומלץ כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת תאונת דרכים לכל אורך ההליך המשפטי  באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות מול חברות הביטוח.

צרו קשר עוד היום  0733-752-766

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן