הליך התביעה בבית המשפט בתאונות דרכים לא מעט נפגעי תאונות דרכים מוצאים עצמם לראשונה במצב מסוג זה, כך שקשה להם לדעת כיצד לפעול או למה לצפות. רבים מהם תוהים, האם עליהם להגיש תביעה נגד הנהג, או שמא כדאי להם לשכור שירותי עורך דין שיעזור להם לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

הליך התביעה בבית המשפט בתאונות דרכים

האמת היא כי בהליך תביעות תאונות דרכים בבית המשפט לא כל תאונות הדרכים מגיעות לבית המשפט, אך במצבים מסוימים זו עשויה להיות האפשרות הטובה ביותר. כזה קורה, עדיף להיות מוכנים ככל שניתן ולדעת למה לצפות.

במאמר נציג את כל המידע שחשוב לדעת באשר לאופן התנהלות התיק בבית המשפט וכיצד עו"ד תאונת דרכים יכול לשפר את סיכויי הזכיה

מה מוביל את תיק תביעת תאונות דרכים אל כותלי בית המשפט?

במקרים רבים, תיקי תאונות דרכים לא מצריכים מהצדדים המעורבים להגיע אל בית המשפט, וכשאתם שוכרים עורך דין לתאונות דרכים, הם עושים עבודה יסודית בחקירה ובאיסוף ראיות להפגנת הנזקים, כך שיוכלו להגיע להסדר הוגן עם חברת הביטוח של הנהג האחר ועורך הדין שלו.

כאמור, פעמים רבות ניתן להסדיר את התיק ואין צורך במשפט. עם זאת ישנם מצבים שבהם תיק התביעה מגיע אל בית המשפט, ביניהם:

א. כאשר חברת הביטוח לא מציעה הסדר הוגן.
ב. כאשר המשא ומתן של עורך הדין עם חברת הביטוח אינו מוביל להגדלת הפיצויים עבור הנזקים שנגרמו.
חשוב לזכור, שחברות הביטוח הן עסקים לכל דבר ועניין, ומטרתן להרוויח כסף, כך שהאינטרס שלהם הוא להסדיר את התיק על ידי תשלום נמוך ככל שניתן. אם הם לא מוכנים לשלם את מה שמגיע לנפגע בתאונת הדרכים, עורך דין לתאונות דרכים הוא הכתובת להסדרת עניין הפיצויים וייצוג מקצועי.

תביעות תאונות דרכים – מה קורה כאשר תיק תאונת דרכים מגיע לבית המשפט?

כל מקרה של נזקי גוף שמגיע אל בית המשפט מאפשר ל- 2 הצדדים להציג את הראיות שלהם באופן שווה והוגן, ולכן זו הנקודה בה עורך דין תאונות דרכים יכול להיות מועיל במיוחד. 

עורך דין תאונות דרכים מומחה יעבוד על הכנת תיק תביעת תאונת הדרכים בצורה יסודית ומקצועית תוך כדי איסוף ראיות והצגת תיק הראיות לבית המשפט, שכן על פי ראיות אלה סיכוי ההצלחה לזכות בתביעת תאונת הדרכים גודלים בצורה משמעותית.

ולכן חשוב מאוד להיעזר רק בעורך דין מנוסה שמתמחה בתביעות נזיקין בגין תאונות דרכים ומכיר את מערכת המשפט וחברות הביטוח לפני ולפנים.

הגשת כתב תביעה בתביעת תאונות דרכים 

בכתב התביעה יש לפרט את הפרטים הבאים:
א. פרטי התובע
ב. פרטי חברת הביטוח ופוליסת הביטוח.
ג.פירוט הנזקים שבגינם דורש התובע פיצוי.
ב.פרוט בדיקות, טיפולים, הדמיות, ניתוחים, אשפוזים וכל פרוצדורה רפואית שעבר התובע עקב הנזקים שנגרמו לו, כולל ממצאי בדיקות ואבחנות שנקבעו לו על ידי הרופאים המטפלים.
ד. פירוט הוצאות רפואיות שנאלץ התובע לשלם בגין הנזקים הללו.
ה. מינוי מומחה רפואי

יחד עם כתב התביעה במקרים של תביעת תאונות דרכים ניתן להגיש גם בקשה למינוי מומחים רפואיים, שכן הגדלת גובה הפיצויים תלויה בנכות הרפואית שתיקבע לתובע, וזו נקבעת רק על ידי מומחים שממנה בית המשפט. מסיבה זו לא ניתן להציג חוות דעת של מומחה מטעם התובע. מסיבה זו חשוב לציין את כל הנזקים שנגרמו לתובע באופן מפורט ולצרף הוכחות ועדויות על מנת שבית המשפט ימנה מומחים שמתאימים לסוג הפגיעה.

במקרים בהם טענות התובע נמצאות מוצדקות חברת הביטוח נדרשת לשלם את עלות שכר המומחים, אולם כשהמומחים לא מוצאים כי נגרם נזק לתובע, הוא זה שיידרש לשלם את עלות שכרם. 

תחשיבי נזק לאחר שהמומחים יגישו את חוות דעתם לבית המשפט, יחושב הפיצוי שמגיע לתובע בהסתמך על אחוזי הנכות שנקבעו על ידי המומחים. במקרים מסוימים עשוי בית המשפט למצוא שהנכות הרפואית אינה תואמת את הנכות התפקודית של התובע, מה שעשוי להשפיע על גובה הפיצויים.

בשלב זה גם התובע וגם חברת הביטוח מגישים תחשיבי נזקים ונקבע מועד לדיון בבית המשפט, שבמהלכו יוכלו הצדדים להגיע לפשרה.

במקרים בהם לא מגיעים לפשרה, עוברים לשלב ההוכחות.

שלב ההוכחות

בשלב זה מוגש לבית המשפט תצהיר עדות של התובע, שמטרתו למנוע הפתעות במהלך המשפט ולחסוך זמן שיפוט, כך שתיערך רק חקירה נגדית. לתצהיר יש לצרף כל עדות שתומכת בטענות התובע. חברת הביטוח רשאית בשלב זה להגיש תצהירי עדות שסותרים את טענות התובע.
חקירה נגדית

בעת החקירה הנגדית, התובע נדרש להשיב על כל השאלות שיוצגו לפניו. זה השלב שבו חברת הביטוח תנסה למוטט את גרסתו של התובע ולהציגו כלא אמין. במקרים בהם חוות דעתו של העד המומחה אינה תואמת את טענות התובע, ניתן לזמנו לחקירה.

על מנת לבצע חקירה של עד מומחה חשוב שעורך הדין יכיר את הספרות הרפואית והמקצועית היטב, שיהיה בקיא בנזקים שעליהם התובע דורש לקבל פיצויים ושיכיר טקטיקות חקירת עדים מומחים, כך שיוכל לנתב את החקירה לטובת התובע.

סיכומים

בשלב זה התובע והנתבעת מגישים כתב סיכום של דבריהם, אליו מתווספים חישובי נזקים חדשים בהתבסס על מה שנחשף בשלב החקירה והעדויות.

פסק דין בתביעת תאונות דרכים

בשלב זה בית המשפט פוסק את החלטתו, לה הוא מחויב לתת נימוק תוך זמן סביר.

לסיכום,
לא כל התביעות מגיעות לבית המשפט, אך במקרים בהם יש בכך צורך, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה, שמתמחה בתאונות דרכים ובייצוג משפטי מול חברות הביטוח על מנת לקבל את הפיצוי המרבי שמגיע לכם בדרך המהירה והמקצועית ביותר.

משרד עורכי דין אריאלה גפן –  משרד עורכי דין תאונות דרכים

את הניסיון העשיר שצברה עורכת הדין אריאלה גפן בייצוג חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תביעות תאונות דרכים מורכבים רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת משרד עו"ד פרטי שפתחה על מנת לשרת את התובעים מול חברות הביטוח, משרד הביטחון, המוסד לביטוח לאומי וגופים נוספים.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים וידע שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

ההתמחות של עו"ד אריאלה גפן בתביעות ביטוח ונזיקין מאפשרת לה לנהל תיקים גדולים, קשים ומורכבים ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר

בכל תאונת דרכים אם יש צורך בעורך דין תאונות אופנוע מומחה או עורך דין תאונות דרכים מומלץ או כל תאונת דרכים אחרת מכל סוג אשר אתם חייבים להיות מיוצגת בצורה מקצועית ככל שניתן. על מנת לנצל יתרונות וזכויות שמגיעות לכם על פי חוק, חשוב לא להסס וליצור קשר עם עורכת דין מומחה לתאונות דרכים.

חשוב לדעת, שכל פעולה שנוקטים לאחר התאונה עלולה להשפיע על כתב האישום באופן מכריע. עו"ד אריאלה גפן תדאג לפרוס את כלל מרכיבי האירוע בבית המשפט כך שתיוצגו ותוצגו באופן שיטיב עמכם וידאג לכם למצות את מלוא זכויותיכם. 

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

 
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן