הולך רגל תאונת דרכים
גבולות חיי העבודה הולכים מתאדים, ולכן היום יותר מתמיד, חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו המשפטיות וכל האפשרויות שפתוחות בפניו, בפרט כשמדובר במעורבות בתאונת דרכים במהלך נסיעה לעבודה או במסגרת כל פעילות שקשורה לעבודה. במאמר נדון בפיצוי שמגיע לעובד על תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, באילו תנאים הוא רשאי לתבוע פיצויים מהמעסיק בגין תאונת דרכים, מהו הליך התביעה, והאם ניתן להגיש תביעה גם בגין נזקי גוף נגד נהג אחר שהיה אחראי לתאונה
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

פיצוי לעובד על תאונת דרכים שמוגדרת כתאונת עבודה

גבולות חיי העבודה הולכים מתאדים, ולכן היום יותר מתמיד, חשוב שכל עובד יכיר את זכויותיו המשפטיות וכל האפשרויות שפתוחות בפניו, בפרט כשמדובר במעורבות בתאונת דרכים במהלך נסיעה לעבודה או במסגרת כל פעילות שקשורה לעבודה.

במאמר נדון בפיצוי שמגיע לעובד על תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, באילו תנאים הוא רשאי לתבוע פיצויים מהמעסיק בגין תאונת דרכים, מהו הליך התביעה, והאם ניתן להגיש תביעה גם בגין נזקי גוף נגד נהג אחר שהיה אחראי לתאונה?

הכללים לתביעות תאונת דרכים בדרך לעבודה

על מנת שעובד יקבל תגמולים בגין תאונת עבודה, נדרש שהפגיעה תהיה "קשורה לעבודה" או קשורה בדרך אחרת למטרה שקשורה לעבודה.

באופן כללי, מי שנפגע במקום העבודה, פציעתו נחשבת ל"תאונת עבודה", אם כי יש חריגים לכלל זה. במקרים בהם העובד מעורב בתאונת דרכים הרחק ממקום העבודה, הוא עשוי להיות זכאי לפיצויים במקרים הבאים:

  • אם הוא מבצע שליחות במסגרת עבודתו עבור המעסיק
  • אם הוא מבצע משלוחים
  • אם הוא מסיע עובד אחר
  • אם הנסיעה היא חלק מדרישות העבודה שלו
  • אם הוא נמצא בנסיעה במסגרת העבודה ואין לו משרד קבוע
  • אם הוא למקום העבודה או ממנו
  • אם הוא בדרכו מעבודה אחת לאחרת

רבים נוטים לחשוב שכל נסיעה למקום העבודה או ממנו נכללת במסגרת תאונת עבודה, אך למעשה, אם העובד ביצע הפסקה של ממש או שסטה באופן משמעותי מהמסלול הקבוע שלו בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, לא תיחשב התאונה כתאונת עבודה, אלא אם מתקיימים אחד מ- 2 התנאים הבאים:

  1. העובד עצר או סטה ממסלולו על מנת להתפלל את תפילת הבוקר בציבור או בבית התפילה שבו הוא נוהג להתפלל.

  2. העובד עצר או סטה ממסלולו על מנת ללוות את ילדו לגן או למוסד הלימודים או להחזירו משם, ובתנאי שגילו של הילד לא עולה על 10 שנים, למעט מקרים בהם הילד לוקה בליקוי שכלי או גופני, שמונע ממנו להגיע בכוחות עצמו.

במקרים בהם העובד נדרש לאסוף בדרכו ציוד או לבצע מטלה כלשהי שקשורה לעבודתו, התאונה תיחשב לתאונת עבודה. כמו כן, במקרים בהם העובד הוא הולך רגל שנקלע בדרכו לתאונת דרכים, תיחשב התאונה תאונת עבודה.

הליך התביעה בגין תאונת עבודה

חיוני שהעובד ידווח מוקדם ככל שניתן על תאונת הדרכים למעסיק, כך שזה יפעל בהתאם לנהלים שקבועים בחוק. במקרים אלו המעסיק נדרש לדווח על התאונה לביטוח לאומי כך שהעובד יוכר כנפגע בתאונת עבודה.

פרט לתביעת הפיצויים, רשאי העובד להגיש תביעת נזקי גוף כנגד החברה שמבטחת את הרכב שבו הוא נהג או כנגד הרכב שפגע בו, במידה והיה הולך רגל.

ההבדלים בין תביעת פיצויים של עובד לבין תביעת נזקי גוף

  1. ההבדל המשמעותי בין תביעת פיצויים של עובד לתביעת נזקי גוף הוא מגוון הנזקים שניתן לתבוע בגינם. בעוד שבתביעת הפיצויים ניתן לתבוע בגין נזקים שניתנים לכימות כמו חשבונות רפואיים או פגיעה בהכנסה לדוגמה, בתביעת נזקי גוף ניתן לתבוע גם בגין כאבים וסבל שנגרם עקב התאונה והפציעות הנלוות לה.

  2. הבדל חשוב נוסף נוגע לאשם בתאונה. כשמדובר בתביעת נזקי גוף שמוגשת נגד הנהג השני שהיה מעורב בתאונה, יש להוכיח שהוא גרם לתאונה. זאת להבדיל מתביעת הפיצויים, שם לא נדרשת הוכחת אשמה, וגם במידה והעובד היה אשם, הוא עדיין יכול לקבל את הפיצויים שמגיעים לו, שכן הוא לא נדרש להוכיח גם את חפותו. התנאי היחידי לקבלת הפיצויים הוא שהתאונה אירעה במהלך ביצוע עבודה, ובתנאי שהעובד לא היה תחת השפעת סמים או אלכוהול.

  3. הבדל נוסף קשור לתזמון הדיווח. בתביעת פיצויים יש לדווח על התאונה בהקדם האפשרי ולא יאוחר משנה ממועד התאונה. לעומת זאת בתביעת נזקי גוף עומדות לזכותו של העובד 7 שנים לתבוע.

האם ניתן להגיש את תביעת תאונת דרכים ותביעת תאונת עבודה?

האופן שבו מערכת הפיצויים של העובדים מתקשרת עם טענת נזקי גוף יכולה להיות מבלבלת מאוד. בדרך כלל לא נדרש העובד לבחור בין הגשת תביעת פיצויים של עובד לבין הגשת תביעה בגין נזקי גוף, ובמידה והוא מקבל תגמולים מהמעסיק, עדיין יש לו את הזכות לבקש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו מהנהג שאחראי לתאונת הדרכים.

עם זאת, אם עובד מקבל תגמולי פיצויים של עובדים, ייתכן שהמעסיק שלו או חברת הביטוח ישעבדו לטובתן תגמולים שיתקבלו מתביעת נזקי הגוף עד לגובה התגמולים שהוענקו לעובד במסגרת תביעת הפיצויים לעובד.

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן, עו"ד תאונות עבודה

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה משפטית בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת הגשת תביעת תאונת דרכים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין מוביל בישראל עם ניסיון רב בייצוג נפגעי תאונות דרכים ונפגעי תאונות עבודה. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, במסגרת תביעת תאונת דרכים בדרך לעבודה חשוב כי למנות עורך דין תאונות עבודה מומלץ או עורך דין תאונות דרכים מומחה כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת תאונת דרכים ו\או תאונת העבודה לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי יחד עם קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים.

 צרו קשר עוד היום 0733-752-766

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן