בתביעת תאונת דרכים שהוגשה בבית המשפט ע"י רוכבת אופנוע אשר לטענתה כאשר סיימה את המשמרת שלה כמאבטחת של המוסד לביטוח לאומי, היא ירדה לחניון ועלתה על האופנוע שהיה מבוטח בחברת הביטוח המאגר הישראלי לביטוח רכב ("הפול"). במועד הגעתה לאופנוע כאשר הניחה את תיק הגב שלה על החלק האחורי והחלה לקשור אותו למרכב האופנוע לפתע קפץ אחד מקרסי רשת הקשירה ופגע בעין השמאלית של הרוכבת בצורה קשה והותיר אותה עם נכות צמיתה של 30% לאחר שאיבדה את הראייה בעין זו.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונות אופנוע – מעל 300,000 ₪ פיצוי לרוכבת אופנוע לאחר שנפגעה בעין מקשירת תיק

 

תאונת אופנוע – תביעה משפטית

בתביעת תאונת דרכים שהוגשה בבית המשפט ע"י רוכבת אופנוע אשר לטענתה כאשר סיימה את המשמרת שלה כמאבטחת של המוסד לביטוח לאומי, היא ירדה לחניון ועלתה על האופנוע שהיה מבוטח בחברת הביטוח המאגר הישראלי לביטוח רכב ("הפול").

במועד הגעתה לאופנוע כאשר הניחה את תיק הגב שלה על החלק האחורי והחלה לקשור אותו למרכב האופנוע לפתע קפץ אחד מקרסי רשת הקשירה ופגע בעין השמאלית של הרוכבת בצורה קשה והותיר אותה עם נכות צמיתה של 30% לאחר שאיבדה את הראייה בעין זו.

תאונת אופנוע – חשיבות עורך דין תאונות אופנוע

יודגש, במסגרת מחקרים שערך משרדנו לא כל רוכבי האופנוע מודעים לזכויות של ולהגדרת המינוח המשפטי של הביטוי "תאונות דרכים", לכן גם אם נפצעת בתאונת אופנוע קלה מומלץ לפנות לעורך דין תאונות אופנוע או ל-משרד עורכי דין נזיקין על מנת לקבל ייעוץ משפטי נכון שכן אתה עלולים להימצא ללא זכויות ואף להפסיד כסף רב בהתנהלות לא נכונה מול חברות הביטוח במקרה של תאונת דרכים

במקרה דנן, הגישה רוכבת האופנוע תביעה נגד חברת הביטוח, המאגר הישראלי לביטוח רכב ("הפול"), אשר ביטחה את האופנוע בפוליסת ביטוח בטענה על חברת הביטוח להכיר באירוע המצער כ-"תאונת דרכים" וזאת כפי שהוכר במסגרת בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 (להלן: חוק הפיצויים):

"תאונת דרכים" – מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי;"

לטענת התובעת, האירוע מוגדר כתאונת דרכים שכן מדובר בנסיעה ברכב או כניסה לרכב, לא זו אלא אף זו – בית המשפט השלום קבע בפסיקתו כי קשירת תיק הגב לאופנוע מהווה חלק טבעי מהרכיבה על האופנוע או בהכנה לנסיעה על האופנוע, ועל כן אירוע זה הוגדר כתאונת דרכים.

חברת הביטוח ניסתה לדחות את התביעה בטענה כי קשירת התיק אינה מהווה "תכלית תחבורתית" וקשירתו של התיק נכנס לתכולת החריגות של "טעינה ופריקה" נוכח העובדה כי מדובר בשלב ההכנה לכניסה לרכב, והגורם לתאונה היה קשירת תיק הגב ולא עצם הנסיקה.

בית המשפט העליון דחה את טענות חברת הביטוח ולתובעת נקבעו פיצויים של מעל ל- 300,000 ₪.

משרד עורכי דין נזיקין – עורך דין תאונות אופנוע

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה בעבר את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת רוכבי האופנוע.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין תאונות אופנוע בייצוג נפגעי תאונות דרכים ובייצוג לקוחות שהיו מעורבים בתאונות אופנוע. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, כי עורך דין תאונות אופנוע מומלץ כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת תאונת אופנוע לכל אורך ההליך המשפטי  באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, במקרים רבים אנו נתקלים בלקוחות רבים שהגיעו למשרדי עורכי דין תאונת דרכים בתל אביב שלא אהבו שבכל שיחה עורך דין אחר מהמשרד טיפל בתיק תביעת תאונת הדרכים שלהם.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים.

 צרו קשר עוד היום 0733-752-766 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן