עורך דין תאונות אופנוע
בישראל נפגעים אלפי אנשים מדי שנה בתאונות בהן מעורבים כלי רכב דו גלגליים המורשים לנוע על הכבישים (אופנועים וקטנועים). מדובר ברוכבים עצמם, בנהגים אחרים בכביש ובהולכי רגל. כמה עשרות נהרגים בתאונות קשות ואלפים אחרים נפצעים, לעיתים בצורה קשה.
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

עורך דין תאונות אופנוע –  מה הם הסיכונים בנהיגה ללא ביטוח חובה?

עורך דין תאונת אופנוע –  מה הם הסיכונים בתאונת אופנוע ללא ביטוח חובה?

בישראל נפגעים אלפי אנשים מדי שנה בתאונות בהן מעורבים כלי רכב דו גלגליים המורשים לנוע על הכבישים (אופנועים וקטנועים). מדובר ברוכבים עצמם, בנהגים אחרים בכביש ובהולכי רגל. כמה עשרות נהרגים בתאונות קשות ואלפים אחרים נפצעים, לעתים בצורה קשה.

למרבה הצער, תשתית הכבישים הישנה באזורים שונים בארץ, הצפיפות ולעתים תרבות הנהיגה הלא סלחנית גורמים לפגיעות רבות ברוכבי האופנועים, אשר חייבים לדאוג לביטוח מתאים, ולהיות מודעים לזכויותיהם הביטוחיות במידה ונפגעו או לסיכונים בנהיגה ללא פוליסת ביטוח חובה.

מהו ביטוח חובה – תאונת אופנוע ללא ביטוח

פוליסת ביטוח חובה נועדה לפצות את רוכב האופנוע או הקטנוע על כל נזק גוף שנגרם לו\לה עקב שימוש באופנוע או קטנוע, או לנוסעים שהרכיב וכל אדם אחר שנפגע כתוצאה מהשימוש באופנוע. מכאן, פוליסת ביטוח החובה נועדה להגן על רוכב האופנוע נוסעיו או על הולכי רגל, במקרה של תאונת דרכים. נסיעה ללא ביטוח זה הנה בלתי חוקית ומהווה עבירה.

ביטוח החובה כפוף לקיומו של רשיון נהיגה תקף המתאים נהיגה ברכב, אשר לא נפסל ולא נשלל על ידי כל רשות מוסמכת. כך, שגם אם נרכש ביטוח חובה אך הנהג אינו נושא רשיון נהיגה תקף ומתאים, אפשר וחברת הביטוח לא תכיר בכיסוי הביטוחי.

תאונת אופנוע ללא ביטוח

כאמור, נהיגה ללא פוליסת ביטוח חובה הנה עבירה פלילית, ונהיגה על אופנוע ללא פוליסת ביטוח חובה מעמידה את הנהג בפני סיכון כלכלי ניכר במקרה והוא עצמו, נוסע או הולך רגל ייפגעו בתאונת דרכים.

במקרה של תאונת דרכים ובה רוכב האופנוע לא ביטח את עצמו בביטוח חובה ו/או לא החזיק ברשיון נהיגה, נוסעי האופנוע או הולכי רגל אחרים שנפגעו בתאונה יהיו זכאים להגיש תביעת פיצויים נזקים כנגד חברת קרנית הקרן ממשלתית לפיצויי נפגעי תאונות דרכים.

קרנית תפצה את הנוסעים או את הולכי הרגל שנפגעו בתאונה (פיצויים שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים), אך מנגד קרנית תגיש תביעת שיפוי כנגד אותו רוכב אופנוע אשר נהג ללא ביטוח חובה ו/או כנגד בעלי האופנוע, בגין הסכומים בהם נשאה.

יודגש – נהג האופנוע אינו רשאי להגיש תביעה כנגד קרנית שכן הוא רכב על האופנוע ללא ביטוח חובה כמצוות החוק, אלא אם כן הוא יוכיח כי רכב על אופנוע שאינו שלו והוא לא היה מודע (ולא היה יכול לדעת) כי האופנוע איננו מבוטח בפוליסה ביטוח חובה.

תאונה עם אופנוע ללא ביטוח כאשר צד ג' אשם בתאונה

לרוכבי אופנוע או קטנוע שנהגו ללא פוליסת ביטוח חובה כמצוות החוק וגם היו מעורבים בתאונת דרכים קיימת האפשרות לתבוע נהג רכב צד שלישי במידה והוא פגע ברוכב האופנוע ברשלנות, כמו במקרה של נהג שנכנס לצומת כאשר היה רמזור אדום ופגע ברוכב האופנוע שניסה לעבור את הצומת באור ירוק.

על רוכב אופנוע או הקטנוע שנהגו ללא פוליסת ביטוח החובה להוכיח כי נהג הרכב צד ג' הינו אחראי לתאונת הדרכים, במידה ויצליח להוכיח זאת הוא יזכה בפיצויים מחברת הביטוח של נהג הרכב צד ג' וזאת על פי פקודת הנזיקין.

ייצוג משפטי בתביעות תאונות אופנועים או קטנועים – אריאלה גפן, עורכת דין

עורכת הדין אריאלה גפן מייצגת בתביעות תאונות אופנועים נגד חברות הביטוח. לעורכת הדין אריאלה גפן נסיון משפטי רב בהתמודדות מול חברות הביטוח בישראל, בהן התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה ("הפול") בע"מ כאשר המשרד מוביל את כל ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות לקוחותיו על מנת שיקבלו את מירב הפיצויים בגין נזקי גוף ורכוש וגם יקבלו שקט נפשי ע"י משרד עורכי דין מקצועי, מיומן שנותן יחס אישי לכל לקוח ולקוח. 

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין תאונת דרכים, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק מהתאונה ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים של אופנועים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

פנו עוד היום לעורך דין תאונת אופנוע לבדוק את זכאותך לפיצוי כספי

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן