עורך דין תאונות אופנוע
נפצעת בתאונת אופנוע? גם אם אתה האשם - מגיע לך פיצוי בפסק דין אשר התקיים בשנת 2018, פסק בית משפט השלום בהרצליה על פיצוי של 318,884 לרוכב אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים. התובע, יליד שנת 1961, נפגע בתאונת אופנוע בעת שרכב על אופנוע במסגרת משימת שליחות בעבודתו, ונפצע בכף יד שמאל ובברך ימין. בגלל שמדובר בתאונת דרכים עם אופנוע שהיא גם במסגרת עבודה, רוכב האופנוע פוצה גם מחברת הביטוח המבטחת את האופנוע שלו וגם מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת של תאונת עבודה.
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

נפצעת בתאונת אופנוע? גם אם אתה האשם – מגיע לך פיצוי

נפצעת בתאונת אופנוע? גם אם אתה האשם – מגיע לך פיצוי

בפסק דין אשר התקיים בשנת 2018, פסק בית משפט השלום בהרצליה על פיצוי של 318,884 לרוכב אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים. התובע, יליד שנת 1961, נפגע בתאונת אופנוע בעת שרכב על אופנוע במסגרת משימת שליחות בעבודתו, ונפצע בכף יד שמאל ובברך ימין. בגלל שמדובר בתאונת דרכים עם אופנוע שהיא גם במסגרת עבודה, רוכב האופנוע פוצה גם מחברת הביטוח המבטחת את האופנוע שלו וגם מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת של תאונת עבודה.

תאונות אופנוע הן התאונות השכיחות ביותר

מדי שנה, אנו עדים לנתונים הקשים הנוגעים לתאונות אופנוע בישראל. מדובר בתאונות השכיחות ביותר, עם מספר ההרוגים הגדול ביותר. אחת הסיבות לכך שתאונות אופנוע מסתיימות באופן קשה מאוד, היא שרוכב האופנוע חשוף – כל פגיעה, ולו הקלה ביותר, עלולה להוביל לתוצאה קטלנית.

ממחקר שנערך על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשנת 2019 נראה כי הייתה עליה מדאיגה מאוד במספר ההרוגים כתוצאה מתאונת דרכים של רוכבי האופנוע בכלל ובקרב רוכבי האופנוע במגזר הערבי בישראל בפרט, כמו כן נמצא קשר ישיר, מדאיג לא פחות, בין מספר ההרוגים בתאונות הדרכים עם אופנוע לבין נפח המנוע של האופנוע או הקטנוע, כלומר ככל שנפח המנוע היה גדול יותר, כך נהרגו יותר רוכבי אופנוע.

גם רוכב שנמצא אשם בתאונת אופנוע – זכאי לפיצויים!

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מגדיר תאונת דרכים כמאורע בו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. זה המקום לציין, שפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים ניתנים בכל מקרה, ללא קשר להוכחת האשמה. זאת בלבד, שהרכב שימש לייעודו המקורי, והתאונה לא נעשתה בכוונת תחילה על מנת לפגוע/להיפגע.

את מי תובעים במקרה של תאונת אופנוע?

אם נפגעתם בתאונת אופנוע, אתם רשאים לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את האופנוע שלכם בביטוח חובה. אם עברתם על החוק ואין לכם ביטוח חובה בעת תאונת אופנוע, תהליך התביעה הוא אפשרי אך מורכב יותר. במידה והייתם מעורבים בתאונת הדרכים כשאתם בדרככם לעבודה, בדרככם חזרה ממנה או תוך כדי ביצוע העבודה, כמו בפסק הדין המוזכר בתחילת הכתבה – אתם רשאים לתבוע גם את הביטוח הלאומי על אובדן ימי עבודה, פגיעה ביכולת העתידית להשתכר וכדומה.

נפצעתי בתאונת אופנוע – מה עלי לעשות?

על מנת למצות את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, יש צורך לקבל, וזאת במידת האפשר, את פרטי הפוגע המלאים כולל פרטי הביטוח שלו. חשוב להשאיר את הרכב או האופנוע במיקום התאונה, דבר שיסייע לבדיקה המשטרתית. בנוסף, יש חשיבות רבה מאוד לפנייה לטיפול רפואי בסמוך למועד התאונה, גם אם נדמה לכם שהפציעה היא קלה – לעיתים, הכאב והנזקים מתעוררים בשלב מאוחר יותר. תיעוד הביקור הרפואי יסייע להוכיח כי הפגיעה אכן נגרמה כתוצאה מהמעורבות בתאונת הדרכים. לבסוף, חשוב לצאת מבית החולים כשבידיכם גיליון שחרור, ובו מצוין כי הגעתם לבית החולים בשל תאונת דרכים. כמו כן, הפנייה לעורך דין תאונות דרכים עם אופנוע כבר בשלב מוקדם, גם אם נעשית על ידי בן משפחה של המעורב בתאונה, הכרחית על מנת לקבל תדרוך ולאסוף נתונים שיכריעו את התביעה. חשוב לדעת, שחברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי מערימים קשיים ומנסים "להקטין" את גובה הפיצויים. עורך דין מומחה לתאונות דרכים עם אופנוע יסייע לכם לקבל את הפיצוי המירבי.

יודגש,

משרד עורכי דין אריאלה גפן – משרד עורכי דין תאונות אופנוע

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מקצועי ומנוסה בתביעות תאונות דרכים. עו"ד הדין אריאלה גפן מייצגת את נפגעי תאונות הדרכים מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי והמעסיק, וזאת על מנת למצות את הזכויות המשפטיות ואת הפיצוי הכספי המירבי שמגיע לך ולבני משפחתך.

יודגש, קיימת חשיבות רבה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתאונת אופנוע ככל שניתן בסמוך לזמן בו אירעה תאונת הדרכים וזאת על מנת לפעול נכון משפטית מול חברות הביטוח בישראל בתהליך בניית התיק המשפטי שכן התנהלות נכונה משמעותה השפעה ישירה על גודל הפיצוי הכספי שמגיע לתובע\נפגע

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין תאונת דרכים עם אופנוע, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק מתאונת האופנוע ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים של אופנועים באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

פנו עוד היום למשרד עורכי דין אריאלה גפן לבדוק את זכאותכם לפיצוי כספי ללא התחייבות.

לייעוץ משפטי בתביעות תאונות דרכים עם אופנוע אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733752766 או במייל ariella@gefen-law.com או באתר gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן