פיצוי כספי בסך של 500,000 ₪ לרוכב אופניים שנפגע לאחר ששכר אופניים לא תקינים במסגרת המיזם של עיריית תל אביב - תל אופן
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תל אופן תאונה עם אופניים שכורים

הבחירה לנוע עם אופניים חשמליים נוכח מחירי הדלק והרכב הגבוהים כאשר עלות התחזוקה של רכב הינה גבוהה מאוד, וכיום כמעט שלא ניתן להבחין ברוכבי האופניים החשמליים הרבים מדי יום ביומו על המדרכה או על הכביש.

על מנת לתמוך בביקושים הגוברים לנסיעה באופניים חשמליים וכך גם להפחית מתנועת הרכבים ברחובות תל-אביב וכמן להפחית את זיהום האוויר מכניסת מכוניות לתל-אביב, הקימה עיריית תל-אביב שירות שיתוף אופניים הנקרא תל-אופן.

לצערנו הרב, עם ריבוי השימוש באופניים מושכרים כמו תל-אופן בכלל ובפרט עם אופניים חשמליים העובדות כפי שעולות מדו"ח תאונת הדרכים מצביעות כי ישנה עליה משמעותית בנפגעי תאונות אופניים חשמליים, ובמאמר זה נדון על חשיבות הייעוץ עם עורך דין תאונות אופניים חשמליים או עורך דין תאונת דרכים תל אביב

תביעה תאונה עם אופניים שכורים – תל אופן

בבית משפט השלום בתל אביב-יפו הוגשה תביעת נזיקין נגד עיריית תל אביב וחברת אף. אס אם. שירותי קרקע בע"מ שהינה אחראית על תחזוקת האופניים השכרת האופניים ועמדות ההשכרה ברחבי העיר תל-אביב אשר מופעל מטעם העירייה לאחר שצעיר נפגע מאחר והאופניים שהשכיר לא היו תקינים לנסיעה.

בענייננו ביום 30/11/15 בשעה 19:41 שכר התובע זוג אופניים (לא חשמליים) מעמדת העגינה ברחוב קפלן פינת רחוב ארניה בתל אביב.

במסגרת תביעת הנזיקין אשר הוגשה בהתאם הוגשה לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] בגין תאונה שארעה לתובע בזמן רכיבה על אופניים (לא חשמליים).

טען התובע כי בעת ששכר את האופניים משירות האופניים תל-אופן האופניים נראו לו תקינים וכשירים לנסיעה ולא היה על האופניים עצמם או במסוף ההשכרה ציון כלשהו המלמד על אי תקינותם.

כמו כן, טען התובע שכאמור נפגע בתאונת האופניים כי הרכיבה הייתה רגילה ללא מכשולים או קפיצות ונעילת הגלגל הקדמי ארעה אך ורק כתוצאה משחרור הכיסוי העליון של הגלגל.

בית המשפט קיבל את גרסת התובע לנסיבות תאונת האופניים, וקבע כי עיריית תל אביב וחברת אף. אמ. אס התרשלו כלפי התובע מאחר שלא סיפקו לו אופניים תקינים לנסיעה וכי התובע לא יכל לצפות או לדעת כי התאונה תתרחש.

נכות 10% צלקות בעור

המומחה הרפואי שהעמיד התובע, פרופסור דן מלר קבע 10% נכות בגין צלקות בעור השפתיים. המומחה הרפואי מטעם הנתבעות, ד"ר יעקב גולן קבע 2% בלבד.
מכאן, הצדדים הסכימו על נכות ממוצעת בשיעור של 6% לפי תקנה 75 (2) ב' – צלקות מכערות בפנים.

נכות פסיכיאטרית

ד"ר פרקש הרמן מטעם התובע העריך את הנכות ב 15%.
לעומתו מטעם הנתבעות העריך פרופסור מרק וייזר את נכותו ב 5% ולאחר טיפול הפחתה ל 2.5%. הצדדים הסכימו על נכות בשיעור ממוצע של 10% בהתאם לתקנה 34ב(2).

סיכום ראשי נזק

הפיצויים הכספיים להם זכאי התובע ניתנים בגין נזקים שונים, שמכונים "ראשי נזק", אותם מקובל לחלק לשתי קבוצות עיקריות: נזקים ממוניים ונזקים לא ממוניים.

סיכום ראשי הנזק:
א. הפסד שכר לעתיד: 297,000 ₪
ב. הפסדי פנסיה וזכויות סוציאליות: 37,000 ₪
ג. הוצאות רפואיות עבור טיפולי שיניים: 43,000 ₪
ד. הוצאות רפואיות שונות ונסיעות: 20,000 ₪
ה. עזרת צד ג': 5,000 ₪.
ו. כאב וסבל: 78,500 ₪.
ז. סה"כ: 480,500 ₪.

יוודגש כי ישנן לא מעט תאונות אופניים חשמליים או תאונות אופניים שגורמות לנפגע לאחוזי נכות רפואית ותפקודית בשיעורים שונים, וזאת לצמיתות או באופן זמני.

נפגע תאונת אופניים חשמליים שנפגע בפגיעות גוף כלשהן עקב תאונת דרכים או רשלנות זכאי אף הוא לפיצויים, וזאת גם אם פגיעות הגוף שלו לא הותירו בו בסופו של דבר נכות כלשהי. יחד עם זאת, ומטבע הדברים, סכום הפיצויים שהוא יהיה זכאי להם יהיה נמוך יותר מסכום הפיצויים שלהם זכאי נפגע שתאונת הדרכים גרמה לו לנכות.

 

אריאלה גפן, עורך דין תאונת אופניים חשמליים

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה ב- תביעת תאונת אופניים חשמליים כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מאות אלפי שקלים במצטבר.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח, משרד הביטחון והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים

יודגש, משרד עורכי דין אריאלה גפן פועל על פי החוק, מכאן שכר הטרחה בתביעות תאונות דרכים הינו מבוסס הצלחה ובאחוזים מהפיצוי הכספי שתקבלו מחברת הביטוח בסוף ההליך, כך שבתחילת ההליך אין צורך בהשקעה של אלפי שקלים על מנת להגיש תביעת תאונת דרכים, ושכר הטרחה אינו מהווה שיקול להגשת התביעה.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן