תאונת עבודה מה עושים - שליח פיצה
בגין תאונת דרכים שבה נפגע שליח פיצה במסגרת העבודה, נמצא שהוא זכאי לפיצוי כספי שעמד על מחצית השכר החודשי שלו בלבד. במסגרת התביעה שהוגשה נבחנו מרכיבי השכר של התובע ובמסגרת זו הוכנסו גם הטיפים שקיבל ללא דיווח לרשויות המס כתוצאה מכך הפיצוי עלה ליותר מחמישה מיליון שקלים. הודות לניהול תיק באופן מקצועי ובניית אסטרטגיית תביעה נכונה הוא זכה לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לו.
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מעל 5 מיליון שקל לשליח פיצה שנפגע בתאונת אופנוע בעבודה

שליח תאונת דרכים - מעל חמישה מיליון שקל לשליח פיצה שנפגע בתאונת עבודה

בגין תאונת דרכים שבה נפגע שליח פיצה במסגרת העבודה, נמצא שהוא זכאי לפיצוי כספי שעמד על מחצית השכר החודשי שלו בלבד. כאשר נבחנו מרכיבי השכר של השליח פיצה בשלב מאוחר יותר העלתה כי מגיע לשליח הפיצה לקבל פיצוי שעומד על יותר מ- 5 מיליון ₪. הודות לניהול תיק באופן מקצועי ובניית אסטרטגיית תביעה נכונה הוא זכה לקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לו. במאמר זה נסקור את האפשרוית תביעה של שליח תאונת דרכים כפי שיפורט להלן:

התובע נפגע בתאונת דרכים שאירעה במסגרת עבודתו כשליח פיצה, כאשר נהג רכב פרטי ביצע פניית פרסה במקום אסור. בכדי לקבל את הפיצויים שמגיעים לתובע אשר נפגע בתאונת דרכים עם קטנוע בגין הנזק שנגרם לו עמדו בפניו שתי אפשרויות: 

א. תאונת עבודה – כאשר לתובע ישנה זכות משפטית לתבוע את המוסד לביטוח לאומי בגין תאונת עבודה ויודגש כי מומלץ בתאונות עבודה לשכור את שירותיו של עורך דין תאונות עבודה.

ב. תאונת דרכים – במצב זה, לשליח הפיצה יש זכות לתבוע את חברת הביטוח של הקטנוע, ויודגש בתאונת דרכים מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני תאונות דרכים.

תאונת דרכים במסגרת העבודה – עורך דין תאונות עבודה

חשוב לציין, במידה ונפגעתם בתאונת עבודה הנכם זכאים למצות את הזכויות המשפטיות שלכם על ידי הגשת תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי בדמות דמי פגיעה, מענק או קצבה חודשית אשר במקרים מסוימים יכולים להיות מוענקים לכל החיים וזאת בהתאם לאחוזי הנכות שיקבעו ע"י הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי.

עורך דין תאונות אופנוע – גם אם אתה אשם מגיע לך פיצוי כספי

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מגדיר תאונת דרכים כמאורע בו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה. זה המקום לציין, שפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים ניתנים בכל מקרה, ללא קשר להוכחת האשמה. זאת בלבד, שהרכב שימש לייעודו המקורי, והתאונה לא נעשתה בכוונת תחילה על מנת לפגוע/להיפגע.

במסגרת תביעתו של התובע מול המוסד לביטוח לאומי הוכפלו סכומי הפיצויים שנקבעו לו תחילה

במסגרת התביעה, הוגשה תחילה תביעה מול המוסד לביטוח לאומי, כנהוג בתאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה. משהוכר התובע כנפגע בתאונת עבודה, הוא זומן לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת אחוזי נכות בגין הפגיעה שנגרמה לו. הוועדה קבעה לו מעל ל 40 אחוז נכות קבועה, מה שהקנה לו את הזכות לקבל קצבה חודשית קבועה.

בדרך כלל גובה הפיצויים שמגיע לנפגעי תאונות עבודה נקבע בהתבסס על משכורתו של הנפגע כפי שדווחה למוסד לביטוח לאומי בתלושי השכר. אולם במקרה של התובע, התברר כי הקצבה שנקבעה לו לא תאמה את גובה השכר שהשתכר מכיוון שלא נכללו בתלוש השכר עליו הצהיר טיפים שקיבל בעת מילוי תפקידו מהלקוחות. בפועל, נמצא כי הפיצויים שנקבעו לו חושבו על פי מחצית שכרו בלבד.

אף על פי שהתובע ומעסיקו לא דיווחו על הטיפים שקיבל מהלקוחות, והם לא תועדו בתלוש השכר שלו, הוגשה בקשה לבג"ץ להכיל את הקביעה כי טיפים שמלצרים ונותני שירות אחרים מקבלים מלקוחות נחשבים כשכר לצורכי קבלת תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי גם במקרה הנדון. משניתן פסק דין שקבע את גובה שכרו של ע' מחדש, הוא הוגש למוסד לביטוח לאומי לצורך חישוב גובה הפיצויים שמגיעים לו בהתאם לכך.

כתוצאה מכך הקצבאות החודשיות של התובע התעדכנו, וכל הקצבאות ששולמו לו עד למועד השינוי הושלמו רטרואקטיבית. בשורה התחתונה, גובה הפיצויים שנקבע לו על ידי המוסד לביטוח לאומי הוכפל. 

אף על פי שנהג ללא ביטוח חובה, זכה התובע גם בתביעה מול חברת הביטוח

משמוצו כל האפשרויות שעמדו לזכותו שלהתובע מול המוסד לביטוח לאומי, התביעה פנתה לניהול התיק מול חברת הביטוח שביטחה את הרכב הנוסף שהיה מעורב בתאונה. בשלב זה התברר כי לתובע לא היה ביטוח חובה לקטנוע במועד התרחשות התאונה, מה שמנע ממנו להגיש תביעת נזיקין נגד חברת הביטוח, אלא אם יוכיח את אשמת הנהג השני בתאונה.

מכיוון שכבר התנהל הליך משפטי שקבע את אשמת הנהג השני במסגרת התביעה מול המוסד לביטוח לאומי, חובת ההוכחה הוסרה מהתביעה, ויחד עם קביעת הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, על סמך אחוזי הנכות שנקבעו לו, בית המשפט קבע שגובה הפיצויים שמגיע לתובע עולה על 5 מיליון ₪.

מאחר שלא ניתן לקבל את מלוא הפיצויים שנקבעו גם מהמוסד לביטוח לאומי וגם מחברת הביטוח, אלו ששולמו על ידי המוסד לביטוח לאומי קוזזו מאלו שחברת הביטוח חויבה לשלם לנפגע, מה שהוביל לכך שבסופו של דבר התובע זכאי לקבל במשך חייו תגמולים שסכומם עומד על 3.5 מיליון ₪ ופיצויים נוספים במסגרת תביעת הנזיקין, שגובהם עומד על 1.5 מיליון ₪.

עורכת דין אריאלה גפן – משרד עורכי דין נזיקין 

ניהול תיק ובניית אסטרטגיה בתביעת נזיקין

תאונות דרכים שהן גם תאונות עבודה מצריכות ירידה לפרטים ואבחנה דקה, אשר רק איש מקצוע מיומן ומקצועי יוכל להבטיח באופן מלא. על מנת לקבל את גובה הפיצויים המרבי יש לבנות אסטרטגיית פעולה נכונה ולקבל הנחייה וליווי מקצועי, אשר יגדילו את סיכויי ההצלחה של התביעה ויבטיחו את התוצאה הטובה ביותר עבור הנפגע.

עו"ד אריאלה גפן מתמחה בתביעות נזיקין בגין תאונות דרכים ותאונות עבודה. על מנת למצות את זכויותיכם פנו כעת לקביעת פגישת ייעוץ, ובחנו את האפשרויות שעומדות בפניכם כדי שתוכלו לקבל את כל הפיצויים שמגיעים לכם על פי חוק.

 
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן