תאונת עבודה מה עושים - שליח פיצה
שליח פיצרייה שנפגע בתאונת דרכים קיבל פיצויים מקרנית אף על פי שהקטנוע בו רכב לא היה מבוטח שליח הפיצה, שנפגע בשנת 2013 בתאונת דרכים ברמת השרון, אז בן 19 בלבד, נפצע כתוצאה מהתנגשות בכלי רכב, שלא נתן לו זכות קדימה. בעקבות התאונה שבר השליח את עצם הירך ונאלץ לעבור ניתוח לקיבוע העצם.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מעל 300,000 לשליח פיצה שנפגע בתאונת אופנוע לא מבוטח

מעל 300,000 לשליח פיצרייה שנפגע בתאונת אופנוע ללא ביטוח

שליח פיצרייה שנפגע בתאונת דרכים קיבל פיצויים מקרנית אף על פי שהקטנוע בו רכב לא היה מבוטח

שליח הפיצה, שנפגע בשנת 2013 בתאונת דרכים ברמת השרון, אז בן 19 בלבד, נפצע כתוצאה מהתנגשות בכלי רכב, שלא נתן לו זכות קדימה. בעקבות התאונה שבר השליח את עצם הירך ונאלץ לעבור ניתוח לקיבוע העצם כאמור נפגע ב- תאונת דרכים עם אופנוע ללא ביטוח

התאונה, שהוכרה כתאונת עבודה וזיכתה אותו בתשלומי פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, מנעה ממנו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שמבטחת את כלי רכבו, מכיוון שהמעסיק לא טרח לרכוש פוליסת ביטוח חובה עבורו. בשל כך תבע את קרנית תביעה לפיצויים במסגרת החוק לנפגעי תאונות דרכים. במקביל, בכדי לנקוט במשנה זהירות, הגיש הנפגע תביעה נוספת נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע.

על מנת שתביעת הנפגע מול קרנית תתקבל, נדרש מהתובע להוכיח כי נהג בהיתר מבעל הקטנוע (להלן, המעסיק) ולא ידע, או לא אמור היה לדעת, שאין לכלי הרכב ביטוח. אף על פי שקרנית טענה כי התובע לא עמד בתנאים הללו, הגישה הודעת צד שלישי נגד המעסיק בבקשה לקבל החזר בעבור כל סכום שתתבקש לשלם בעקבות ההליך המשפטי שנפתח.

טענתו של הנפגע התקבלה בבית משפט השלום בתל אביב על ידי השופטת מי- טל אל- עד קרביס. השופטת השתכנעה כי התובע דובר אמת, בהסתמך על העובדה שיכל לתבוע רק את חברת הביטוח AIG, המבטחת של הרכב הפוגע, ולקבל דמי פיצויים גבוהים יותר, מאלו שהגיעו לו במסגרת התביעה מול קרנית. כמו כן, בפסק הדין נאמר כי מבדיקה עם עובדים נוספים שעבדו באותה הפיצרייה בזמנו, נמצא כי אף שליח לא היה מודע לעובדה שהקטנועים של העסק לא מבוטחים. פרט לכך הוסיפה השופטת, כי לא ניתן היה להניח שבעל העסק לא יבטח את כלי הרכב שבשימוש עסקיו, זאת בניגוד לדין.

עוד צוין בפסק הדין, כי אימו של הנפגע נפגשה עם המעסיק בבית החולים, כשאושפז עקב פציעתו, וזה ניסה להסתיר בשיחתם את העובדה שלא ביטח את כלי הרכב בפוליסת חובה מכיוון שהתבייש במעשיו. 

פסק הדין שנתנה השופטת קבע כי על קרנית מוטלת האחריות לתשלום הפיצויים לשליח, ובמקביל הופעלה הודעת הצד השלישי נגד המעסיק. גובה הפיצויים שנפסקו לטובת הנפגע עמדו על 376 אלף ₪ בגין הפסדי שכר ופנסיה, אובדן כושר עבודה, כאב וסבל, עזרה והוצאות רפואיות, זאת לאחר שנוכו התגמולים שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת הכרת התאונה כתאונת עבודה.

על המעסיק הוטלה החובה לשלם לקרנית את מלוא הפיצויים יחד עם הוצאות המשפט, ו- 15 אלף ₪, שקרנית שילמה לנהג ולחברת הביטוח שלה. 

עורך דין תאונות אופנוע – באילו מקרים ניתן לתבוע את קרנית?

פעמים רבות תביעות של נפגעי תאונות דרכים נדחות על ידי חברות הביטוח מפאת העדר ביטוח חובה או ביטוח חובה שאינו בתוקף עבור הרכב שבו נהגו.  על מנת להגן על הנפגע, המחוקק הקים את "קרנית", שהיא תאגיד שנועד להעניק פיצוי לנפגעי תאונות דרכים בכל מקרה שבו לא ניתן לתבוע את החברה המבטחת.

משרד עורכי דין תאונות אופנוע  – באילו מקרים קרנית מעניקה פיצויים לנפגעי תאונות דרכים?

 

כאשר לא ידועה זהות הרכב הפוגע והנהג, כמו בתאונות פגע וברח.

• בהעדר ביטוח חובה או ביטוח חובה בתוקף של הרכב הפוגע.

• כאשר הנפגע בתאונה הוא נוסע ברכב, ולא הנהג.

• כאשר הנפגע נהג בכלי רכב בהיתר הבעלים שלו, מבלי שידע כי אין עליו ביטוח חובה בתוקף.

• כאשר אדם נפגע בתאונה וכתוצאה מכך נפטר, התלויים בו זכאים לתבוע את הפיצויים המגיעים להם מקרנית, גם אם הנפגע לא היה זכאי לקבל פיצויים כלל לו נשאר בחיים.

במקרה שצוין לעיל, שליח הפיצה עומד בקריטריונים, המזכים אותו בפיצויים מקרנית. לעומת זאת, המעסיק, שלא ביטח את הקטנוע לא זכאי לתבוע את קרנית, שכן הוא זה שהתיר את השימוש בכלי הרכב, והיה אחראי לרכישת הפוליסה.

חשוב לציין, שלא כל תביעה מתקבלת על ידי קרנית, ולאופן ההתנהלות מולה יש חשיבות רבה. לשם כך מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע, עורך דין תאונות דרכים, שילווה את התביעה ויבטיח את גובה הפיצויים המרבי שמגיע לנפגע.

 

משרד עורכי דין – אריאלה גפן, עורכי דין תאונות אופנוע 

עו"ד אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בדיני נזיקין ומביאה עימה מקצועיות ללא פשרות בתביעות מורכבות של תאונות דרכים בהם מעורבים רוכבי אופנוע או רוכבי קטנוע.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית, וכי כדי להוציא את המקסימום בגין הנזק שנגרם לרוכב האופניים החשמליים ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין תאונות אופונוע מומחה בתחום תאונות אופונעים מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לרוכב האופנוע. 

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

חשוב לציין, כי עורך דין תאונות דרכים מומלץ  או עורך דין תאונת אופנוע כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות דרכים עם אופונע או קטנוע.

צרו קשר עוד היום בטלפון 0733-752-766 עם עורכת הדין אריאלה גפן לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן