שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים בגין תביעה משפטית של נזקי גוף כתוצאה מתאונות דרכים – על מה ולמה? לצערנו הרב חלה עליה משמעותית בתאונות דרכים במדינת ישראל, ולקוחות רבים שמגיעים למשרדו חוששים להגיש תביעה מכיוון שלדעתם מדובר בהשקעה כספית שכרגע אין באפשרותם להוציא כספים מיותרים וכשלקוחות אלה מגיעים הם מופתעים לגלות שעבור ייצוג משפטי של עורך דין תאונות דרכים אין דרישה תשלום, אלא רק בסוף ההליך המשפטי ולאחר שזכינו בתיק.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים  – לצערנו הרב חלה עליה משמעותית בתאונות דרכים במדינת ישראל, ולקוחות רבים שמגיעים למשרדו חוששים להגיש תביעה מכיוון שלדעתם מדובר בהשקעה כספית שכרגע אין באפשרותם להוציא כספים מיותרים וכשלקוחות אלה מגיעים הם מופתעים לגלות שעבור ייצוג משפטי של עורך דין תאונות דרכים אין דרישה תשלום, אלא רק בסוף ההליך המשפטי ולאחר שזכינו בתיק.

מכיוון ש-עורך דין תאונות דרכים כפוף לחוק במדינת ישראל אזי ישנו תעריף מקסימלי לתשלום שכר טרחה עורך דין. מי שאמון על התשלום שלו בעצם הוא הנתבע, דהיינו – חברת הביטוח. התשלום של שכר טרחת עורך הדין, באופן כזה שנקבעים הפיצויים של התובע, ועל כל אלה מוסיפים תשלום בשיעור של שמונה, או אחד עשר או לחלופין שלושה עשר אחוז, פלוס מע"מ. ובמאמר זה נרחיב את הנושא.

 שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים – לפי מה קובעת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין את התעריף המרבי, כשכר טרחה של עורכי דין?


המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, קובעת את התעריף המרבי עבור שכר טרחת עורך דין לתאונות דרכים, לנפגעי נזקי גוף כתוצאה מתאונת דרכים, בהתאם לסעיף 16 לחוק הפיצויים של נפגעי תאונות דרכים. החוק נחקק בשנת 1975

בהתאם לחוק הפלת"ד לעיל רשאי עורך דין תאונות דרכים לגבות שכר טרחה המחושב באחוזים מתוך סכום הפיצוי הכולל שיקבל הנפגע.
" שכר טרחה
16. (א) המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין תקבע, באישור שר המשפטים, תעריף מקסימלי לשכר טרחה של עורך דין בעד הטיפול בתביעות לפי חוק זה, ובלבד ששכר טרחה שנקבע לפי תוצאות הטיפול לא יעלה על 8% מהסכום שהוסכם לשלמו לנפגע, ואם היו הליכים משפטיים – על 13% מהסכום שנפסק; מי ששילם שכר טרחה העולה על התעריף המקסימלי, זכאי להחזר העודף.
(ב) הרשות הנתונה לועד מחוזי של לשכת עורכי הדין לפי הסיפה של סעיף 82 לחוק לשכת עורכי הדין, תשכ"א-1961, לא תהא נתונה לו לגבי תעריף שנקבע לפי סעיף ז"

על פי החוק, ישנם כללים אשר מגבילים את שכר הטרחה שעורכי הדין יכולים לגבות בניהול תיק תביעת תאונת דרכים. כמו כן, חשוב לציין כי כל עורכי הדין בארץ מחויבים לפעול על פי הוראות חוק אלו. בנוסף לכך, במידה והמשפט של התובע לא נחל הצלחה, כי אם הפסד, מי שאמון על ייצוג הלקוח לא יכול כלל וכלל לגבות כל שכר טרחה בהתאם לכך.

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים  – בעת אירוע תאונת דרכים, מה הן הדרגות שבהן זכאי עורך דין לתאונות דרכים לגבות שכר טרחה?

כאמור לעיל, ישנן תקנות שמאפיינות היתכנות של שלושה מצבים שמדייקים את שכר הטרחה של עורכי דין לתאונות דרכים, שכמובן מוביל לניצחון. נציג להלן את שלושת המצבים לתשלום המרבי

8%  – המצב הראשון, שלאורו מגיעים לכדי פשרה עם חברות הביטוח, לפני שהתביעה "מתגלגלת" לבית המשפט, מאפשר לעורכי הדין לתאונות דרכים, בתביעה של נזקי גוף, בגבייה של שכר טרחה עד לשיעור של שמונה אחוזים מסך כל סכום הפיצויים, על כל זה יש להוסיף מע"מ.

11% – המצב השני, שלאורו מגיעים לכדי פשרה עם חברות הביטוח, בתום התהליך שבו התביעה מוגשת לבית המשפט, מאפשר לעורכי הדין לתאונות דרכים, בתביעה של נזקי גוף, בגבייה של שכר טרחה עד לשיעור של אחד עשר אחוזים מסך כל סכום הפיצויים, על כל זה יש להוסיף מע"מ.

13% – המצב האחרון, שלאורו מגיעים לכדי פסק דין של השופט בבית המשפט, מאפשר לעורכי הדין לתאונות דרכים, בתביעה של נזקי גוף, בגבייה של שכר טרחה עד לשיעור של שלושה עשר אחוזים מסך כל סכום הפיצויים, על כל זה יש להוסיף מע"מ.

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים – הוצאות אחרות

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים – יודגש, שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים אינו מגלם בתוכו הוצאות אחרות כמו אגרת בית משפט, צילום והעתקת חומר משפטי, הוצאות שליח באופן מיוחד הוא קבלת חומר רפואי ממוסד רפואי.

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים – הסכם שכר טרחה

עורכת הדין אריאלה גפן ממליצה לקרוא היטב את הסכם שכר הטרחה ולוודא כי הנכם מבינים את המשמעות המשפטית של הסכם במידה ויש עניין שהוא לא מובן מומלץ לפנות לעורך הדין על מנת לקבל הבהרות.

שכר טרחת עורך דין תאונות דרכים   – אם שכר הטרחה של עורכי הדין לתאונות דרכים בא על חשבון סך סכום השיפוי?

התשובה לשאלה זאת הינה שלילית לחלוטין. הווה אומר – שכר הטרחה של עורכי הדין לתאונות דרכים, בתביעה של נזקי גוף, ממש לא בא על חשבון סכום הפיצוי. זאת משום שבית המשפט, וכן חברות הביטוח מקפידים להוסיף לשיפוי הוראה לפצות את התובע עם שכר טרחת עורך הדין לחוד, וגם על פי התעריף הקבוע על פי המוכתב בכללים הנוקשים של הלשכה לעניין שכר הטרחה בתאונות דרכים. לשם המחשה, תדמיינו תרחיש שלפיו התובע, בזכות העורך דין שמייצג אותו, נמצא זכאי לקבל שיפוי של כמאה אלף ₪, בטרם התביעה. הוא ישופה במאה אלף ₪, ואף חברת הביטוח תוסיף לפיצוי שלו עוד כשמונת אלפים ₪, פלוס מע"מ, עבור אותו שכר הטרחה של העורך דין שייצג אותו.

בעצם, ניתן לומר בפה מלא, כי הכללים של לשכת עורכי הדין לעניין שכר הטרחה בתאונות דרכים הסבו לכך כי שכר הטרחה לעורכי הדין אינו נכלל בתוך החישוב של הפיצויים כתוצאה מתאונת דרכים, כי אם הינו רק מוסיף עליו. המטרה של הכללים של הלשכה לעניין שכר הטרחה בתאונות דרכים הינה לאפשר לנפגעים בתאונת דרכים לבצע בחירה חופשית בעורך דין הכי מקצועי ובעל מוניטין, באופן כזה שלשכר הטרחה לא יהיה כל משמעות או סיבה לבחירתם של עורכי הדין.

עורך דין תאונות דרכים – אריאלה גפן משרד עורכי דין

עו"ד אריאלה גפן צברה את הניסיון המשפטי הרב שלה בייצוג משפטי חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתביעות תאונות דרכים מורכבות וקשות, ללא ספק ניסיון זה מהווה יתרון מהותי ללקוחות המשרד שכן עו"ד אריאלה גפן מכירה היטב את דרכי הפעולה שבהן נוקטות חברות הביטוח על מנת לדחות את תביעת תאונת הדרכים, והיא תדע להדריך אותך איך להימנע מטעויות ולפעול נכון מול חברות הביטוח על מנת לזכות בתביעה ופיצוי כספי מרבי.

עם ניסיון של מעל 20 שנה כעו"ד תאונות דרכים ולאחר שייצגה באלפי תיקי תאונת דרכים בתחום הנזיקין, רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת משרד עורכי דין נזיקין עם פריסה ארצית רחבה שהקימה על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים מול חברות הביטוח הגדולות בישראל אשר יעשו ככל שביכולתן להוריד את סכום הפיצוי הכספי שמגיע לנפגע תאונת הדרכים.

אם נפגעת בתאונת דרכים, אל תקחו סיכון מיותר מול חברות הביטוח שיפגעו לכם בסיכוי התביעה ובפיצוי הכספי, פנו עוד היום לעו"ד אריאלה גפן לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד ונכון ללא עלות וללא התחייבות.

טלפון 0733-752-766
אתר https://gefen-law.com

כללי לשכת עורכי הדין (תעריף מקסימלי לשכר טרחה בטיפול בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים), תשל"ז-1977
בתוקף סמכותה לפי סעיף 16 לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975, ולפי חוק לשכת עורכי-הדין, תשכ"א-1961, מתקינה המועצה הארצית של לשכת עורכי-הדין כללים אלה
:
הגדרות
1.
בכללים אלה –
"החוק" – חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975;
"שכר טרחה" – שכר טרחה שנקבע לפי תוצאות הטיפול.
שכר טרחה לאחר פסק-דין
2.
שכר טרחה בעד הטיפול בתביעה לפי החוק שהוגשה לבית המשפט, לא יעלה על 13% מהסכום שנפסק.
שכר טרחה בפשרה
3.
על אף האמור בסעיף 2, שכר טרחה בעד הטיפול בתביעה לפי החוק שהוגשה לבית המשפט שהסתיים בפשרה לא יעלה על 11% מהסכום שהוסכם לשלמו לנפגע על פי הפשרה.
שכר טרחה כשאין הליכים משפטיים
4.
שכר טרחה בעד הטיפול בתביעה לפי החוק שהסתיים ללא הגשת תביעה לבית המשפט לא יעלה על 8% מהסכום שהוסכם לשלמו לנפגע.
מס ערך מוסף
5.
השיעורים שנקבעו בכללים אלה אינם כוללים מס ערך מוסף שבו נתחייב עורך-הדין לפי חוק מס ערך מוסף, תשל"ו-1976.
השם
6.
לכללים אלה ייקרא "כללי לשכת עורכי הדין (תעריף מקסימלי לשכר טרחה בטיפול בתביעות לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים), תשל"ז-1977".

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן