רשלנות רפואית בטיפול שיניים
טיפולי שיניים מהווים הליך טיפולי מתחייב עבור כלל האוכלוסייה. רופאי השיניים הינם רופאים מומחים המספקים טיפולים מקצועיים לצרכים בריאותיים ואסתטיים. כבכל הליך רפואי אחר, גם בתחום טיפולי השיניים ישנם סיכונים וחשוב להבחין בין אי שביעות רצון המטופל מתוצאות הטיפול לבין נזקים שנגרמו לו בשל התרשלות של הרופא המטפל במילוי תפקידו.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית ילדים בטיפולי שיניים – יישור שיניים

רשלנות רפואת שיניים בטיפול שיניים

רשלנות רפואית שיניים – טיפולי שיניים מהווים הליך טיפולי מתחייב עבור כלל האוכלוסייה. רופאי השיניים הינם רופאים מומחים המספקים טיפולים מקצועיים לצרכים בריאותיים ואסתטיים. כבכל הליך רפואי אחר, גם בתחום טיפולי השיניים ישנם סיכונים וחשוב להבחין בין אי שביעות רצון המטופל מתוצאות הטיפול לבין נזקים שנגרמו לו בשל התרשלות של הרופא המטפל במילוי תפקידו.

רשלנות רפואית בשיניים  – תביעות רשלנות רפואית בהתאם למבחן הרופא הסביר

תביעות רשלנות רפואית שיניים מוגשות במגוון מצבים, נסיבות ומקרים בהם קיים חשד כי הרופא המטפל לא נהג בהתאם לכללים המקובלים והנורמטיביים בתחום ולא נקט בכל אמצעי הזהירות המתחייבים על פי חוק ובהתאם לספרות המקצועית והנהלים בתחום. הגשת תביעות רשלנות רפואית שיניים מבוססת על מבחן הרופא הסביר שמשמעותו, האם הרופא העניק טיפול סביר בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים וכמצופה ממנו. רופאי השיניים מחויבים לכללים הנקבעים מכוח חקיקה ופסיקות בתחום רשלנות רפואית ובכל מקרה של סטייה מהם, הרי שניתן לבחון עילה להגשת תביעת נזיקין ופיצויים.

רשלנות רפואית בשיניים –  יישור שיניים

השכיחות של תביעות רשלנות רפואית שיניים בתחום שיקום הפה הינה גבוהה. טיפולי שיקום הפה כוללים מגוון הליכים רפואיים בהם: הלבנת שיניים, יישור שיניים, השתלות ועוד. דוגמא למקרה של טיפול יישור שיניים שהסתבך הינו של מטופלת שהגיעה להליך הרפואי עם דלקת שיניים חריפה שלא אובחנה על ידי הרופא. כתוצאה מטיפול יישור השיניים במצב רגיש ובעייתי זה, המטופלת סבלה מקשיי לעיסה וליקויי שיניים חמורים לאורך שנים. בית המשפט קבע כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית יישור שיניים ופסק פיצויים בסך 1.9 מיליון ₪ למטופלת.

רשלנות רפואית שיניים – ילדים יישור שיניים

יישור שיניים הינו הליך טיפולי שכיח בתחום טיפולי השיניים. מדובר בטיפול אורתודנטי נפוץ במיוחד בקרב ילדים ומתבצע באמצעות שימוש בגשרים ייעודיים, פלטות, טבעות וסמכים. מצבים של רשלנות רפואית ילדים בתחום הליכי יישור שיניים כוללים מגוון מצבים בהם נגרם נזק למטופל דוגמת: החלה תנועת שיניים בחלוף כמה שנים מתום ההליך הטיפולי או חל סיבוך בשל עקירת שיניים שהיוותה חלק מהטיפול. בכל מקרה בו עולה חשד כי הנזקים שנגרמו למטופל נובעים מטיפול רשלני, הרי שמומלץ להיוועץ עם רופא שיניים מומחה ועם עורך דין רשלנות רפואית אשר יספקו חוות דעת מקצועית ויוכיחו את הקשר הישיר שבין ההתנהלות הלא סבירה וזהירה של הרופא לבין הנזקים שנוצרו.

טיפול בתביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים  – אריאלה גפן עורכי דין

עו”ד בנזיקין הינו עורך הדין המטפל בתביעות רשלנות רפואית נגד רופא שיניים. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים, וכי כדי להוציא את המקסימום מהעניין ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית על אף התנגדותו של הצוות הרפואי המטפל. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים באופן דיסקרטי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג נפגעים עקב רשלנות רופא השיניים ומעניק ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

בסקר רחב שמשרדנו ערך מול החוק והפסיקה בבתי המשפט, יותר ויותר אנו רואים כי בית המשפט מרחיב את חובת הזהירות שמוטלת על רופאי השיניים ועליהם לקבל את הסכמת המטפל בעניין הטיפול הרפואי לאחר שהרופאים סקרו בפני המטופלים את כל האפשריות לאחר שהבעיה הרפואית בשיניים אובחנה כראוי. יודגש, על רופאי השינייים קיימת חובה חוקית לחשוף את כל הטיפולים והסיכונים אשר עומדים לפניהם ואף לתעד את ההסברים ברשומות.

כמו כן, ידוע כי תחום רפואת השיניים דורש מומחיות רבה ואף כולל התמחויות פרטניות מיוחדות ומורכבות כמו עקירה כירורגית, טיפולי שורש מורכבים, אורתודנטיה וכאשר מטופל אינו מופנה ע"י רופא השיניים שלו לייעוץ מקצועי הרי שהוא עלול להיחשב כרופא שהתרשל בתפקידו.

רשלנות רפואית שיניים
לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן