רשלנות רפואית
מהי רשומה רפואית, ולמה היא חיונית לצורך אבחון וטיפול רפואי נכון? האם העדר רשומה רפואית יכול להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית? על מי מוטלת חובת ההוכחה ברשלנות רפואית מסוג זה, ומה עושים כאשר אין בידי התובע את הרשומות הרפואיות הנדרשות לצורך הוכחת טענותיו בפני בית המשפט.
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית והעדר רשומה רפואית – משרד עורכי דין אריאלה גפן

העדר רשומה רפואית ורשלנות רפואית

ניהול רישום רפואי של כלל הטיפולים הרפואיים, הבדיקות וממצאיהן וההליכים הרפואיים שעובר מטופל במוסדות הרפואה השונים הנו חלק מחובותיהם של הרופאים וגורמי הרפואה המטפלים בו, ואף קבוע בסעיף מספר 17 בחוק זכויות החולה.

מה צריך לכלול רישום רפואי?

רישום רפואי תקין צריך לכלול על פי חוק את הדברים הבאים:

• פרטים אודות הרופא המטפל והמרפאה- שמו המלא של הרופא, מספר רישיונו, שם המרפאה, כתובתה וטלפון ליצירת קשר
• פרטים אודות המטופל- שמו המלא, מספר תעודת זהות, גיל ומין המטופל
• תלונות המטופל
• מחלות רקע מהן סובל המטופל והיסטוריה רפואית רלוונטית
• תרופות שנוטל המטופל בקביעות או טיפולים שהוא מקבל כמו דיאליזה, טיפולים כימותרפיים, טיפולים הורמונליים וכדו'
• רגישויות ואלרגיות מהן סובל המטופל
• ממצאי בדיקות ואבחנות
• הפניה לבדיקות נוספות והוראות טיפול ומעקב

בהעדר רשומה רפואית עלול להינתן למטופל טיפול לא נכון או אבחנה שגויה, ובמקרים רבים עלולה להתפספס אבחנה רפואית, וההשלכות של כל המקרים הללו הנן קריטיות, מכיוון שהן מהוות סכנה ממשית לבריאותו של המטופל.

העדר רשומה רפואית ורשלנות רפואית

החוק רואה ברשומה רפואית עניין שאסור להקל בו ראש, שכן העדר רשומה רפואית עלול להוביל למקרים חמורים של רשלנות רפואית, כמו אבחון שגוי, אבחון מאוחר, טיפול לא נכון או העדר טיפול מתאים. לכל אלו השפעה על איכות חייו של המטופל, מצבו הבריאותי, סיכויי ההחלמה שלו ואף על תוחלת החיים שלו.

אפשר לומר שרשומות רפואיות הן הבסיס לכל טיפול ואבחנה, ועל כן בהעדרן עלול הרופא למצוא עצמו חשוף לתביעה בגין רשלנות רפואית.

העברת נטל הראייה לצד הנתבע בהעדר רשומה רפואית

בית המשפט רואה בהעדר רשומה רפואית עניין כל כך עקרוני, שהוא מאפשר לתביעה להעביר את נטל ההוכחה לנתבעים, מתוך ההנחה שאי תיעוד ופסיחה על רישומים רפואיים הנם בגדר חוסר מקצועיות משווע.

העברת נטל הראייה לנתבעים מעמיד אותם בעמדה נחותה, ומגדיל את סיכויי התביעה, מכיוון שאם לנתבעים אין את האפשרות להציג רשומות רפואיות אותנטיות, מדויקות וברות סמכא, פוחתים הסיכויים שלהם להוכיח לבית המשפט את צדקתם באופן משמעותי.

אולם נטל ההוכחה לא עובר מידית לצד הנתבע, מכיוון שהרשומה הרפואית הנעדרת צריכה להיות קשורה באופן ישיר ומהותי לסוגיה הנדונה בבית המשפט.

לצורך העניין, אם חל לדוגמה סיבוך בניתוח שעבר מטופל, והוא מעונין לחקור את נסיבות האירוע, הוא רשאי לקבל לידיו את כל הרשומות הרפואיות שתועדו במסגרת דו"ח ניתוח. במידה ולא מפורטים פרטי האירוע, הוא רשאי לתבוע את המוסד הרפואי והגורמים המטפלים בגין העדר רשומה רפואית, ובמקרה זה, סביר להניח שבית המשפט יעביר את חובת ההוכחה לנתבעים.

באופן דומה, אם מטופל עובר הליך רפואי כמו טיפול כימותרפי, ולא מפורטים בו המינונים המדויקים וסוג התרופות שקיבל, יוכל לתבוע בגין העדר רשומה רפואית, כשחובת ההוכחה תעבור לצד הנתבעים, אולם יש להוכיח כי בעקבות הטיפול נגרם לו נזק או שקיבל טיפול לא אפקטיבי.

הרשומות הרפואיות הן הכלי החשוב ביותר לשני הצדדים בתביעה

לעתים מטופל נדרש להציג את הרשומות הרפואיות על מנת להוכיח טענותיו, אך בהעדרן, הוא לא יכול להוכיח לבית המשפט כי אירעה רשלנות רפואית.

במקרים אלו, בית המשפט מעביר את חובת ההוכחה לנתבעים, אשר מחויבים להציג רשומות רפואיות שסותרות את דברי התובע. בהעדרן, סביר להניח שיפסוק לטובת התובע.

החשיבות של עורך דין מייצג בתביעות רשלנות רפואית

העדר רשומה היא תביעה יחסית פשוטה, אולם היא עשויה להכיל בתוכה מרכיבים נוספים כמו נזקים שנגרמו למטופל, נכויות או מוגבלויות, פגיעה באיכות ותוחלת חייו ועוד, מה שהופך כל תביעה, קטנה ככל שתהיה, למורכבת בהרבה מכפי שהיא נראית.

אם יש לכם חשש שהתרחשה רשלנות רפואית שפגעה בכם, פנו לעורך דין מקצועי, שידע לבחון את המקרה לעומקו ולבחון את כל הנזקים שנגרמו בגינה וההשלכות שלה. רק ייצוג מקצועי של עורך דין שמנוסה בתחום הרשלנות הרפואית יאפשר לכם לדעת האם התביעה כדאית, ובמידה שכן, להשיג לכם את גובה הפיצויים המרבי שמגיע לכם על פי חוק.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע.

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

במידה ואתם רוצים להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית או משרד עורכי דין רשלנות רפואית אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

נפילה מסולם תביעה נגד וועד הבית

בית משפט השלום בירושלים קבע כי יש לפצות את התובעת, מורה, בסכום של מעל 218,000 ₪, כאשר במקרה דנן התובעה הבחינה כי אין מים חמים בדירתה והחליטה שהיא עולה לגג על מנת לאבחן את הבעיה תוך שימוש בסולם שהוצב ע"י וועד הבית. התובעת טענה כי הסולם החליק מאחר שהיה ישן, רעוע ולא עמד בתקן הנדרש, כמו כן מים שנקוו על הריצפה תרמו להחלקה של הסולם, ובעקבות כך היא נפלה ונפגעה ברגלה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן