רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוחים מתחילה מחוץ לחדר הניתוח. במאמר תמצאו את כל מה שחשוב לדעת על רשלנות רפואית בניתוחים- על חשיבות ההסכם מדעת, מה הוא צריך להכיל והאם יש לעשותו בכתב או בעל פה, על רשלנות רפואית בהרדמה, והאם יש הבדל בין רשלנות רפואית בניתוחים רפואיים וקוסמטיים.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בניתוחים – משרד עורכי דין אריאלה גפן

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח היא בין הסיבות השכיחות לתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית.

באופן כללי, הצלחתו של ניתוח כוללת אינספור מרכיבים עדינים שכוללים מיומנות אנשי הצוות ותיאום הפעולות ביניהם, ידע מקצועי, יכולת להתמודד עם מצבים מורכבים, בלתי צפויים ועמידה בלחץ, שמירה על מינון נכון של תרופות וחומרים מרדימים, שימוש נכון במכשור רפואי מתקדם, שמירה על סטריליזציה ועוד. כל אלו לבדם מורכבים מספיק, וזאת מבלי שהתייחסנו למצבו הבריאותי של המטופל לפני שנכנס לניתוח, מחלות הרקע שלו וכו'.

רשלנות רפואית בניתוחים הנה בעלת השלכות קריטיות על אורח חיי המטופל, איכות חייו, יכולת התפקוד המנטלית והפיזית שלו ואף תוחלת החיים שלו.

רשלנות רפואית בניתוח – הליך הניתוח מתחיל מחוץ לחדר הניתוחים

חשוב לדעת, שרשלנות רפואית בניתוחים אינה מתחילה ומסתיימת בחדר הניתוח, ומי שנפגע ממנה עלול היה לפגוש אותה עוד בפגישתו הראשונה עם המנתח ואף במהלך תהליך ההחלמה מהניתוח.

רשלנות רפואית יכולה להיות אבחון לא נכון של המחלה ממנה סובל המטופל, אי מתן הסכם מדעת, קבלת טיפול לקוי או הדרכה לא טובה לפני מועד הניתוח, השארת גוף זר בגוף החולה, טיפול כושל, עיכוב במתן טיפול, סיבוכים פנימיים כמו זיהומים, דימומים ודלקות ואפילו מוות.

מתי נקבעת רשלנות רפואית בניתוח?

על מנת לפסוק כי התרחשה רשלנות רפואית בניתוח, נדרש מהתובע להוכיח כי המנתח או גורם רפואי אחר שהיה מעורב בניתוח לא עמד במבחן "הרופא הסביר", כלומר על פי הנורמות ונהלי העבודה המקובלים בתחום הרפואה בהתאם לסוג הניתוח שעבר.

אף על פי שמבחן הרופא הסביר הנו סובייקטיבי, ניתן לבדוק את עמידתו של הרופא בהסתמך על דו"ח הניתוח ויתר הרשומות הרפואיות שנוהלו לפני, במהלך ואחרי הניתוח וחוות דעת רפואית של מומחה מטעם התביעה או מטעם בית המשפט.

בהנחה שכל ההליכים הרפואיים תועדו והתנהלו באופן תקין, על בית המשפט לבחון האם הרופא הוא מומחה בתחום שבו פעל ונתבע בגינו, האם יש לו את הידע והמיומנויות הנדרשות, האם הוא קיבל החלטות מתוך הפעלת שיקול דעת ועוד. כמו כן, בית המשפט בוחן את כל הליכי ההכנה לניתוח, את ההסכם מדעת עליו חתם המטופל, את הבדיקות והביקורות שבוצעו במטופל לאחר הניתוח, הטיפול שקיבל במהלך ההחלמה מהניתוח ועוד.

במידה וקיים חסר ברשומות הרפואיות, התביעה רשאית להעביר את חובת ההוכחה לצד ההגנה, מה שעשוי להגדיל את הסיכויים לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית, זאת בהנחה שההגנה לא תספק רשומות רפואיות אותנטיות ומדויקות מנגד.

רשלנות רפואית בניתוח – מתי נדרשת הסכמה מדעת בכתב, ומתי בעל פה?

העדר הסכמה מדעת עלול להוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית, אולם במספר מקרים, רשאי הרופא המטפל לקבל הסכמה מדעת בעל פה:

• כאשר מדובר בניתוח חירום שנועד להציל את חיי המטופל, לרבות מטופל עם פיגור שכלי שאינו מסכים או לא מסוגל לתת את הסכמתו.

• כשניתוח מסתבך, והמנתח נדרש לקבל החלטה קריטית באופן שאינו סובל דיחוי

• כשהמטופל מחוסר הכרה וללא מלווה שרשאי לקבל החלטה עבורו

• כשמתרחשים סיבוכים בעת לידה, שמסכנים את בריאות האם והעובר

האם בניתוחים קוסמטיים נדרש המנתח לתת את כל האינפורמציה בדומה לניתוחים טיפוליים?

בניתוחים פלסטיים בית המשפט רואה בחומרה העדר הסכמה מדעת או הסכמה מדעת שלא מפורט בה מלוא המידע החיוני למטופל לצורך קבלת החלטה, זאת מתוך ההנחה שרבים מקלים ראש במורכבותם של ניתוחים פלסטיים ובסיכונים שכרוכים בהם. הסיבה לכך היא שבניתוחים הפלסטיים לעתים קרובות נוטים להטעות את המטופלים, ונוהגים לשווק להם את הניתוחים הפלסטיים כניתוחים קלים ופשוטים שנועדו ליצור תוצאה מושלמת תוך זמן קצר, ואין להם קשר למצבם הרפואי והבריאותי.

כשמדובר בניתוחים פלסטיים בית המשפט נוטה להחמיר עם הגורמים הרפואיים ומטיל עליהם אחריות כבדה לבחון היטב את התאמת המטופל לניתוח וליידע אותו באופן ברור ומלא לכל הסיכונים, לאחוזי ההצלחה והליך ההחלמה הצפויים.

רשלנות רפואית בניתוח בהרדמה

ההרדמה שמקבל המטופל במהלך הניתוח נועדה לטשטש אותו ולמנוע ממנו להרגיש את הכאב הכרוך בהליכים פולשניים באמצעות חומרים נרקוטיים.

כל רופא מרדים נדרש ל- 5 שנות ניסיון לכל הפחות, ואת סוג ההרדמה וכמות החומרים יש לקבוע על סמך מצבו הבריאותי של המטופל, גילו, משקלו, סוג הניתוח ועוד.

מרדים בניתוח עלול להיות חשוף לתביעת רשלנות רפואית במתן מינונים נמוכים או גבוהים מידי, בבחירת חומרים שגויה, בפיקוח רשלני על המטופל במהלך הניתוח או במהלך ההתאוששות שלו ועוד. כמו כן, מי שלא צבר את הניסיון הנדרש לאחר לימודי הרפואה חשוף גם כן לתביעה בגין רשלנות רפואית.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע.

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן

צריכים עורך דין לרשלנות רפואית? במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו
בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן