רשלנות רפואית
מדוע בית המשפט נוטה להחמיר עם המנתח בהעדר הסכמה מדעת מפורטת ומלאה בניתוחים פלסטיים, ולמה הם מעמידים את המטופל בפני סכנות שהוא לא בהכרח מכיר? על סוגיות בתחום הרשלנות הרפואית בניתוחים פלסטיים שכדאי להכיר, ואיך ניתן לדעת האם התרחשה רשלנות רפואית לפני, במהלך או אחרי ביצוע הניתוח.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – משרד עורכי דין אריאלה גפן

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים הפכו שכיחים מאוד בימינו, והם בין מאפייניה הבולטים של תרבות המערב. אף על פי שמרביתם נעשים מבחירה, במקרים רבים ניתוחים פלסטיים מתבצעים כחלק מהליכים כירורגיים, ניתוחים אחרים ואף כחלק משיקום פציעות שונות.

מטרתם של הניתוחים הפלסטיים הנה שיפור המראה החיצוני, שבמרבית המקרים מסייע להרגשה טובה יותר של המטופל ואף מחזק את ביטחונו העצמי, אך פעמים רבות הם מסייעים לטפל בבעיות שונות כמו עקמת בגב, שנוצרת עקב חזה גדול וכבד אצל נשים, וגורמת לכאבי גב ואף לקשיים בנשימה.

במרבית המקרים ניתוחים פלסטיים הינם בחזקת ניתוח שאין צורך רפואי אמיתי לבצעו, מכאן חלה על הרופאים חובת זהירות מוגברת ובמסגרתה על הצוות המטפל הרפואי מוטלת האחריות למסור את כל המידע הרפואי הדרוש למנותח על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת לעניין הניתוח הפלסטי.

ניתוחים פלסטיים מעמידים את המטופל בפני סיכונים שכדאי להכיר

כמו כל ניתוח, גם ניתוח פלסטי חושף את המטופל לסיכונים, וסיכויי הצלחתו אינם מובטחים. מאחר ומדובר בניתוחים אלקטיביים שמשווקים באופן אגרסיבי על ידי רופאים וקליניקות פרטיות, רבים נוטים לחשוב שאלו ניתוחים פשוטים ונטולי סיכונים, שמבטיחים את התוצאה הרצויה כמעט מיד.

גם ניתוחים פלסטיים עלולים להשתבש או להסתבך, ובמקרים בהם נגרמים למטופל נזקים בגינו, הוא רשאי לתבוע את המנתח או את הקליניקה בתביעת רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

יודגש, על המנתח הפלסטי מוטלת אחריות מלאה בשלב המקדמי בטרום הניתוח לבדוק את בריאות המנותח ולבצע בדיקות רפואיות מקיפות לעניין בריאותו כמו תרופות או מצב רפואי אחר אשר יכולים לסכן את ההצלחה של הניתוח הפלסטי.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – חשיבותה של הסכמה מדעת בניתוחים פלסטיים

כל הליך רפואי חובה על הרופא להציג בפני המטופל את כל הסיכונים, ההשלכות, שלבי ההליך הרפואי והמידע הרלוונטי, אשר יסייע לו לקבל החלטה מושכלת- האם לבצע את ההליך בשיטה שמוצעת לו או שלא.

בגלל שניתוחים פלסטיים משווקים היטב ומבטיחים תוצאות מרהיבות ללא מאמץ, וכאמור נתפסים כניתוחים פשוטים שניתן לבצע ולהשתחרר במהרה להחלמה בבית המטופל, פעמים רבות עלולים מטופלים להיכנס לחדר הניתוח מבלי שנחשפו בפניהם כל השיקולים שעליהם לקחת בחשבון ומבלי שנמסר להם כל המידע הרלוונטי.

קלות הראש שבה אנשים מחליטים לבצע ניתוחים פלסטיים, ובאותה מידה, הקלות בה מנתחים מסכימים לנתח אותם, עלולה להעלים מעיניהם את חשיבותה של ההסכמה מדעת, אך כמו בכל ניתוח, גם בניתוח פלסטי נדרשת הסכמה מדעת, שמפרטת את כל האינפורמציה, כפי שמפורט בחוק זכויות החולה, ומכיוון שלא מדובר בניתוח חירום, עליה להיות כתובה, ועל המטופל לחתום עליה כשהוא צלול לא פחות מיממה לפני ביצוע הניתוח.

איזה מידע צריך להיות מפורט בהסכמה מדעת?

• תיאור ההליך הרפואי

• הסיכונים שכרוכים בניתוח

• אחוזי ההצלחה של הניתוח

• האפשרויות החלופיות שעומדות לבחירת המטופל

• משך ההחלמה הנדרש

מבחן "הרופא הסביר" בתביעה בגין רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

כל רופא שמבצע הליך רפואי בכלל, ורופא שמבצע ניתוחים פלסטיים בפרט, נשפט על ידי בית המשפט בהתאם למבחן "הרופא הסביר", שמניח כי כל רופא סביר מבצע בדיקה מעמיקה ויסודית של מצבו הבריאותי של המטופל, ההיסטוריה הרפואית שלו, הרגישויות שלו, התרופות שהוא נוטל וכו'. כמו כן, הרופא הסביר הוא זה שמבצע את עבודתו במקצועיות וברגישות מבלי ליטול סיכונים בלתי סבירים. על הרופא הסביר להיות נאמן לספרות המקצועית ולפעול על פי התקנים ונהלי העבודה המקובלים.

אם בית המשפט חושד, שהרופא התרשל בתפקידו, הוא יפסוק לטובת המטופל פיצויי נזיקין בגין רשלנות רפואית. בפסיקתו, בית המשפט בוחן שהרופא אכן מתמחה בתחום הרפואי שבו ביצע את הניתוח, שהוא נעזר בציוד הרפואי ובמיכשור המתאים לצורך ביצוע הניתוח ושהוא עבד בתיאום יחד עם הצוות הרפואי בחדר הניתוח- המרדים, טכנאי הרנטגן, האחות המוסמכת וכדו'.

מכיוון שניתוחים פלסטיים רבים מצריכים תקופות החלמה ארוכות, נדרש מהרופא לבצע את המעקב הרפואי הנדרש ולהיות אחראי להחלמתו של המטופל, כולל מתן הוראות רפואיות, תרופות מירשם מתאימות וכו'. במידה ולא פעל על פי הנדרש הוא חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

דוגמאות לרשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

• בליטות ושקעים שהתגלו לאחר ניתוח אף

• הפרעות נשימה שהחלו להופיע לאחר ניתוח אף ולא נפתרו לאחר ההחלמה ממנו

• בליטות או נוקשות בשד לאחר ניתוח הגדלת חזה

• צניחת שד לאחר ניתוח הגדלת חזה

• הצטלקות לא אחידה של העפעף בניתוח עפעפיים, הורדת יתר, צניחת עפעף ובמקרים נדירים עיוורון

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים – אריאלה גפן, עורכת דין רשלנות רפואית

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור ב- עורך דין רשלנות רפואית מומחה מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע.

משרד עורכי דין נזיקין –  עורכת דין אריאלה גפן

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן יחד עם צוות עורכי דין מובילים בתחום הנזיקין אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן