רשלנות רפואית בלידה
ההיריון והלידה מהווים את אחד מהחלקים המרגשים והמשמחים ביותר בחיי האדם (למרות הקשיים הפיזיים, הגופניים והנפשיים שמלווים בתקופה זו). כיום, בזכות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ניתן להעניק טיפול רפואי מתקדם לטובת היולדות על מנת שיוכלו לעבור את ההיריון והלידה בהצלחה ובבריאות טובה.
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בלידה : נולדה כפגית – ופוצתה ב-4,800,000 ש"ח

רשלנות רפואית בלידה - נולדה כפגית ופוצתה ב 4,800,000 ש"ח

רשלנות רפואית בלידה : נולדה כפגית – ופוצתה ב-4,800,000 ש"ח

ההיריון והלידה מהווים את אחד מהחלקים המרגשים והמשמחים ביותר בחיי האדם (למרות הקשיים הפיזיים, הגופניים והנפשיים שמלווים בתקופה זו). כיום, בזכות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ניתן להעניק טיפול רפואי מתקדם לטובת היולדות על מנת שיוכלו לעבור את ההיריון והלידה בהצלחה ובבריאות טובה.

יחד עם זאת, למרות הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ישנם סיכונים אפשריים לסיבוך רפואי במהלך ההיריון והלידה שעלול לגרום לפגיעות שונות גופניות או נפשיות לתינוק ולאם עצמה – לצערנו הרב, חלק מפגיעות ונזקים אלה הם תוצאה ישירה של טיפול רשלני של הצוות הרפואי ביולדת ועל כן, טיפול רפואי רשלני, מהווה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה ולקבלת פיצויים בסכומים גבוהים מאוד.

בפסק דין אשר התקיים בשנת 2019, פסק בית המשפט המחוזי בתל-אביב פיצויים על סך 4,800,000 ₪ לתאומה ע'. במסגרת ההיריון של האם, ועל אף שהיריון תיאומים טומן בחובו סיכון ללידה מוקדמת, רופא הנשים לא ביצע מעקב תכוף וסדור אחר צוואר הרחם שלה על מנת לזהות מבעוד מועד קיצור מוקדם של צוואר הרחם. התוצאה הייתה הרת גורל – התאומה נולדה כפגית בשבוע 28 עם שיתוק מוחין ומחלות נוספות. בית המשפט קבע כי אם האם הייתה נמצאת בבקרה מתמדת כנדרש, היא הייתה מקבלת טיפולים להארכת משך ההיריון וכן סטרואידים למניעת הפגיעה בעובר.

רשלנות רפואית בלידה – עורכת דין אריאלה גפן

רשלנות רפואית בהריון ולידה באה לידי ביטוי בהתנהלות לא תקינה של הצוות המטפל, אשר עלולה להוביל לנזקים קשים לילד, לאם ולבני המשפחה. מעקב אחר ההיריון והתפתחות העובר הוא תהליך המורכב מבדיקות רבות ושונות, ואי ביצוע שלהן או אי שימת לב לכל הפרטים העולים מן הבדיקות, מהוות במקרים רבים רשלנות רפואית בהריון ולידה. לפיכך, תביעות רשלנות רפואית בלידה רבות מוגשות בסעיף של "הולדה בעוולה" – כלומר, כשניתן היה מבעוד מועד לזהות שהעובר הוא בעל מום.

רשלנות רפואית בלידה משרד עורכי אריאלה גפן

על אף שמדובר באחד מהרגעים היפים ביותר, הליך הלידה הוא מורכב ורגיש מאוד וטומן בחובו סיכונים לאם ולעובר. במהלך הלידה, הצוות המטפל נדרש לקבל החלטות מהותיות: האם לזרז את הלידה, האם לנתח באופן מידי והאם להשתמש באמצעי עזר כדוגמת מלקחיים. בנוסף, יש צורך במעקב וניטור לאורך כל הלידה אחר הדופק של האם והעובר. תחום רשלנות רפואית בלידה מתייחס לפגיעות קלות שניתן להבריא מהן וכן לפגיעות מסובכות וקשות שעלולות להיות חשוכות מרפא. כמו כן, טיפול רשלני בלידה עלול לגרום למוות של העובר או של היולדת. תביעות רשלנות רפואית בלידה שמות לבחינה את התנהלות כל הגורמים הפעילים בזמן הלידה.

הוכחת רשלנות רפואית בלידה  – כיצד מוכיחים שהרופא המטפל התרשל?

על מנת להוכיח רשלנות רפואית בלידה, יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה ויעוץ משפטי מקצועי, וכן לבסס את ההוכחה על שלושה יסודות: נזק שנגרם, אשם וקשר סיבתי. הוכחת האשם מתייחסת להתנהלות הצוות הרפואי, הן בשלב ההיריון והן בשלב הלידה, ביחס למבחן "הרופא הסביר". כלומר, האם הצוות הרפואי עשה את כל הנדרש ממנו ובצורה מקצועית.

מהו חלון ההזדמנויות להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה ומהו סכום הפיצויים הצפוי?

כאשר מדובר ברשלנות רפואית בהיריון ולידה,  להוריו של התינוק יש 7 שנים לתבוע ממועד הלידה או מהמועד בו אובחן הנזק. במקרים של רשלנות במהלך הלידה, לילד עומדת זכות תביעה עד גיל 25, כלומר כ-7 שנים החל מהגיעו לגיל 18. סכום הפיצויים מורכב ממספר גורמים, ביניהם סוג הנכות והשפעתה על אורח חיו של התינוק. בפסק הדין בו דנו בתחילת הכתבה, סכום הפיצויים מורכב מעוגמת נפש וצער, אובדן כושר עבודה למשך כל חיה של נ' עד לגיל פרישה, עלות טיפולים רפואיים והעסקת צוות סיעודי.

משרד עורכי דין אריאלה גפן –  רשלנות רפואית בלידה

על מנת להוציא את המיטב מכל מקרה שנראה כרשלנות רפואית בהריון ולידה, נדרשת בחינה מעמיקה של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית בלידה הבקיא בחוק, בפסקי הדין ובתקדימים. עורכת הדין אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בנזיקין לרבות בתביעות רשלנות רפואית בלידה והריון, ומייצגת בהצלחה רבה נפגעי רשלנות רפואית מקשת תחומי הרפואה.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג יולדות שנפגעו עקב רשלנות רפואית בהריון ולידה ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

לייעוץ משפטי בתביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733752766 או במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן