רשלנות רפואית בהריון ולידה
במדינת ישראל נולדים מדי יום כ – 480 ילדים ומשום כך, לצערנו, מצבים של רשלנות בהריון אינם כה נדירים. רשלנות רפואית בהריון מתייחסת למגוון נושאים ותחומים בהם רשלנות באבחון בשל אי ביצוע בדיקות מקדימות מתאימות, ייעוץ גנטי כושל, פענוח לא נכון או לא מלא של תוצאות בדיקות, מוות של אישה הרה ועוד. רשלנות רפואית בהריון כוללת מגוון מקרים הנוגעים הן ליילוד והן ליולדת. נוכח הרגישות הרבה של תקופת ההיריון, הרי שכל רשלנות וחריגה מהסטנדרטים הרפואיים הנדרשים והמקובלים, עלולה להיות הרת גורל ולהוביל להשלכות חמורות על עתיד המשפחה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית בהריון – אבחון שגוי

רשלנות רפואית בהריון ולידה – ניתוח קיסרי

רשלנות בלידה

רשלנות בלידה הנובעת מהתנהלות לא תקינה של הצוות המטפל, עלולה להביא לתוצאות חמורות ולנזקים קשים לילד, לאם ולבני המשפחה. תחום רשלנות בלידה מתייחס הן לפגיעות קלות שניתן להבריא מהן והן לפגיעות מסובכות וקשות העלולות להיות חשוכות מרפא. טיפול רשלני בלידה עלול להביא למוות של העובר או של היולדת, ללידה מוקדמת בסיכון גבוה, לפגיעות קוגניטיביות שונות, לפגיעות פיזיות ועוד. תביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה מבוססת על בחינת ההתנהלות של כל הגורמים הפעילים במהלך בזמן הלידה.
מקרים ומצבים של רשלנות בהריון

מצבים של רשלנות בהריון כוללים מגוון מקרים ונובעים מסיבות שונות כגון, החלטה שגויה לגבי ביצוע ניתוח קיסרי, מעקב לקוי אחר ההיריון, היעדר התייחסות מתאימה לבדיקות ונתונים רפואיים, גרימת נזק לעובר או ליולדת במהלך הלידה ועוד. אחת הסיבות והעילות המרכזיות לתביעת רשלנות בלידה הינה בחירת טכניקת הלידה. החלטה רשלנית המונעת ניתוח קיסרי חיוני או הימנעות מזירוז לידה עלולות להוביל לגרימת נזקים חמורים ומהוות עילה לתבוע פיצויים בגין רשלנות בלידה. פסק דין שניתן לאחרונה על ידי בית המשפט, קבע הסכם פשרה הכולל פיצויים בסך 1.9 מיליון ₪ בשל עיכוב בקבלת החלטה לגבי ביצוע ניתוח קיסרי שגרם לילד שיתוק מוחין. 

רשלנות רפואית בהריון ולידה

לידה הינה תהליך ואינה מתרחשת ברגע אחד. המעקב אחר התקדמות ההיריון והתפתחות הלידה הינו קריטי ובכל מקרה בו הצוות הרפואי אינו מבצע את מלאכתו כראוי ובהתאם לנורמות המקובלות וחובת הזהירות המתבקשת ובכך מסכן את חיי העובר או היולדת, הרי שישנה עילה להגשת תביעה. הלידה הינה הליך הכרוך בסיכונים שונים וכל חריגה מכללי ההתנהלות הנכונים או התרשלות בנקיטת אמצעי הזהירות הנדרשים, עלולות לגורם לנזקים קשים וחמורים. 

הוכחת רשלנות בלידה

הוכחת רשלנות בלידה מבוססת על חוות דעת מידי רופא מומחה וייעוץ משפטי מקצועי המציגים ביסוס לשלושה היסודות של עוולת רשלנות רפואית שהינם: נזק, אשם וקשר סיבתי. הוכחת האשם מתייחסת להתנהלות הצוות הרפואי ביחס למבחן הרופא הסביר. כלומר, האם הלידה נוהלה במקצועיות ולא חרגה מהנורמות והפרקטיקה המקובלת. בכל מקרה של הוכחת רשלנות רפואית בבית המשפט, הרי שהשופטים נדרשים להכריע בסוגיית הנזק והקשר הסיבתי.

תביעות רשלנות רפואית – אריאלה גפן משרד עורכי דין

עו"ד המתמחה בנזיקין הינו עורך הדין המטפל בתביעות רשלנות רפואית. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, וכי כדי להוציא את המקסימום מהעניין ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית על אף התנגדותו של הצוות הרפואי המטפל. במשרד עורכי הדין אריאלה  גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן דיסקרטי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

ייצוג משפטי ברשלנות רפואית – אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין אריאלה גפן מוביל בתביעות רשלנות רפואית, מייצג בהצלחה רבה נפגעי רשלנות רפואית בתביעות נגד רופאים, קופות חולים, בתי חולים, מוסדות רפואיים וכיו"ב בנושאים כגון: איבחון לקוי במחלת הסרטן, רשלנות במהלך טיפול רפואי, השתלת שיניים, ניתוח פלסטי, הריון ולידה, התקף לב.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן