רשלנות רפואית
כיצד רשלנות רפואית עלולה להוביל לאבחון שגוי של מחלות, ומה ההשלכות שלה? האם גם אבחון מאוחר של מחלה מהווה רשלנות רפואית? איך תדעו שאירעה רשלנות רפואית באבחון מחלתכם, מה נדרש כדי להוכיח אותה, ומה באשר לאבחון מחלות אצל ילדים?
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

רשלנות רפואית באבחון מחלות – משרד עורכי דין אריאלה גפן

רשלנות רפואית באבחון מחלות

מטופל שמגיע אל המרפאה עקב מיחושים וכאבים או לצורך ביצוע בדיקות והליכים רפואיים עובר תשאול ובדיקה בהתאם לתלונותיו.

מכיוון שהמטופל אינו מומחה ברפואה, ובמרבית המקרים הידע שלו באנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה ויתר תחומי הרפואה הנו מצומצם מאוד, על הרופאים מוטלת אחריות גדולה לאבחן את מצבו הרפואי של המטופל, להיות ערניים לכל סימן ולהקשיב היטב לתלונותיו.

במקרים רבים עלול המטופל להתלונן על טשטוש בראייה, מה שיוביל לבדיקת ראייה, אולם במקרים חמורים, זה עלול להעיד על גידול במוח שלוחץ על עצב הראייה.

על מנת להגיע לאבחנה מדויקת יש לשאול את השאלות הנכונות, ואומנות התשאול היא בין המיומנויות שעל כל רופא לטפח על מנת להגיע לאבחנה מדויקת מבלי להלחיץ את המטופל או לנטוע בו דאגה מיותרת. משבוצע התשאול, יבחן הרופא את כל הסימפטומים, הסימנים ותלונות החולה שאסף ויפנה אותו לבדיקות על מנת לאשש או להפריך את השערותיו.

רשלנות רפואית באבחון –  אבחון מחלות שגוי ורשלנות רפואית

אבחון שגוי הנו בגדר רשלנות רפואית, והוא אחת הסיבות השכיחות לתביעות נגד מוסדות רפואיים ורופאים.

אבחון שגוי עלול להוות סכנה ממשית למטופל ולחייו. אבחון שגוי עלול להוביל לטיפולים מיותרים או לחוסר טיפול, להחמרה במצבו הרפואי של המטופל, לפגיעה באורחות חייו, להתדרדרות מצבו, לנכות או למוגבלות ואף והיווצרותן של מחלות אחרות. במקרים חמורים טיפול שגוי או אי טיפול עלולים להוביל אף למותו של המטופל.

רשלנות רפואית באבחון מחלות – אבחון מחלות באיחור ורשלנות רפואית באבחון או אי אבחון של מחלה

לעתים נעשה אבחון נכון ומדויק, אולם העיתוי שלו הוא העילה לתביעה.

למקרים בהם המחלה אובחנה בשלב מאוחר, אף על פי שהבדיקות או תלונות החולה הצביעו על הימצאותה בשלב מוקדם יותר, עלולות להיות השלכות קריטיות, שכן אבחון מוקדם במקרים רבים מאוד עשוי להציל את חיי המטופל ולרפא אותו מהמחלה שפקדה אותו. כמו כן, אבחון מוקדם מאפשר מתן טיפול שישפר את אורחות חייו של המטופל וישיבו לתפקוד נורמטיבי או סביר. באופן כללי, ככל שמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כך למטופל יש יותר זמן ללמוד לחיות אתה, למנוע את התדרדרותה או להירפא ממנה, אולם כשמדובר במחלות דגנרטיביות שמחמירות עם הזמן, כמו פרקינסון, אלצהיימר או טרשת נפוצה, ובמחלות לב וגידולים שונים, אבחון מוקדם עשוי להשיג למטופל עוד שנים רבות של חיים נורמטיביים ונטולי סבל באופן יחסי וסיכוי גבוה יותר להחלים.

רופא שמתעלם מהצורך בבדיקות מעמיקות ומתעלם מהחשד הסביר להימצאות מחלה בגוף המטופל עלול להיות מואשם ברשלנות רפואית!

רשלנות רפואית באבחון מחלות – אבחון מחלות בקרב ילדים ורשלנות רפואית

מכיוון שילדים עשויים לתאר באופן סובייקטיבי מאוד את תסמיני המחלות שמהן הם סובלים, והתיאורים שלהם עלולים להיות מוגזמים או שטחיים במידת מה, חובה על הרופא לבצע בדיקה גופנית ופיזיקלית יסודית, וכן להפנותם לבדיקות נוספות על מנת לקבל תמונת מצב ברורה ומדויקת ולהגיע לאבחנות חד משמעיות

רשלנות רפואית באבחון מחלות – כיצד תדעו האם התבצעה רשלנות רפואית באבחון המחלה ממנה אתם סובלים?

בית המשפט בוחן כל מקרה לגופו ויוצא מנקודת הנחה שהידע שעומד לרשותו של הרופא הסביר יחד עם תלונות החולה מנחה אותו לחקור את מצבו הרפואי של המטופל בצורה המקצועית ביותר. בתביעה בגין אבחון שגוי או מאוחר של מחלות ורשלנות רפואית חייב להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית למצבו הרפואי של המטופל, ובהעדרו עלולה התביעה ליפול.

מכיוון שאבחון מחלות ורשלנות רפואית עלולים להיות בעלי השלכות והשפעות משמעותיות, גם גובה הפיצויים שנפסקים בגינם גבוה מאוד.

זקוקים ל- עורך דין רשלנות רפואית מומלץ – משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון מחלה וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע. 

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל  ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט  https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין רשלנות רפואית והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן