רשלנות רפואית בהריון ולידה
תביעה בגין רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר של מצוקה עוברית או טיפול לקוי רשלנות רפואית בהגדרתה היא "מתן שירותים רפואיים תוך סטייה ברמת הזהירות הסבירה שלה, כאשר סטייה זו גרמה לנזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא סטייה זו".
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

משרד עורכי דין אריאלה גפן – תביעה בגין רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר של מצוקה עוברית

תביעה בגין רשלנות רפואית עקב אבחון מאוחר של מצוקה עוברית או טיפול לקוי

 

רשלנות רפואית בהגדרתה היא "מתן שירותים רפואיים תוך סטייה ברמת הזהירות הסבירה שלה, כאשר סטייה זו גרמה לנזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא סטייה זו".

רשלנות רפואית יכולה להיות מצדו של כל גורם רפואי או מטפל שעוסק במקצועות הרפואה או הפרה- רפואה, לרבות אחות, רופא, פיזיותרפיסט, מיילדת, טכנאי רנטגן, רוקח ועוד.

באילו תחומים ומקרים ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית?

  • אבחון לא נכון של מחלה או חוסר אבחון של מחלה.
  • אבחון מאוחר של מחלה, פגם או ליקוי, שמנע טיפול, ובכך גרם להתדרדרות המחלה או הליקוי.
  • טיפול מיותר, שלא היה בו צורך והסב נזק למטופל.
  • מינון לא נכון של תרופה, שהחמיר את מצבו של המטופל.
  • טיפול שבוצע ללא הסכמת המטופל או מבלי שיהיה מודע להשלכותיו.
  • ניתוחים שבוצעה בהם פעולה רשלנית.
  • נזקים שנגרמו לעובר או לאישה במהלך הריונה או במהלך הלידה.

רשלנות רפואית בתחום הגניקולוגיה והמיילדות

רשלנות רפואית נפוצה מאוד בתחום הגניקולוגיה והמיילדות, ובמיוחד כשמדובר באבחון מחלות ופגמים בעובר במהלך ההיריון או במחדלים במהלך הלידה, כאלו שעלולים לפגוע בחיי העובר והיולדת ולהוות סכנה ממשית לחייהם.

מרבית המקרים הנוגעים ברשלנות רפואית בהיריון עוסקים באבחון לקוי, אבחון מאוחר או חוסר אבחון של מצוקה עוברית במהלך הטרימסטר השני והשלישי של ההיריון. במרבית המקרים ניתן לאבחן מצוקה עוברית עם תחילתה על  ידי ירידה בתנועות העובר, שיכולה להיות תלונה של האם, אך ניתן לבחון אותה בבדיקות אולטרסאונד ומוניטור עוברי.

מרבית הנשים שחוו הריון בעבר מסוגלות לזהות מצב שבו קיימת מצוקה עוברית. עם זאת, אין להסתמך על תחושה סובייקטיבית של האישה ויש לבחון כל מקרה ביסודיות, בין שהבירור נעשה בעקבות חששות האם, ובין שהוא נעשה במסגרת בדיקות הריון שגרתיות.

הסיבות הנפוצות למצוקה עוברית וירידה בתנועות העובר

  • מחסור באספקת חמצן למוח- במרבית המקרים מחסור באספקת חמצן קורה עקב כריכת חבל הטבור סביב הצוואר של העובר או בעקבות קשר של חבל הטבור. בשני המקרים הללו חשוב לפעול במהירות וליילד את האם, שכן כל שנייה הנה קריטית ובעלת משקל כבד על חיי העובר והתפתחותו.
  • ירידה בתנועות העובר עלולה לנבוע גם כתוצאה ממומים, מחלות שונות ובעיות במערכת השרירים, מערכת העצבים, מומי שלד, גידולים ועוד.
  • חומרים מרדימים, עישון ותרופות טרטוגניות, שאליהם האם נחשפה, עלולים לגרום גם הם לירידה בתנועות העובר.
  • מיעוט מי שפיר עלול להגביל את תנועות העובר, ואילו ריבוי מי שפיר מרחיק את תנועת העובר מדופן הרחם, כך שהיא מורגשת פחות. ניתן לאבחן אם כמות מי השפיר תקינה בבדיקת אולטרסאונד.

כיצד יש לפעול בעת זיהוי מצוקה עוברית?

לא בכל מקרה ירידה בתנועות העובר מעידה על מצוקה עוברית, אולם במידה ואובחנה מצוקה לעובר, יש ליילד את האם בהקדם באמצעות זירוז או בניתוח קיסרי.

לרוע המזל, הורים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות מול גורם רפואי מוסמך, שמחליט באופן מוחלט כי מצב העובר תקין, וכי יש להמשיך לעקוב אחר תנועות העובר

לא אחת מגיעות נשים למרפאות ולבתי החולים בטענה כי משהו אינו תקין, וגם במקרים בהן האישה עברה את כל הבדיקות ונמצא כי הכל תקין, יש להתייחס לתלונותיה ברצינות מבלי לערער על תחושותיה.

תביעה בגין רשלנות רפואית

כאמור לעיל, מצוקה עוברית הוא מצב שעלול לגרום לסכנה ממשית לתינוק, וכל רגע הוא קריטי. קיימים מקרים רבים מידי של חוסר אבחון או אבחון מאוחר, שהובילו ללידות מורכבות, מסובכות ומסוכנות, מומים ביילודים, בעיות קשות מהן סובלים יילודים כמו שיתוק מוחין או פגיעה מוחית אחרת כתוצאה מחוסר אספקת חמצן למוח ועוד.

תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית מהסוג הזה הנה מורכבת ולא פשוטה, מכיוון שעל התביעה להוכיח כי אכן ניתנו אבחנות שגויות או שאירע איחור באבחון המצוקה העוברית. במקרים מסוימים יש להוכיח כי אף על פי שאובחנה מצוקה עוברית, היא לא טופלה בזמן וכדו'.

תביעות מסוג זה מעמידות בפני התובע אתגר ממשי, הן בשל חובת ההוכחה והן בשל ההתמודדות הרגשית שכרוכה בכך. זהו סוג המקרים שמחייב שיהיה לצדכם מישהו מקצועי, שידע לתמוך בכם, אך לכוון את התביעה בצורה ממוקדת ונכונה.

איסוף הראיות ובחינתן, היכרות עם המערכת הרפואית והמשפטית וניסיון בתביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית הכרחיות על מנת להעלות את הסיכויים להכריע בתיק לטובת ההורים, ולכן חשוב לבחור עורך דין שמתמחה בתחום הרשלנות הרפואית באופן ספציפי.

 

משרד עורכי דין אריאלה גפן – תביעות רשלנות רפואית בהריון

על מנת להוציא את המיטב מכל מקרה שנראה כרשלנות רפואית בהריון ולידה, נדרשת בחינה מעמיקה של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית בלידה הבקיא בחוק, בפסקי הדין ובתקדימים. עורכת הדין אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בנזיקין לרבות בתביעות רשלנות רפואית בלידה והריון, ומייצגת בהצלחה רבה נפגעי רשלנות רפואית מקשת תחומי הרפואה.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג יולדות שנפגעו עקב רשלנות רפואית בהריון ולידה ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

לייעוץ משפטי בתביעות רשלנות רפואית בהריון ולידה אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

 

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן