הולך רגל תאונת דרכים
רבים נוטים לחשוב כי תאונת דרכים בהכרח כוללת פגיעה של רכב בנוסע או בנהג, אולם במקרים מסוימים מגיע פיצוי גם למי שנפגע בנסיבות שונות כמו החלפת גלגל או בדיקת מנוע הרכב, ואפילו שבוצעו לא בשעת נסיעה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד), שחוקק בשנת 1975, הגדיר מחדש את המונח "תאונת דרכים", וקבע כי כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי באופן אוטומטי וללא תלות בהוכחת האשמה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

פציעה במהלך תיקון פנצר (תקר) – האם זאת תאונת דרכים?

רבים נוטים לחשוב כי תאונת דרכים בהכרח כוללת פגיעה של רכב בנוסע או בנהג, אולם במקרים מסוימים מגיע פיצוי גם למי שנפגע בנסיבות שונות כמו החלפת גלגל או בדיקת מנוע הרכב, ואפילו שבוצעו לא בשעת נסיעה. במאמר זה נדון על החשיבות בהתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ וכיצד להגיש תביעה נגד חברת ביטוח

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (הפלת"ד), שחוקק בשנת 1975, הגדיר מחדש את המונח "תאונת דרכים", וקבע כי כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי באופן אוטומטי וללא תלות בהוכחת האשמה.

אולם כדי לדעת למי מגיע לקבל פיצוי ובאילו נסיבות, חשוב להכיר את ההגדרה של תאונת דרכים.

מהי תאונת דרכים?

בהגדרתה, תאונת דרכים היא מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרת נסיעה.
להלן דוגמאות קלסיות לתאונות דרכים שעונות על ההגדרה הזו:


• התנגשות של שני רכבים
• פגיעה של רכב בהולך רגל
• פגיעה של רכב בגורם חיצוני כמו גדר, רמזור או אי תנועה

אולם בפועל, ניתן לכלול תחת ההגדרה של תאונת דרכים מגוון אינסופי של תרחישים, אפילו כאלו שלא תמיד נתפסים באופן טבעי כתאונות דרכים, ביניהם:

א. נפילה בעת עלייה או ירידה מהרכב בסמוך לנסיעה
ב. סגירת דלת המכונית על אצבעות הנוסע או הנהג בסמוך לנסיעה או במהלכה
ג. מעידה בזמן נסיעה באוטובוס
ד. נפילה של חפץ או כל דבר אחר על נוסע בזמן נסיעה (נפוץ בעת נסיעה בתחבורה ציבורית כמו רכבת או אוטובוס)
ה. נפילה בבהלה של רוכב אופניים בגלל רכב שחלף על פניו במהירות (גם אם לא היה ביניהם מגע פיזי כלל)
ו.  בנסיבות ספציפיות בלבד, פגיעה שנגרמה כתוצאה ממלגזה שנעה ללא נהג
ז. פגיעה בנוסע שירד מהרכב והבגד שלו נתפס בדלת
ח. כל פגיעה שאירעה במהלך תיקוני דרך כמו בדיקת הרדיאטור או החלפת גלגל, כולל פגיעות שלא קשורות ישירות לרכב כמו נפילה או התנגשות במעקה הבטיחות בגלל מהמורה בדרך ועוד…

כיצד מחושב הנזק שמגיע לנפגע?

כאשר מעורבים בתאונה כלי רכב ניתן לתבוע את חברת הביטוח במסגרת ביטוח החובה, אולם כשהתאונה אינה מערבת כלי רכב (או כשזהות הנהג הפוגע אינה ידועה ולא ניתן לתבוע את חברת הביטוח שלו) ניתן לתבוע פיצויים במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
במקרים בהם התובע טוען לנכות, ממונים מטעם בית המשפט מומחים שבוחנים את הנזקים שאירעו לתובע, ועל סמך החלטתם נקבע גובה הפיצויים שמגיעים לו.

בין הפיצויים עשויים להימנות פיצויים בגין נכות רפואית, הפסד השתכרות בעבר ובעתיד, עזרת צד ג' (לבני משפתו של הנפגע) וטיפולים רפואיים שנדרשים בעקבות הפציעה.

תיק ת.א 50895-01-12 אלקיים נ' הכשרת היישוב, בית משפט השלום, חיפה – תיק הזה דן בנהג מונית, שהתכונן ליום עבודתו, והבחין בפנצ'ר באחד מגלגלי הרכב. כאשר הרים את הגלגל התקול כדי להכניסו לתא המטען ולהחליף אותו, הוא נשמט מידיו, נפל על הרגל של הנהג ופצע אותו. 

בית המשפט, שבחן את נסיבות המקרה, קבע את הדברים הבאים:


א. המונח "נסיעה", המצוין בהגדרת המונח "תאונת דרכים", כולל בתוכו גם את פעולת הנסיעה עצמה וגם את הפעולות הקשורות בקשר ממשי אליה. זאת אומרת שכל פעולה שהנה חיונית לביצוע הנסיעה נכללת בהגדרה.


ב. אף על פי שהחלפת הגלגל הנה פעולה חיונית לנסיעה ואף אינטגרלית, בנסיבות הללו היא אינה מהווה חלק מהליך הנסיעה, שכן בוצעה באופן יזום לפני תחילת הנסיעה בחצר הבית/ בחנייה של התובע.


ג. הפעולה לא כללה סיכון תעבורתי, איננה נחשבת לטיפול דרך ואיננה עונה על ההגדרה של "נסיעה" בנסיבות הקיימות.


ד. אילו הייתה מתבצעת הפעולה לאחר שהחל נהג המונית את נסיעתו, היא הייתה נחשבת כחיונית עבורה

מתי כדאי לפנות לייעוץ של עורך דין תאונות דרכים מומלץ?

מכיוון שההגדרה של תאונת דרכים עלולה להוביל לאינספור פרשנויות, הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות לפני הכול הוא לבחון האם הייתם מעורבים בתאונת דרכים על פי ההגדרה הקיימת בחוק הפלת"ד. 

פרט לכך, בכל סוג של תאונה שקשורה לרכב או לנסיעה בו, מומלץ להיעזר בעורך דין תאונות דרכים, שזו מומחיותו.
רק עורך דין תאונות דרכים מנוסה, שהספיק לצבור קילומטראז' ופרקטיקה בתחום התמחותו ידע לומר לכם האם יש לכם עילה לתביעה או שאתם מבזבזים את הזמן. בהנחייתו תדעו גם כיצד לפעול ואילו מסמכים לתעד ולהמציא.
רק בעזרת ייעוץ מקצועי תוכלו לחסוך אנרגיות ומשאבים ולקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם.

משרד עורכי דין אריאלה גפן – משרד עורכי דין נזיקין

עורכת הדין אריאלה גפן התחילה את דרכה כאשר ייצגה משפטית את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרד יתרון משמעותי וניכר בייצוג בתביעות תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולה שלהן על מנת לדחות את התביעה, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת נפגעי תאונת הדרכים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בייצוג משפטי של נפגעי נזקי גוף, נפש ורכוש על מנת שיקבלו את הפיצוי הכספי המרבי בגין הנזקים שנגרמו להם. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם. 

חשוב לציין, כי עורך דין מומחה לתאונות דרכים כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים.

צרו קשר עוד היום 073-360-3279

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן