עורך דין תאונות אופנוע
נפצעת בתאונת אופנוע? גם אם אתה האשם - מגיע לך פיצוי בפסק דין אשר התקיים בשנת 2018, פסק בית משפט השלום בהרצליה על פיצוי של 318,884 לרוכב אופנוע שהיה מעורב בתאונת דרכים. התובע, יליד שנת 1961, נפגע בתאונת אופנוע בעת שרכב על אופנוע במסגרת משימת שליחות בעבודתו, ונפצע בכף יד שמאל ובברך ימין. בגלל שמדובר בתאונת דרכים עם אופנוע שהיא גם במסגרת עבודה, רוכב האופנוע פוצה גם מחברת הביטוח המבטחת את האופנוע שלו וגם מהמוסד לביטוח לאומי במסגרת של תאונת עבודה.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

אופנוע-הסיכונים-בפוליסת-ביטוח-חובה

עורך דין תאונת אופנוע – הסיכון שבפוליסת ביטוח חובה מוזלת

חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח מוזלות לרוכבי האופנוע, אך במקרה של תאונת אופנוע עלול הרוכב אופנוע להפסיד אלפי שקלים ולכן חשובה ההתייעצות עם עורך דין תאונות אופנוע.

בישראל נפגעים מדי שנה אלפי אנשים בתאונות בהן מעורבים כלי רכב דו גלגליים המורשים לנוע על הכבישים (אופנועים וקטנועים). מדובר ברוכבים עצמם, בנהגים אחרים בכביש ובהולכי רגל, שכמה עשרות מהם נהרגים בכל שנה בתאונות קשות ואלפים אחרים נפצעים, לעיתים בצורה קשה.

למרבה הצער, תשתית הכבישים הישנה באזורים שונים בארץ, הצפיפות ובעיקר תרבות הנהיגה הלא סלחנית גורמים לפגיעות רבות ברוכבי האופנועים, אשר חייבים לדאוג לביטוח מתאים, ולהיות מודעים לזכויותיהם הביטוחיות במידה ונפגעו.

פוליסות ביטוח מוזלות – סקירה ע"י עורך דין תאונת אופנוע.

חברות הביטוח השונות החלו לשווק פוליסת ביטוח חובה מוזלת לרוכבי האופנועים או הקטנועים לקהל יעד שבעיקרו צעיר כאשר פוליסת ביטוח החובה המוזלת כוללת השתתפות עצמית, וזאת תמורת הנחה מהפרמיה השנתית. 

על פניו ההצעה נראית מפתה, אבל מהתבוננות יותר מעמיקה רכישה הפוליסה המוזלת אולי חוסכת כמה מאות שקלים, אך במקרה של תאונת דרכים עם אופנוע או קטנוע עלול רוכב האופנוע להפסיד אלפי שקלים.
סוגי ביטוח עיקריים לאופנועים – ביטוח מוזל לרוכבי אופנוע

רוכבי אופנועים שנפגעו (הם עצמם, כלי רכב נוספים או מעורבים אחרים) בתאונות דרכים זכאים לתבוע פיצויים בגין נזקיהם מכוח חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים 1975. בנוסף, זכותם של הנפגעים לקבל תגמולים נוספים כתוצאה מביטוח נפרד אשר נרכש באופן פרטי על ידם והיה בתוקף בעת התאונה.

במקרים בהם מדובר בכלי עבודה (שליחים למשל), תאונת אופנוע יכולה להיות מוכרת גם כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי והרוכב יהיה זכאי לפיצויים נוספים בהתאם.

במקרה של תאונת דרכים, רוכב אופנוע אשר ברשותו פוליסת ביטוח חובה זכאי לקבלת פיצוי כספי וזאת בהתאם לנזקי הגוף שנגרמו לו או לכל אדם אחר שנפגע בעקבות אותה התאונה – פוליסת ביטוח החובה מטילה על חברת הביטוח אחריות מלאה לנזקי הגוף של רוכבי האופנוע או הקטנוע.

חברות הביטוח ופוליסת הביטוח – עורך דין תאונת אופנוע

כיום, חברות הביטוח מציעות במעמד חידוש פוליסת הביטוח חובה בהנחה של כ- 1,000 ₪ לעומת פוליסת הביטוח הרגילה שניתן לרכוש כאמור במחיר יותר יקר. העניין, שבפוליסת הביטוח שניתנת לאחר הנחה, חברת הביטוח מחתימה את המבוטח על תנאי כי ההשתתפות עצמית בנזק שאינו נזק ממון עד 25,000 ₪ ואובדן השתכרות עד 7 ימי אובדן השתכרות.

על כן, רוכב אופנוע או קטנוע שנפגע בעת תאונת דרכים ואף פונה לבית חולים, בתנאי הפוליסה המוזלת לא יהיה זכאי לפיצויים כספיים אם לא תקבע לו נכות ואם הוא לא הפסיד יותר משבעת ימי עבודה, מנגד אותו רוכב אופנוע באותה תאונת דרכים יכול היה לקבל מחברת הביטוח אלפי שקלים בגין אותם נזקי גוף שנגרמו לו אם היה מבטח את עצמו בפוליסת ביטוח היקרה יותר.

יתרה מזאת, הפוליסה הזולה יותר, מקפחת את רוכב האופנוע גם כאשר הוא מעורב בתאונת דרכים קשה ובה נגרמים לו נזקי גוף קשים ואף נכות פיזית ותפקודית – שכן גם אז ינוכה מהפיצוי הכספי שמגיע לו סך של 25 אלף שקל – מרכיב כאב וסבל – והחזר שכר על עד 7 ימי עבודה ראשונים.

ייצוג משפטי ע"י עורך דין תאונת אופנוע  – אריאלה גפן, עורכת דין

אריאלה גפן, עו"ד המתמחה בתאונות דרכים, מייצגת נפגעים בתביעות תאונות אופנועים נגד חברות הביטוח. לעורכת הדין אריאלה גפן נסיון משפטי רב בהתמודדות מול חברות הביטוח בישראל כמו התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה ("הפול") בע"מ כאשר המשרד מוביל את כל ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות לקוחותיו על מנת שיקבלו את מירב הפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו להם וגם יקבלו שקט נפשי ע"י משרד עורכי דין מקצועי, מיומן שנותן יחס אישי לכל לקוח ולקוח.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין תאונת דרכים, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק מהתאונה ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים של אופנועים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

אם נפגעת או נחבלת ונגרם לך נזק פיזי, נפשי או נזק לרכושך משרדנו יפעל מול כל הגורמים הרלבנטיים כמו בתי משפט, חברות הביטוח, עיריות, בתי חולים על מנת למצות את זכויותיכם המשפטיות ולאפשר לכם ולקבל פיצוי כספי מרבי בגין הנזק שנגרם לכם – משרד עורכי דין אריאלה גפן הוא משרד מוביל בתביעות נזיקין ויחד עם עורכי דין מקצועיים ובעלי ניסיון רב המשרד מקבלת המלצות רבות מלקוחותיו

משרד עורכי דין אריאלה גפן – מומחים בייצוג תובעים בתחום דיני הנזיקין ותביעות ביטוח – התקשר עוד היום לעורך דין להתייעצות ולבדיקת סיכויי תביעתך ללא התחייבות וללא תשלום

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן