תאונת דרכים במעבר חצייה
עורך דין תאונות דרכים - האם מגיע לי תשלום תכוף בעקבות תאונת דרכים?
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

האם אני זכאי לתשלום תכוף במקרה של תאונת דרכים?

עורך דין תאונות דרכים – האם מגיע לי תשלום תכוף בעקבות תאונת דרכים?

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 הביא לשינוי מהותי במתו פיצוי כספי לנפגעי תאונות דרכים בישראל במסגרת החוק לפיצויים לנפגעים בתאונות דרכים נקבע הסדר של אחריות מוחלטת בתאונות דרכים אשר נועד להבטיח שכל נפגע בתאונת דרכים יפוצה במקרה של תאונת דרכים וזאת ללא קשר לעניין אשמתו בתאונה או לא. מכאן, הוטלה אחריות מוחלטת על כל נהג שהינו מעורב בתאונות דרכים כלפי הנפגעים בתאונה וחובת פוליסת ביטוח חובה בגין האחריות וגם בשל פגיעות או פציעות שעלולות להיגרם לנהג בתאונה דרכים עצמית.

במסגרת חוק זה יש עניין מהותי שהוא בולט לטובת הנפגעים ובעניינו זה התשלום התכוף, אשר כאמור נקבע במסגרת חוק הפלת"ד כדלהלן:

"מי שחייב בפיצויים לפי חוק זה ישלם, כחלק מהם, לנפגע או למי מהתלויים בו, תוך 60 ימים מקבלת דרישתו בכתב –
הוצאות שהוציא הנפגע לצרכי ריפויו, לרבות הוצאות אישפוז בבית חולים;
תשלומים חדשיים שיהיה בהם כדי לספק, עד להחלטה הסופית בענין הפיצויים, את צרכי ריפויו של הנפגע וסיעודו ואת צרכי מחייתו ומחיית בני משפחתו שפרנסתם עליו או את צרכי מחייתם של התלויים בו, לפי הענין; התשלומים לצרכי מחיה ייקבעו תוך התחשבות בהכנסתו של הנפגע עובר לתאונת הדרכים, ובלבד שאם הכנסתו עלתה על ההכנסה המרבית תילקח בחשבון ההכנסה המרבית בלבד.
הוראות סעיף זה יחולו גם על מבטח שביטח חבות לפי חוק זה, לרבות ביטוח כאמור בסעיף 3(א)(2) ובסעיף 3(ד) לפקודת הביטוח."

מהו תשלום תכוף?

במקרה של תאונת דרכים והיה כי נפגע בתאונת דרכים זקוק לסכום כספי התחלתי מכיוון שפציעתו אינה מאפשרת לו חזרה לעבודתו או פגעה בהכנסתו, וכמו כן הוטלו עליו הוצאות כבדות (רפואיות, סיוע, סיעוד וכו') בעקבות תאונות הדרכים יהיה זכאי לתשלום תכוף מחברת הביטוח, מכאן עורך דין תאונות דרכים יפנה לחברת הביטוח במטרה לדרוש תשלום תכוף, באם תדחה הדרישה על ידי חברת הביטוח ניתן יהיה להגיש תביעה נזיקית על פי חוק הפלת"ד בבית המשפט על מנת לקבל כספים אלו.

יודגש, כי התשלום התכוף יינתן עוד לפני קבלת פסק דין, כאשר התשלום התכוף הוא סכום כספי שיינתן על חשבון הפיצוי הכספי הסופי שיינתן לאחר פסק הדין בבית המשפט.

האם כדאי לקחת עורך דין תאונות דרכים לתביעה מול חברת הביטוח?

תאונות דרכים עלולות לגרום למגוון פציעות קלות יותר או פחות, ובמקרים חמורים אף לאסונות קשים. אף על פי שיש תביעות נזיקין שניתן להתמודד אתן באופן עצמאי, בהתאם לחומרת הפגיעה ונסיבות התאונה מומלץ לשקול להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים.

אם הייתם מעורבים בתאונה, ואתם סבורים שהיא לא קרתה באשמתכם, אתם עשויים להפיק תועלת מהתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים, גם אם הפציעות שלכם קלות בלבד. ברוב המקרים, חברת הביטוח של הנהג האחר שהיה מעורב בתאונה תשלם גם על ההוצאות הרפואיות וגם על העלויות הכרוכות בתיקון הרכב שלכם, אך תמיד עלולים להיות תרחישים נוספים כמו החמרה של המצב הרפואי בעקבות תאונות הדרכים.

משרד עורכי דין נזיקין – עורך דין תאונות דרכים

עורכת דין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבות וקשות, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את מערכות ודרכי הפעולה של חברות הביטוח הגדולות והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת התובעים

משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן מוביל בתביעות נזיקין ובייצוג לקוחות שהיו מעורבים בתאונות דרכים. מעל 20 שנה שאנו מייצגים את לקוחותינו הן מהסקטור הפרטי והן מהסקטור העסקי, ודואגים במקצועיות וביעילות לפיצוי המרבי שמגיע להם. אף על פי שהפגיעה עלולה להותיר בהם כאב וסבל, הם מקבלים את הפיצוי הכספי ההולם לכל נזק שנגרם לגופם, לנפשם או לרכושם.

במשרדנו מאמינים שנפגעי תאונות דרכים לא צריכים לעבור את התהליך לבדם, ושכולם יכולים להרשות לעצמם ייצוג משפטי הולם.

אם אתה או אדם יקר לך נפגע בתאונת דרכים, צרו קשר עוד היום לפגישת ייעוץ, שבמסגרתה נכיר באופן אישי ונלמד את האירוע, כך שנוכל להכין מסגרת לתביעת פיצויים בגין הנזק שנגרם.

משרדנו נותן ייעוץ משפטי במגוון תחומים:  עורך דין תאונות אופנוע, תאונות אופניים חשמלייםתאונות דרכים בדרך לעבודה

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן