רופא
בבית משפט השלום בתל אביב- יפו התקבלה תביעה נגד חברת שירביט בגין נזקים שפגעו ביכולתו התפקודית של התובע, שהנו מתמחה לרפואה באחד מבתי החולים בארץ. תא (ת"א) 16-12-60780 פלוני נ' שירביט חברה לביטוח בע״מ אף על פי שלא היה ספק באשר לפגיעה שאירעה בתאונת הדרכים ובאשר לאחריות המוטלת על החברה הנתבעת ותשלום הפיצויים לנתבע, על הפרק נדונה סוגיית אחוזי הנכות שנקבעו לתובע והפגיעה התפקודית שאירעה לו כתוצאה מהתאונה
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

חברת הביטוח שירביט נתבעה על ידי מתמחה לרפואה לפיצויים בגין פגיעה תפקודית

במאמר זה נבחן את החשיבות של עורך דין לענייני תאונות דרכים בתביעות תאונות דרכים כמו במקרה דנן שבו חברת הביטוח שירביט נתבעה על ידי מתמחה לרפואה לפיצויים בגין פגיעה תפקודית.

בבית משפט השלום בתל אביב- יפו התקבלה תביעה נגד חברת שירביט בגין נזקים שפגעו ביכולתו התפקודית של התובע, שהנו מתמחה לרפואה באחד מבתי החולים בארץ. תא (ת"א) 16-12-60780 פלוני נ' שירביט חברה לביטוח בע״מ

אף על פי שלא היה ספק באשר לפגיעה שאירעה בתאונת הדרכים ובאשר לאחריות המוטלת על החברה הנתבעת ותשלום הפיצויים לנתבע, על הפרק נדונה ע"י עורך דין לתאונות דרכים סוגיית אחוזי הנכות שנקבעו לתובע והפגיעה התפקודית שאירעה לו כתוצאה מהתאונה.

לצורך יישוב הסוגיה מינה בית המשפט מטעמו מומחה רפואי מתחום האורתופדיה, שקבע את 2 הקביעות הבאות:

  1. 7% נכות בגין הגבלת התנועה בעמוד השדרה הצווארי.
  2. 3% נכות בגין נזק נוירולוגי וירידה תחושתית ביד שמאל.

לאור קביעת המומחה שמינה בית המשפט,התעוררה מחלוקת בשל הפיצוי המגיע לתובע, שטען לפיצוי בגובה 2.3 מיליון ש"ח. מנגד, סברה החברה הנתבעת, שהפיצוי שמגיע לתובע לא יעלה על 76,000 ש"ח בלבד.

בעוד התובע גרס כי יש לקבוע לו אחוזי נכות גבוהים יותר, ששיעורם עומד על 19% לכל הפחות, הנתבעת בסרה שפגיעותיו של הנתבע אינן מצדיקות שיעורי נכות גבוהים כל כך, שכן התובע נכון לאותה עת המשיך לעסוק בעבודתו ולתפקד, מה שלא המחיש את טענותיו באשר לפגיעה תפקודית.

בהתבסס על מכלול הראיות שהוצגו בפני בית המשפט ובהתחשב בכל נסיבות המקרה, נתמך בית המשפט בנכות שנקבעה לתובע כנקודת המוצא. עם זאת, הוא בחן את השפעת הפגיעה על התובע, וקבע כי נכותו התפקודית של התובע תעמוד על 10%, מכיוון שהפגיעות שנגרמו לו הנן בעלות פן תפקודי, וזאת אף על פי שהוא עדיין עובד.

פסיקת בית המשפט שנקבעה על ידי השופטת אורלי מור- אל קבעה כי לתובע יינתנו פיצויים בגובה 440,500 ש"ח. פרט לכך יתווספו לסכום זה שכר טרחת עורך דין בתוספת מע"מ, החזרים עבור הוצאות בית המשפט, בצירוף הפרשי ריבית והצמדה עד למועד התשלום בפועל.

עורך דין לענייני תאונות דרכים – פגיעה תפקודית עקב תאונת דרכים

פגיעה בתאונת דרכים עלולה לגרום לנזקי גוף שונים, ביניהם מוות, מחלה או ליקוי גופני, נפשי או שכלי. על מנת שתוגדר פגיעה תפקודית יש להגדיר את סוג הפגיעה ואת האיבר שנפגע ממנה.

להלן פגיעות הגוף השכיחות בתאונות הדרכים:

  • פגיעה אורתופדית כמו שבר, פריצת דיסק, צליפת שוט, קרע בכתף, שבר בחוליה ועוד.
  • פגיעה נוירולוגית כמו דימום מוחי, אפילפסיה, זעזוע מוח, פגיעה עצבית שמובילה לחוסר תחושה, נימול ועוד.
  • פגיעת פה ולסת, לרבות שבירת שיניים.
  • פגיעה באיברים פנימיים.
  • מוות.
  • הפגיעה הנפשית הנפוצה בתאונות דרכים הנה תסמונת פוסט טראומה, שבגינה יכולים לתבוע גם עדי ראייה.

עורך דין לענייני תאונות דרכים – נכות רפואית משקפת את הנכות התפקודית

במרבית המקרים הנכות הרפואית מהווה את הבסיס להחלטת בית המשפט באשר לגובה הפיצויים שמגיעים לתובע, אלא שבמקרים מסוימים, כמו המקרה הנדון לעיל, בית המשפט רשאי לשנות את קביעת המומחה ולהגדיר אחוזי נכות גבוהים או נמוכים מאלו שהמומחה קבע.

על התובע חלה חובת ההוכחה באשר לאופן שבו הנכות פוגעת בו ברמה התפקודית, אולם כשמדובר בפגיעות נפשיות, שגם להן יש השפעה על תפקודים רבים, קשה יותר להוכיח זאת.

בכל מקרה מומלץ להיוועץ עורכי דין מובילים בתחום הנזיקין או בעורך דין לתאונות דרכים

עורך דין לענייני דרכים – את מי תובעים בגין נזקי גוף?

  • נהג שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את רכבו.
  • נוסע שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הרכב של הנהג.
  • הולך רגל שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הרכב הפוגע.
  • בהעדר ביטוח חובה לרכב הפוגע או לרכב שבו שהו הנפגעים, ניתן לתבוע דרך "קרנית"- הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים.

 

לייצוג מקצועי של עורך דין לענייני תאונות דרכים חשיבות מכרעת

לעתים קרובות נפגעי תאונות דרכים ממהרים לתבוע את חברת הביטוח ולהגיע להסדר מולן, אלא שכשמדובר בנזקי גוף שקורים עקב תאונות דרכים, חשוב לא למהר.

חוק ההתיישנות פועל לטובת התובע, שכן הוא רשאי לתבוע על נזקי גוף במשך 7 שנים. עם זאת, לא מומלץ להמתין זמן רב כל כך. פרק הזמן הנחוץ על מנת לבחון ולאמוד את נזקי הגוף הוא בערך שנה, כך שניתן גם להוכיח את הפגיעה התפקודית של התובע וגם את יתר ההשלכות של הדבר על כל אספקט בחייו לצורך בניית תיק התביעה.

חשוב לדעת, שמרגע שנסגר התיק מול חברת הביטוח לא ניתן לתבוע אותה בשנית על נזקים שהופיעו לאחר מכן, ועל מנת לפעול בתזמון הנכון ולכלול את כל מרכיבי התביעה הרלוונטיים, חשוב שיהיה מומחה שייצג את התובע, ינווט את התיק וינהל את התביעה בצורה מקצועית ונכונה שתשרת אותו על הצד הטוב ביותר.

משרד עורכי דין נזיקין – עורך דין לענייני תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה משפטית בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת הגשת תביעת תאונת דרכים בדרך חכמה ונכונה

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין מוביל בתביעות תאונות דרכים בייצוג נפגעי תאונות דרכים לרבות הולכי רגל, תאונות אופנוע ותאונת דרכים. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, חשוב לפנות לעורך דין תאונות דרכים מומלץ בעל ניסיון רב של למעלה מ-20 שנה בניהול תביעות תאונות דרכים שייצג אתכם במהלך הגשת תביעת תאונת דרכים לכל אורך ההליך המשפטי  באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, במקרים רבים אנו נתקלים בלקוחות רבים שהגיעו למשרדי עורכי דין תאונת דרכים בתל אביב שלא אהבו שבכל שיחה עורך דין אחר מהמשרד טיפל בתיק תביעת תאונת הדרכים שלהם.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות דרכים או תאונות דרכים או הגשת תביעת תאונת דרכים רכב

 צרו קשר עוד היום 0733-752-766

נפגעת בתאונת אופנוע?

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן