עורך דין מומלץ לתאונות דרכים בתל אביב - עו"ד אריאלה גפן
פעמים רבות תאונות מתרחשות עקב הסחת דעת של הנהג. במאמר תופתעו לגלות מהן הסיבות הנפוצות להסחת דעת של הנהגים, שגורמות לתאונות רבות מאוד, וכיצד החוק פועל למניעתן. אתם מוזמנים לקרוא ולקבל גם טיפים מעורך דין לענייני תאונות דרכים, כיצד להימנע מנהיגה מוסחת.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

עורך דין לענייני תאונות דרכים עקב הסחות דעת

עורך דין לענייני תאונות דרכים עקב הסחות דעת

קל להניח שמישהו נהג בפזיזות כשמתרחשת תאונה בכביש, אולם לעתים קרובות הגורם הגדול ביותר לתאונות דרכים הוא חוסר תשומת לב מצד הנהג, כלומר, הסחת דעת.

בין שאירעה לכם תאונת דרכים מהסחת דעתכם או בעקבות הסחת דעתו של נהג אחר, מומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין לענייני תאונות דרכים על מנת לבחון את הנזקים שנגרמו וגובה הפיצויים שמגיעים לכם.

עורך דין לענייני תאונות דרכים מסווג את הסחות הדעת ל- 3 סוגים עיקריים

יש הרבה דרכים בהן תשומת הלב עלולה להיות מוסחת בזמן נהיגה, ולכן ישנן מספר דרכים לסווג את הסחות הדעת השונות. לעתים קרובות הן מחולקות ל- 3 קטגוריות.

1. הסחות דעת ידניות- הסחות דעת ידניות מתרחשות כאשר הנהג מוסח על ידי שמצריך ממנו להשתמש בידיו, וכך נבצר ממנו לשלוט ברכב באופן מלא, כמו הודעות טקסט, חיוג מהנייד, החלפת תחנה ברדיו, אכילה ושתייה או טיפוח אישי (הפצרת ציפורניים, סירוק שיער, איפור וכדו').

2. הסחות דעת חזותיות- בעוד שהסחות דעת ידניות גורמות לנהגים להוריד את ידיהם מההגה, הסחות דעת חזותיות גורמות להם להסיר את עיניהם מהכביש. לפעמים שני סוגים אלה של הסחות דעת חופפים, כמו בעת קבלת מסרון, צפייה בתוכן בנייד, התבוננות במפת GPS וכדו'.

3. הסחות דעת קוגניטיביות- הסחות דעת קוגניטיביות הן אלו שמסיחות את התמקדות הנהג מהכביש לתקופה ממושכת, וגורמות להסחת דעת פיזית, וויזואלית ורגשית/ נפשית, כמו התמקדות בשיחת טלפון, ויכוח עם נוסע נוסף ברכב, נדידת מחשבות לנושאים מטרידים וכדו'.

חוקי נהיגה והסחות דעת

במדינת ישראל קיימים חוקים רבים שנועדו למנוע הסחות דעת, ביניהם איסור על שימוש בנייד או שליחת מסרונים, איסור על אכילה ושתייה במהלך הנהיגה ועוד. אף על פי שמתבצעת אכיפה במגוון דרכים, המלחמה בהסחות הדעת ובהרגלי הנהיגה שלח הישראלים קשה מאוד, ואנו עדים לתאונות דרכים רבות מידי כתוצאה מהסחות דעת, שרבות מהן ניתן היה למנוע.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים? גשו לקבל ייעוץ מקצועי רק מעורך דין לענייני תאונות דרכים, שזהו תחום התמחותו!

טיפים מעורך דין לענייני תאונות דרכים- כיצד להימנע מנהיגה מוסחת

מרבית הסחות הדעת שציינו לעיל ניתן למנוע. לפניכם הדרכים להימנע מהסחות הדעת, שיעזרו לכם לצמצם את הסיכון להיות מעורבים בתאונת דרכים.

• וודאו שאכלתם את הארוחה לפני העלייה לכביש או שעצרו את רכבכם כדי לאכול ולשתות. באופן דומה, סיימו להתלבש, להתאפר, ולעסוק בכל טיפוח אישי אחר לפני הנהיגה. את מרבית הפעולות הללו ניתן לפתור על ידי ניהול זמנים נכון ומשמעת עצמית.

• הגדירו את ה- GPS שלכם וכל דבר אחר שאתם צריכים להתאים כמו רדיו, מזגן וכו', לפני הנהיגה.

• אם אתם מסיעים ברכבכם נוסעים נוספים, תנו להם להתמודד עם חלק מהסחות הדעת. הניחו להם לענות לשיחות, להקריא לכם מסרונים ולהשיב להם, להגדיר את מסלול הנסיעה החדש ב- GPS וכו'.

• כשמדובר בטלפונים סלולריים, האפשרות הטובה ביותר היא פשוט לא להשתמש בהם בשום דרך שהיא, בין אם זה שליחת הודעות טקסט, קריאה או ביצוע שיחות. גם דיבוריות יכולות להסיח את הדעת, ולכן מומלץ להעביר את הטלפון למצב שקט או למצב טיסה.

• גם ילדים וחיות מחמד ברכב עלולים להיות הסחת דעת, ואם אתם מגלים שאתם מתקשים לנהוג כשהם מתלווים אליכם, השתדלו למצוא להם תעסוקה לשעת הנסיעה או שפשוט וותרו על הנהיגה, פשוט כי עדיף להיזהר מאשר להצטער.

הישארו ממוקדים בנסיעה

החלק המטריד ביותר בתאונות נהיגה מוסחות הוא, שקל להניח שלמדנו כיצד לנהוג עם הסחות דעת אלה, אך הסטטיסטיקה מוכיחה שזה פשוט לא המקרה.

אם אתם מבינים את הסכנות של נהיגה בזמן הסחת דעת ואת הדרכים למנוע זאת, אתם נותנים לעצמכם סיכויים טובים בהרבה לנסיעה בטוחה בכביש. אנשים אחרים שנוהגים מוסחים, לעומת זאת, אינם בשליטתכם.

ואם אתם קורבן לתאונה שנגרמה על ידי הסחת דעתו של מישהו אחר, אתה זכאים לפיצוי בגין הפציעות שנגרמו לכם. צרו קשר בהקדם עם עורך דין לענייני תאונות דרכים לבחינת נסיבות התאונה וגובה הפיצויים שאתם עשויים לקבל.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הנו משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בייצוג משפטי של נפגעי נזקי גוף, נפש ורכוש, על מנת שיקבלו את הפיצוי הכספי המרבי בגין הנזקים שנגרמו להם. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואג להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

חשוב לציין, כי עורך דין מומחה לתאונות דרכים כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אתכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין, שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הניסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים, נפילה ממשאית תאונת דרכים.

צרו קשר עוד היום 073-360-6723

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן