תאונת דרכים אופנוע וקטנוע
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מעל 630,000 ₪ פיצויים לשליח שנפגע בתאונת דרכים על אופנוע

צעיר כבן 18 שעבד כשליח על אופנוע  נפגע במהלך עבודתו בתאונת דרכים קשה מיום ה 21.7.13 שגרמה לו לנכות רפואית בשורש כף יד ימינו ובמרפק. התאונה הוכרה כתאונת עבודה, והתובע עמד לפני ועדה רפואית של המל"ל. הועדה קבעה, כי בגין תאונת הדרכים נגרמה לתובע נכות צמיתה בשיעור של 5% בגין הפגיעה בשורש כף יד; כן קבעה הועדה כי לתובע נכות צמיתה בשיעור של 30% בגין לקותו במרפק יד ימין, ואולם מתוך נכות זו קבעה הועדה הרפואית, שבין חבריה היה גם אורתופד, שיש לייחס לתאונה מחצית, קרי נכות של 15% וזאת מאחר שהתובע סבל מהמנגיומה במרפק עוד טרם התאונה.

  

נוכח הנכות אשר נקבעה, הנפגע הגיש תביעה נזיקית בגין תאונת הדרכים עם האופנוע כנגד חברת הביטוח התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ ("הפול") בבית המשפט בגין ההוצאות הרפואיות, הפסדי שכר ואובדן כושר ההשתכרות.

 

בית המשפט בחן את נכותו התפקודית של רוכב האופנוע עד לאירוע תאונת הדרכים למרות הבעיות הרפואיות במרפקו, ובחן את תפקודו לאחר תאונת הדרכים שכן רוכב האופנוע טען כי בשל הפגיעה מתאונת הדרכים הוא סובל מקושי רב בעבודות ואף נוטש מספר רב של עבודות בגלל הבעיות הרפואיות שהוא סובל והפגיעה הפיזית בידו הימנית שהיא הדומיננטית.

 

 

 

בית המשפט בחן את נכותו התפקודית של רוכב האופנוע עד לאירוע תאונת הדרכים למרות הבעיות הרפואיות במרפקו, ובחן את תפקודו לאחר תאונת הדרכים שכן רוכב האופנוע טען כי בשל הפגיעה מתאונת הדרכים הוא סובל מקושי רב בעבודות ואף נוטש מספר רב של עבודות בגלל הבעיות הרפואיות שהוא סובל והפגיעה הפיזית בידו הימנית שהיא הדומיננטית.

 

בית המשפט ציין כי מדובר בנפגע שהיה בן 18 כאשר אירעה תאונת הדרכים, וכפי שעלה מהראיות והעדויות שהובאו בפני בית המשפט, התובע עסק בעבודות לא קבועות וגם לאחר תאונות הדרכים התובע עוסק בעבודות מזדמנות ועדיין לא החליט מה הוא העתיד המקצועי שהוא רוצה לפנות אליו – בית המשפט ציין כי בעקבות תאונת הדרכים נקבעה לתובע נכות אורתופדית שיש למה משמעות בפגיעה תפקודית.

 

התובע טען בתצהירו כי אינו יכול לעבוד באף עבודה פיזית כתוצאה ממגבלותיו, וגם עבודה משרדית קשה לו מאחר שאינו יכול לכתוב ביד ימין שהיא ידו השלטת.

 

בסיכומיו טען התובע שיש לקבוע את בסיס השכר לעתיד על מעבר לבסיס השכר הממוצע במשק , קרי, על בסיס של 14,000 ₪ ברוטו, וזאת מאחר שהתובע למד תיפוף וצילום והחל לרכוש כבר מקצועות להשתלב בהם, מקצועות בהם היה משתכר מעבר לשכר הממוצע במשק, וכי חלומותיו נגוזו. התובע  מציין כי כבר בעת היותו בן 15 פנה לשוק התעסוקה והדבר מעיד על רצונו להצליח להשתכר ולהתקדם.

 

לבסוף קבע בית המשפט כי גובה הפיצויים מסתכם בסך של 635,342 ₪.

 

ת"א 14463-06-15 פ. נ' התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה בע"מ ("הפול")

 

עורכת דין תאונות דרכים

 

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין תאונת עבודה, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק מהתאונה ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיחליט על האסטרטגיה המשפטית שכן שקביעת הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי לעניין הנכות הינה מחייבת, ובמקרה שיקבעו לך או לבני משפחתך אחוזי נכות נמוכים בגין תאונת הדרכים, התביעה מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לפיצוי כספי מול חברת הביטוח תתבסס על הקביעה של ביטוח לאומי.

 

 

 

ייצוג משפטי בתביעת תאונת דרכים – אריאלה גפן, עורכת דין

 

אריאלה גפן עו"ד המתמחה בנזיקין הינה עורכת דין ומייצגת בתביעות תאונות דרכים נגד חברות הביטוח. לעורכת הדין אריאלה גפן נסיון משפטי רב בהתמודדות מול חברות הביטוח בישראל כמו התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה ("הפול") בע"מ, כלל ביטוח, הכשרה חברה לביטוח, קרנית – קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, הכשרה חברה , שומרה, שלמה חברה לביטוח איילון, שירביט.

 

המשרד מוביל את כל ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות לקוחותיו על מנת שיקבלו את מירב הפיצויים בגין נזקי גוף ורכוש וגם יקבלו שקט נפשי ע"י משרד עורכי דין מקצועי, מיומן שנותן יחס אישי לכל לקוח ולקוח.  

אם נפגעת בתאונת דרכים או תאונת עבודה משרדנו יפעל מול כל הגורמים הרלבנטיים כמו בתי משפט, חברות הביטוח, עיריות, בתי חולים על מנת למצות את זכויותיכם המשפטיות ולאפשר לכם ולקבל פיצוי כספי מרבי בגין הנזק שנגרם לכם .

 

משרד עורכי דין אריאלה גפן – מומחים בייצוג תובעים בתחום דיני הנזיקין ותביעות ביטוח

 

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן