משרד עורכי דין תאונות דרכים
כיצד עליך לפעול אם היית מעורב בתאונת דרכים שאירעה באשמתך? תאונות דרכים מלחיצות מספיק, אך מה עושים במקרה שהאחריות לתאונה היא שלך? אילו נזקים עלולים לקרות, ואיזה מהם מקבלים כיסוי ביטוחי אם אתה הגורם לתאונת הדרכים, כיצד עליך לפעול לאחר תאונת דרכים שנגרמה באשמתך, ולמי עליך לפנות לקבלת עזרה וייעוץ מקצועיים?
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

10 השלבים לניהול תיק תאונת דרכים

10 השלבים לניהול תיק תאונת דרכים פציעות גוף עם עורך דין תאונות דרכים

תאונת דרכים עלולה להתרחש תוך מספר שניות ולשנות חיים של אדם מקצה לקצה. תאונות קטנות יחסית גורמות לנזק לרכוש בלבד, אך תאונות קשות יותר מערבות פגיעת גוף, ולעתים פגיעות אלו עלולות להוביל לנזקים חמורים מאוד, להם לא ניתן להתכונן מראש. כיצד מנוהל תיק תאונת דרכים, שמערבת פגיעות גוף?

ניהול תיק תאונת דרכים פציעות אישיות הוא תהליך בן 10 שלבים:

1. חקירה ראשונית

העדיפות הראשונה היא שמירה על הבריאות, כך שאם נפגעת ואתה זקוק לטיפול רפואי, עליך להתפנות לקבלתו. עם זאת, אם אתה מסוגל לצלם את זירת התאונה ולהחליף פרטים עם המעורבים הנוספים בתאונה ואיסוף פרטים מעדי ראייה זה עשוי להיות צעד חכם.
פעמים רבות המשטרה עשויה לנקות את הזירה בתום התחקיר שהיא מבצעת במטרה להחזיר את התנועה לסדרה, ואיסוף נתונים מהשטח, עדויות וכדו' עשויים לספק ראיות במידה ויתעוררו שאלות בשלב מאוחר יותר באשר לנסיבות התרחשות התאונה.

2. טיפול רפואי

קבלת טיפול רפואי היא הצעד החשוב ביותר להשבת חייכם למסלולם לאחר תאונת דרכים. בביקור אצל הרופא חשוב לתת פרטים מדויקים מבלי להגזים או להשמיט פרטים. חשוב לקבל המשך טיפול ולעקוב אחר פגיעות ופציעות, לקבל טיפול תרופתי או פרה- רפואי במידה ויש בכך צורך ולתעד את כל ההליכים, הביקורים, הטיפולים והמרשמים בתיק מסודר.

3. תביעה בחברת הביטוח

חשוב ליידע מוקדם ככל האפשר את חברת הביטוח על התאונה. בהתאם לפוליסה הקיימת, יכולה חברת הביטוח לכסות את הנזק שאירע למבוטח ולמעורבים הנוספים (אם הם תובעים אותו) עד למכסת הכיסוי ובהתאם לתנאי ההשתתפות העצמית של המבוטח.


חשוב מאוד לא למהר להגיע להסדר עם חברת הביטוח של הנהגים המעורבים בתאונה. בתאונת דרכים בה אירע נזק פיזי חשוב להתאזר בסבלנות על מנת לבחון אילו נזקים נוספים עלולים לצוץ בהמשך ולבנות תיק תביעה מסודר.

4. התייעצות ראשונית עם עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים שמתמחה בנזקי גוף יוכל להשיב על כל שאלה ולסייע בכל התלבטות. פרט לשירותים המשפטיים, באפשרותו לתת הנחיות מסודרות כיצד להתנהל מול חברות הביטוח ומול המוסד לביטוח לאומי על מנת למצות את מלוא הזכויות. 

5. חקירת האירוע עם עורך דין תאונות דרכים

עורך דין תאונות דרכים מבצע חקירה נוספת באשר לנסיבות התרחשות התאונה. במרבית המקרים הוא חוזר אל זירת התאונה, מצלם, מתשאל וחוקר ואף אוסף עדויות נוספות כמו צילומי אבטחה וכדו'.
פרט לכך, עורך הדין אוסף את כל הרשומות הרפואיות הרלוונטיות ומוסיף להן עדויות ומסמכים רפואיים משלימים מכל הגורמים המטפלים הרלוונטיים.
לעורך דין שמתמחה בנזקי גוף רשת קשרים מקצועיים שהוא מטפח לאורך שנות פעילותו. באפשרותו להפנות את הלקוח לרופאים מקצועיים ולמומחים לצורך קבלת חוות דעת שעשויה לשפר את התביעה ולבנות תיק תביעה מסודר שסוגר את כל הפינות. 

6. דרישת הסדר מול חברת הביטוח ע"י עורך דין תאונות דרכים

לאחר שמצבו הרפואי של הלקוח התייצב או הוגדר בהתאם לכל הנזקים שנגרמו לו מהתאונה, נהוג להגיש דרישת הסדר לחברת הביטוח. במרבית המקרים חברת הביטוח מציעה הצעה ראשונית ולאחר מכן מתנהל משא ומתן עם שמאי הביטוח עד שמוודאים שחברת הביטוח לא תציע הצעה גבוהה יותר.

7. יישוב התיק או הגשת תביעה

בשלב זה יש להחליט, האם לקבל את ההסדר שהציעה חברת הביטוח או להגיש תביעה. רבים נוטים להימנע מהגשת תביעה מהחשש שיקבלו סכום נמוך יותר לאחר הליך משפטי. זה השלב שבו עורך הדין ידע להמליץ ללקוח, האם לקבל את ההצעה מחברת הביטוח או לפנות לבית המשפט.

8. גילוי מסמכים

הליכי גילוי ועיון במסמכים, מוסדרים על ידי תקנות 122-112 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984.

על פי התקנות שבחוק עניין גילוי מסמכים ועיון במסמכים מהווים הליכים עצמאיים, אך בפועל ננקטים הם על פי רוב במסגרת דיונית אחת.

מטרתם העיקרית של הליכים אלו הם שההליך המשפטי יתנהל "בקלפים פתוחים" ע"י שני הצדדים למשפט

9. גישור ע"י עורך דין לתאונות דרכים

הגישור הוא הליך ליישוב סכסוכים, שמאפשר דיון בין הצדדים במטרה לקדם את ההסדר מרצון לפני קיום המשפט. על מנת שהמגשר יורה על הסדר נחוצה הסכמת 2 הצדדים.

10. משפט

כשהגישור לא צולח מגיעים לבית המשפט לשלב ההוכחות והחקירות שבו התובעים נחקרים בענייו אירוע תאונת הדרכים ונסיבותיה. לאחר דיון ההוכחות קובע השופט על מי מוטלת האשמה בתאונה ואת גובה הפיצויים. במידה והוא מטיל אשמה מלאה או חלקית על התובע, עשויים להתקזז כספי הפיצויים שבית המשפט יפסוק שמגיעים לו.

אתם זקוקים לעורך דין תאונות דרכים שינהל את המשא ומתן על הסדר משביע רצון עם חברת הביטוח

עורך דין תאונות דרכים ינהל עבורכם משא ומתן על ההסדר ותנאיו מול חברות הביטוח. מאחר ומשא ומתן הוא מיומנות מאוד ספציפית, מומלץ להיעזר רק באיש מקצוע שמתמחה בתאונות דרכים ובנזיקין. עורך דין טוב יודע כמה שווה התיק שעליו הוא עובד, הוא ידע בדיוק כיצד עליו לנהל את התביעה וכיצד לנווט את ההסדר לתועלתו המרבית של הלקוח שהוא מייצג.

לאורך כל הדרך- יש מי שדואג לאינטרס שלכם!

כשיש מי שדואג לכם, אתם יכולים להתרכז בהחלמה ובשיקום, כי משרד עורכי דין אריאלה גפן כאן כדי לקחת את המושכות ולא לעצור עד שנגיע להסדר הכי טוב בשבילכם.

משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בייצוג נפגעי תאונות דרכים וחותר ללא פשרות להשיג את ההסדר הטוב ביותר עבור הלקוח.

לפגישת ייעוץ חייגו 073-3752766

הגשת תביעה בגין תאונת דרכים – אריאלה גפן, עורכת דין

אריאלה גפן עו"ד המתמחה בנזיקין הינה עורכת דין המטפלת בתביעות של תאונות דרכים ומביאה איתה נסיון משפטי רב בתביעות נזיקין מורכבות. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין ותביעות תאונות דרכים עלולות להידחות בגלל תיעוד לקוי או בגלל שלא היה ניתן להוכיח את הקשר בין הנזק לתאונה, על כן כדי להוציא את המקסימום בגין הנזק ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור ולהתייעץ עם עורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע כתוצאה מהתאונה. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונת דרכים באופן אישי, מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים.

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן